skladka zdrowotna

11. Data: 2002-05-12 10:57:13

Temat: Re: skladka zdrowotna
Od: "==ADAM==" <s...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jedno pytanie: Skad takie a nie inne koszty opieki lekarskiej i
> pielegniarskiej? Wychodza mi jakies dziwne sumy za godzine, nijak majace
sie
> do mojego wynagrodzenia (brutto i netto) w odniesieniu do ilosci
> obslugiwanych pacjentow (na dyzurach i na co dzien)...

mysle ze tutaj powinna byc jedna pozycja: pobyt - i w niej wszystkie
koszty - spanko, jedzonko, opieka lekarska, pielegniarska, hydraulik na
etacie w szpitalu, solarz, ksiegowa i inne
chociaz z drugiej strony nareszcie widac ze lekarz cos-tam kase chorych
kosztuje, nie tylko 700,-netto co miesiac..

Adam

12. Data: 2002-05-12 15:16:10

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adam" <a...@s...pl> napisał w
wiadomości news:abgh34$s6p$1@news.tpi.pl...

> doroslych.... leczenie kanalowe od 4
> do 8 jest odplatne,

Przeczytałem ostatnio coś takiego w necie:
//// Leczenie kanałowe zębów ( synonim : leczenie
endodontyczne ) polega na dokładnym oczyszczeniu
systemu kanałów korzeniowych z zakażonej bądź
obumarłej miazgi.
Miazga to tkanka wewnętrzna zębów
nazywana potocznie nerwem.Gdy zostanie zakażona
(zwykle przez ubytek próchniczy) może dojść do
ostrego zapalenia miazgi co objawia się trudnym do
zniesienia, uporczywym bólem zmuszającym do wizyty
w gabinecie stomatologicznym (patrz dział
pt."Trochę anatomii czyli co w zębie boli").
Pacjenci są często tak zmęczeni cierpieniem
(zgodnie z którymś prawem Murphy' ego zęby bolą w
nocy albo w niedzielę), że zdesperowani żądają
unicestwienia winowajcy poprzez jego usunięcie.
Tymczasem leczenie kanałowe
przeprowadzone w znieczuleniu miejscowym likwiduje
problem definitywnie i w znacznie bardziej
komfortowy sposób.////

Z powyższego wynika że mogłem uratowac swoją górną
7 (ostatni w rzędzie :). Ząb ten miałem
zaplombowany i nie było żadnych śladów ani
zewntrznych ani na rtg że coś się w nim dzieje.
Był nawet problem w zidentyfikowaniu który to (ja
oczywiście chodziłem po ścianach i wyłem z bólu ;)
przez reakcje na opukiwanie wspólnie z panią
stomatolog doszismy do wniosku że to ten ale
sytuaję mial wyjasnić próbny odwiert, po którym
stomatolg powąchał więrtło i powiedzial ze miazga
się zepsula i ząb trzeba usunąć - usunąłem ale jak
widze powyżej mogłem go uratować tylkoże
wymagałoby to dokładnego usunięcia miazgi. Czy tak
jest w istocie (gabinet był prywatny a ja byłem
chętny podać się leczeniu) czy też byłem na
straconej pozycji ? (nie zwlekałem z wizytą tylko
udałem sie tma od razu następnego dnia)

Sark

13. Data: 2002-05-12 16:37:35

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EDXER"
<(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> napisał
w wiadomości news:abhcpa$m9a$1@news.tpi.pl...

> Koszty bez fantazji:-3 dni pobytu i 30 dni
pobytu w szpitalu:

