Re: sianie trawy a tv

From: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: sianie trawy a tv
Date: Thu, 9 Dec 2010 16:40:43 +0100

news:swakjvnbydbm$.tz9n4h6wnvlu$.dlg@40tude.net...

> Poczytaj sobie zapodane przez to-coś wątki. To-coś notorycznie "źle
> rozumie".

Ale, ja Ciebie miałem na myśli. Bywa, że piszemy skrótami myślowymi
mniemając, że dla każdego tok naszego myślenia jest jedyny lub przynajmniej
oczywisty i w 100% właściwie zrozumiany. A tak przecież nie jest. Przytkład
pierwszy z brzegu i na czasie:
".Jeśli mamy razem iść na wielkie polowanie, to najpierw musimy mieć
pewność, że nasz dom, nasze kobiety, nasze dzieci są bezpieczne - powiedział
Komorowski. - Wtedy też lepiej się poluje - dodał.". Co z tego Ty
zrozumiałaś? Co z tego zrozumiałem ja? Wiedząc, że nasz prezydent jest
zamiłowanym myśliwym zrozumiałem pewnie dużo więcej niż prezydent USA, do
którego te słowa były skierowane, dla którego ta metafora może być nie do
zrozumienia bez bardzo obszernego rozwinięcia.
Takie jest życie. Tacy jesteśmy. A obrzucanie inwektywami kogo kolwiek jest
nie na miejscu. Jeśli tak zachowa się podchmielony byle obszczymurek spod
budki z piwem to się nie dziwimy bo widzimy jak ten "ktoś" wygląda. Jeśli
jednak czytamy je w teksice pisanym, a zwłaszcza przez kobietę to nasz obiór
autorki i Jej przez nas postrzeganie może być wobec Niej nie do końca
sympatyczne i sprawiedliwe.
Może warto zakopać topory?

Pozdrawiam tonujaco
skryba