siarkol - co w zamian

1. Data: 2017-06-02 23:05:15

Temat: siarkol - co w zamian
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam kupić Siarkol 80 wp, ale pani w sklepie rolniczym powiedziała,
że już nie będzie. Wycofany ze sprzedaży.
Czym, zamiast niego, pryskać winorośle przed chorobami?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2017-06-03 09:29:00

Temat: Re: siarkol - co w zamian
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Chciałam kupić Siarkol 80 wp, ale pani w sklepie rolniczym powiedziała, że
> już nie będzie. Wycofany ze sprzedaży.

Hejka. Stary chwyt sprzedawców ŚOR. Jak czegoś nie mają w sprzedaży albo
chcą wetknąć coś innego to mówią, że preparat został wycofany. Siarkol
wycofany? Dobry dowcip. :-)

> Czym, zamiast niego, pryskać winorośle przed chorobami?

Jakimi chorobami?
Pozdrawiam naiwnie Ja...cki

http://www.winnica.golesz.pl/choroby-szkodniki-winor
osli.html

3. Data: 2017-06-03 09:52:33

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 09:29, Dirko pisze:
> [...]
>>
> Hejka. Stary chwyt sprzedawców ŚOR. Jak czegoś nie mają w sprzedaży
> albo chcą wetknąć coś innego to mówią, że preparat został wycofany.

Przed mączniakiem.
Jak podaje Golesz:
"Pierwszy podstawowy zabieg przeciwko mączniakowi rzekomemu wykonuje się
bezpośrednio przed kwitnieniem, drugi po zakończeniu kwitnienia."
Chciałam przed kwitnieniem prysnąć siarkolem, tak jak w minione lata.
Używałam na zmianę siarkol i miedzian.
Miedzianem zrobiłam opryski w stanie bezlistnym, a teraz przed
kwitnieniem (to co nie przemarzło :-( ) siarkolem.

Krycha

4. Data: 2017-06-03 16:37:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha <k...@p...onet.pl> wrote:
> Chciałam kupić Siarkol 80 wp, ale pani w sklepie rolniczym powiedziała,
> że już nie będzie. Wycofany ze sprzedaży.
> Czym, zamiast niego, pryskać winorośle przed chorobami?
>
> Pozdrawiam Krycha.

Tego nie wiem, bo nie mam winorośli.
Ale mam pytanie - jak ma się owocowanie winorośli po kwietniowych mrozach?
Ciekawa jestem wypowiedzi szerszego grona jej posiadaczy.

5. Data: 2017-06-03 22:27:25

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2017 o 16:37, Ikselka pisze:

> Tego nie wiem, bo nie mam winorośli.
> Ale mam pytanie - jak ma się owocowanie winorośli po kwietniowych mrozach?
> Ciekawa jestem wypowiedzi szerszego grona jej posiadaczy.

Winorośle podmarzły. Te przy ścianie altanki minimalnie.
Reszta mocno. Musiałam je mocno przyciąć, bo zostawiałam tylko te łozy,
na których powstały silniejsze pędy. Owocowania prawie nie ma.
Choć na niektórych krzewach pojawiły się nieliczne pędy kwiatowe.
Czasami tak delikatne, że nie wiem czy wydadzą owoce.

Krycha.

6. Data: 2017-06-03 22:55:36

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Używałam na zmianę siarkol i miedzian.
> Miedzianem zrobiłam opryski w stanie bezlistnym, a teraz przed kwitnieniem

Hejka. Krycha, pomieszałaś choroby (mączniak rzekomy z mączniakiem
prawdziwym). Pomieszałaś terminy (oprysk w stanie bezlistnym - po co?).
Wreszcie pomieszałaś preparaty (siarkol jest na mączniaka prawdziwego).
Pozdrawiam ostrzegająco Ja...cki
PS Dlaczego Miedzian jest dobry? Bo jest tani. U mnie na działkach wiosną w
stanie bezlistnym też pryskają Miedzianem wszysto oprócz trawnika. W żaden
sposób nie można wytłumaczyć że to nie ma sensu (wyjątek brzoskwinie). W
końcu miedź nie jest obojętna dla organizmu ludzkiego więc po co
bezsensownie wprowadzać ją do naszego środowiska.

7. Data: 2017-06-03 23:59:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Krycha, pomieszałaś choroby (mączniak rzekomy z mączniakiem
> prawdziwym). Pomieszałaś terminy (oprysk w stanie bezlistnym - po co?).
> Wreszcie pomieszałaś preparaty (siarkol jest na mączniaka prawdziwego).

Rzekomo jest też na smoki dobry.

Jarek

--
Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba.

8. Data: 2017-06-04 11:31:34

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 2 czerwca 2017 23:05:18 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
> Chciałam kupić Siarkol 80 wp, ale pani w sklepie rolniczym powiedziała,
> że już nie będzie. Wycofany ze sprzedaży.
> Czym, zamiast niego, pryskać winorośle przed chorobami?
>
> Pozdrawiam Krycha.

https://allegro.pl/listing?string=siarkol%2080wp&ord
er=m&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-uni-1-3-0511

9. Data: 2017-06-06 16:42:49

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.06.2017 23:05, Krycha pisze:

> Czym, zamiast niego, pryskać winorośle przed chorobami?

Jak mają być do konsumpcji dla Ciebie, to niczym.
Moje jakoś obywają się bez chemicznych dodatków
i ja przy nich też. No, chyba że na działkach
nie da się tak.

--
collie

10. Data: 2017-06-06 20:31:32

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.06.2017 o 16:42, collie pisze:

> Jak mają być do konsumpcji dla Ciebie, to niczym.
> Moje jakoś obywają się bez chemicznych dodatków
> i ja przy nich też. No, chyba że na działkach
> nie da się tak.

Jak konsumować jagody pokryte białym nalotem, lub szarym, czasami
podgnite, niewyrośnięte.
Feee trucizna gorsza jak te zdrowe po opryskaniu profilaktycznie w
odpowiednim czasie.

Krycha.

mlode drzewka
Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych
Słoneczniki
Mała i lekka kosiarka - jaka?
Żeby nie było niczego