Chyba jednak jest tu sporo fantazji 9nie dyskutuje
o cenie ale o sposobie podania elementów
składowych ceny). Zostawmy badania, leki i
procedury medyczne na boku (chociaz i pewnie tutaj
jest wpisany jakiś zysk szpitala) ale przeciez
koszty opieki a szczegołnie pobytu mogą i zapewne
sa rózne w różnych placówkach i moga stanowic (i
pewnie stanowią) znaczący argument w przetargach z
kasą. Zreszta sam podzial na opiekę i pobyt jest
jakiś sztuczny i ma chyba za zadani rozbudowanie
pozycji. Która z tych dwóch pozycji zawiera w
sobie koszty utrzymania szpitala chociażby
ogrzewania, remontów, bierzącyh napraw,
administracyjne itp. ? Przecież w sytacji pelnej
konkurencji miedzy placówkami medycznymi to byłby
istotny argument do wgrania np. przetargu czy po
prostu przyciągnięcia pacjentów do swojej
placówki. Argument że ja mam takie koszty jest
łatwo obalic "a co mnie to obchodzi, u konkurencji
jest w tej pozycji o 30% taniej (ocieplony
bydynek, założone regulatory termiczne na
grzejnikach c.o. a już tylko te usprawnienia daja
ogromne oszczędności w eksploatacji obiektów i
wzrost konkurencyjności, czy też budynek jst po
prostu nowszy.
Przykład: obok mnie istniała przychodnia
stomatologiczna "państwowa", działo się tam coraz
gorzej, placówke przejeli stomatolodzy, zalożyli
spółke cywilna (cos koło 9 osób), podpisali
kontrakt z KCh, wnetrza zostały odnowione bardzo
tanim kosztem, ale zrobiło się od razu
sympatyczniej (koszt farby i malowania), na
grzejnikach c.o. zainstalowali regulatory
termiczne (spadek kosztów ogrzewania o 60% i to
była największa i bardzo znacząca oszczedność a
koszt zaworów Danfosa znikomy), administracji nie
ma, tylko rejestratorka; księgowość, sprzątanie,
ewentualne naprawy na zasadzie outsourcingu (i
przynają ze dziala to bardzo sprawnie a odpadaja
koszty organizacji miejsca pracy). Oczywiście że w
przypadku szpitala sprawy wyglądaja inaczej ale
koszt zatrudnienia księgowej czy hydraulika w
skali wszytkich kosztów jest znikomy a ich
zmniejszenie to juz chyba pole do popisu nie dla
lekarza a dla zarządzającego szpitalem. Dlatego
tez argument "ja mam takie koszty i prosze mi za
to zapacić" nie jest żadnym argumentem i może
wręcz działać przeciwko argumentującemu. Wydaje mi
się że wlaśiciele klinik prywatnych mogli by co w
tej sprawie nam wyjaśnić

Sark

> ZESTAWIENIE ZBIORCZE
>
> Lp. Nazwa Wartoœć
> ==================================
> 1. Badania laboratoryjne 26.10 ( 2.4 %)
> 2. Leki 39.84 ( 3.7 %)
> 3. Procedury medyczne 178.00 (16.7 %)
> 4. Opieka 372.54 (34.9 %)
> 5. Pobyt 450.00 (42.2 %)
> ==================================
> Razem 1066.48
>

> Case II ok. 30 dni

> Lp. Nazwa
Wartość
> =====================================
> 1. Badania laboratoryjne 1120.60 ( 3.3 %)
> 2. Leki 14511.52 (42.2 %)
> 3. Preparaty krwi 3417.58 ( 9.9 %)
> 4. Procedury medyczne 6225.20 (18.1 %)
> 5. Opieka 4740.18 (13.8 %)
> 6. Pobyt 4350.00 (12.7 %)
> =====================================
> Razem
34365.08

14. Data: 2002-05-12 18:50:08

Od: "vad" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Bieniek napisał..
> Hej,
> Jestem pod wrazeniem - super zestawienie. U nas tez
przymiezalismy sie do
> robienia takich na pbiezaco, ale policzenie tego na
piechote, bez wsparcia
> systemu komputerowego przekracza mozliwosci i lekarzy, i
sekretarek.
> [...]
ilosci
> obslugiwanych pacjentow (na dyzurach i na co dzien)...

Witam
Przeglądałem te dwa zestawienia i dla mnie niosą one za mało
materiałów do analizy kosztów . Zbyt uogólnione . Koszta
działalności szpitala , przychodni , itp , można
policzyć tak samo jak koszta działalności każdej innej
instytucji. Trudniej jest zdefiniować koszta przewidywane ,
no.. ale to jakoś można by próbowć statystycznie . Natomiast
wszelkie stwierdzenia o rzekomych trudnościach , ze względu
na specyfikę działalności takiej placówki można między bajki
włożyć . Nie wiem czy jakaś placówka tego typu w Polsce ma
policzone koszta rzeczywiste w sposób solidny - pewnie są
takie też . Daleki byłbym tutaj od zdecydowanych opini ale
mam wrażenie że nie zawsze i nie wszystkim tak do końca
zależy na pełnej analizie a może się mylę .... nie wiem ,
nie chciałbym nikogo , być może niesłusznie urazić .
pozdr.vad

