siewki a slonce?

21. Data: 2006-02-24 03:40:22

Temat: Re: siewki a slonce?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Niektóre kiełkują w ciemnościach:)

Potwierdzam. Na przyklad hibiskus (Hibiscus syriacus)
potrafi kielkowac w prawie calkowitej ciemnosci.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2006-02-24 04:51:19

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

AnnaMaja Walczakiewicz wrote:
> [...]
> i w zwiazku z tym czesc siewek wyladowala
> po przeciwnej stronie chaty czyli od strony polnocnej ale jasnej.
> Siedza zakryte w takiej mini szklarni jeszcze ciagle w ziemi.
> Te z poludniowego okna za jakis czas pojda tymczasowo do zaprzyjaznionej
> szklarni (bo to poziomki, ktore skielkowaly wyjatkowo mocno) i nie chce
> ich ruszac skoro im tak dobrze na poludniowej stronie.
> Ale teraz zaczelam sie martwic o te z polnocnej strony, czy im starczy
> poki co tego swiatla, czy musz isc na slonce? Skielkuja czy jak to bedzie?
> Zaznaczam, ze ciagle sa w ziemi a w domu jest ciepło.
Powinny skiełkować, w terminie zależnym od tego co posiałaś. Może nieco
później niż od południowej strony bo ziemi nie będzie ogrzewać słońce.
Po skiełkowaniu obserwuj czy nie wybiegają. Gdyby zaczęły zrób dostawkę na
południowym oknie i tam je przenieś.
Może pomyśl o doświetlaniu. Jak nie w tym to w następnym roku. Zobacz wątek
poniżej "doświetlanie roślin".
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.

23. Data: 2006-02-24 12:55:43

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaMaja Walczakiewicz" <a...@s...pl> napisał w
wiadomości news:dtlfrs$25c$1@nemesis.news.tpi.pl...

Widzą : światło penetruje ziemię na różną głębokość zależnie
od długości fali ; i tak np. ultrafiolet zanika już po "paru ziarenkach"
piasku a podczerwień bieży znacznie głębiej , w piasku kwarcowym
czystym nawet na 2-3 cm czyli docierać może do nasionek .
Poza tym kiełek idąc w górę jest stymulowany światłem
gdy dociera do powierzchni ziemi i tu fotoperiod ma zasadnicze
znaczenie - tak jest regulowany wzrost większości cebulowych
zimujących w gruncie : kiełek startuje często jesienią
i czeka wiosny kontrolując temperaturę i światło .

> ale..... mi sie wydaje , ze o takim zjawisku mozemy mowic dopiero
wtedy
> gdy roslina jest juz na wierchu.
Wyżej ;-)

--

pozdrawiam :-) piotr

24. Data: 2006-02-24 13:35:49

Od: AnnaMaja Walczakiewicz <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arcy ciekawe to wszystko, bardzo ciekawe. Z tego tez wniosek, ze najlepiej
dla nasion kłaść je na podłoże i przykrywać piaskiem i nie wtykac do ziemi.
Przynajmniej dla tych lubiacych swiatlo, szczegolnie podczerwone :-)

Po wysluchaniu rad wszelkich (wielkie dzieki) skonstruowalam mala
dostawke, chwilowo na ksiazkach i poszly na poludniowa strone.
Nie chcialam ryzykowac bo za duzo cudaków wetknelam w ziemie.
Do tego przyszlo mi do glowy, ze nasiona moga czuć skad nagrzewa sie ziemia
i w tamta strone ruszaja (no i prosze, swieta prawda) chyba nawet widzą :-)
wielkie dzieki
amw

25. Data: 2006-02-24 13:50:08

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnnaMaja Walczakiewicz" <a...@s...pl> napisał w
wiadomości news:dtn247$jes$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
ziemi.
> Przynajmniej dla tych lubiacych swiatlo, szczegolnie podczerwone :-)

Dodam tylko , że nie należy zbytnio uogólniać zasad przy konkretnych
roślinach bo mogą się różnić bardzo wymaganiami :-)
choć wiele nasionek , szczególnie drobnych nie lubi głębokiego
siewu a niektóre wręcz muszą być sypane na powierzchni (np begonie)
--

pozdrawiam :-) piotr

26. Data: 2006-02-24 16:25:43

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostawke, chwilowo na ksiazkach i poszly na poludniowa strone.
> Nie chcialam ryzykowac bo za duzo cudaków wetknelam w ziemie.
szklane polki sa najmniej szpecace okno
bo sa "prawie" niewidoczne
:))))
konstrukcja podtrzymujaca powinna byc rownie niewidoczna
a najlepiej jakoby wogole jej nie bylo
:)
ja mam na stale umocowane w belkach
miedzy ktorymi osadzone jest okno drewniane koleczki
wystajace na pare milimiterow
a pomalowane w kolorze belek sa niewidoczne
:)
pomysl o nawierceniu i wstawieniu plastykowych kolkow rozporowych
:)
w otwory mozesz wstawic odpowiedniej grubosci i dlugosci
gwozdzie z obcietymi glowkami
:)
na koncach gwozdzi zamiast lebkow
nawin tasme izolacyjna lub nasun koszulki igielitowe
aby szklo nie lezalo bezposrednio na metalu
:)
z podrowieniami i usmeichami
_hehehe

27. Data: 2006-02-24 17:03:31

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szklane polki sa najmniej szpecace okno
> bo sa "prawie" niewidoczne

To uważaj, nie wypadnij.

> [...]
> na koncach gwozdzi zamiast lebkow
> nawin tasme izolacyjna lub nasun koszulki igielitowe
> aby szklo nie lezalo bezposrednio na metalu

Nie kombinuj tyle, chałupę obiecaną buduj.
No i o oknach nie zapomnij;-)
> :)
> z podrowieniami i usmeichami
> _hehehe

Pozdrawia czasami boletus

28. Data: 2006-02-24 19:28:30

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

29. Data: 2006-02-24 19:39:14

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> tam raczej nie bedzie naokiennych wysiewow
> ale prawdziwa szklarnia w polaczenu z ogrodem zimowym

To już konkret. Będę uważniej czytał Twoje
na tej grupie wypociny.

Pozdrawia poważniej boletus

30. Data: 2006-02-24 21:06:19

Od: AnnaMaja Walczakiewicz <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szklane polki sa najmniej szpecace okno

moze i tak ale dopiero latem :-) albo i jesienią
na moich jest stragan od sasa do lasa, jak w dawnych
czasach u jakiejs babci :-))))

> :))
> mialbym klopoty ze zmieszczeniem sie w swietle okna
> :)

To zdejmnij kapelusz :-))))

> [...]
> :)
> tam raczej nie bedzie naokiennych wysiewow
> ale prawdziwa szklarnia w polaczenu z ogrodem zimowym

Super, rozumiem ze jak sie ziści to nastąpi wielkie rozmnazanie :-))))
A i do ogrodów zimowych jest na necie pełno różnych, oj pełno :-))))
amw

Mój pierwszy raz w Grupie ;)
doświetlanie roślin
Pokrywa śnieżna
co mozna posadzic w donicach na tarasie?
co robicie z hortensjami?