15. Data: 2002-05-12 20:18:48

Od: "Adam" <s...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest w istocie (gabinet był prywatny a ja byłem
> chętny podać się leczeniu) czy też byłem na
> straconej pozycji ? (nie zwlekałem z wizytą tylko

jasne ze mogles uratowac - a przynajmniej probowac. w chwili obecnej nawet
zgorzel zębów trzonowych nie jest wskazaniem do usunięcia zęba.
fakt ze istnieje pewein procent niepowodzeń, szczegolnie przy zebach
trzonowych - ale o wiele wiecej zębów można uratować niz usuąć...

zreszta ostatno w telemagazynie czy innym takim 'fachowym czasopismie' p.
doktor wypowiadala sie, ze zeby z chora miazga nalezy oczywiscie usunac.
jezeli taki jest stan wiedzy niektorych stomatologow, to faktycznie nie
nadajemy sie nawet na bycie 'dentystami' unii :(( brrr...

pozdrawiam

Adam

16. Data: 2002-05-12 20:44:02

Od: "a.s." <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam...
Uciekłem z fotela ....Panie doktorze ! Ten ząb jest żywy skoro mnie boli !!!
- Nawet nie ma krwi...- pan doktor...-tylko troszkę krwawi ! Wgłębnik
wchodzi, o !!! niech pan patrzy!
Kurde wyciągął mi ząbka...
Drugi uratowany mam do dziś !! To taki sam...nie krwawi. Ale mam !
10 lat minęło...Dziesięć lat..
Może jednak lobby jest silniejsze od zdrowego rozsądku ?????!!!!!
Może pijany dentysta jest silniejszy od k.ch ?
To gdzie te miliony ?
A w ogóle to niby konkurencja... Gorsi odpadają...No pewnie...odpadają...
Na prowincję chyba tylko. bo gdzie ? Powinni odpadać ze środowiska..
Partacze...Czy są wśród Was partacze ?!!!!!!
Niewiele wiadomo o kiepskich lekarzach...smutne.!!!!!!

Użytkownik Adam <

17. Data: 2002-05-12 21:54:05

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik a.s. <t...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abhame$t1$...@n...tpi.pl...
> Witam...
> Byłam dziś u protetków i zapłaciłam za usługę. Mają podpisaną
> umowę z Kasą Chorych, ale gdybym chciała zrobić protezkę
> z ubezpieczenia, to realizcja nastąpi za dwa lata. Stwierdziłam,
> że to oczywiście żart.- " Ależ nie ! Proszę pani !? To wcale nie żart.
Mówię
> zupełnie poważnie..." ( ? )

> obejsc
> poziomie
> lekarzy

> Adamie...To dla mnie jest niejasne, więc pytam. Czy tak być może ?
> Wstawienie ząbka dwa lata ?!!! Czy ustawa reguluje termin wykonania
> usługi stomatologicznej ? Po czym rozpoznać " zło konieczne" ?
> Proszę napisz...
> Pozdrawiam
> Danka
>
> Szanowna Danusiu - kasy chore "kupują" usługi, czyli mają pieniędzy na 10
na miesiąc, to kupią 9 (reszta sobie na premię za np. niepalenie w pracy), a
że potrzebujących jest 200? To ich problem. Panienka z kasy chorej , jak ją
zapytałem, co mam zrobić z pacjentkami po wyczerpaniu limitu powiedziała
rezolutnie - no przecież to pańska prywatna przychodnia - niech pan robi z
nimi, co pan chce. I tak się to ślicznie i lirycznie kręci...

---

18. Data: 2002-05-12 22:02:12

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AS <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abk7og$ecf$...@h...uw.edu.pl...

> palce
> dostawalby
> innych
>
> A czy koledzy i inni płacą do ZUZ-u procenty od swoich faktycznych
> przychodów?
>
> Przepraszam, a AS to "Adam Sandauer"? Jesli tak, to nie wyjeżdżaj z
terminologią typu "koledzy". Poza tym "koledzy" wolą wydawać na doposażenie
swoich gabinetów i podnoszenie w nich jakości usług, a nie na wódkę dla
posłów. W ten sposób poprawiają się warunki zdrowotne społeczeństwa i posłów
(bo są to dwie różne grupy - wiesz?). To barrrrdzo patrotyczne - nie
uważasz?

---

19. Data: 2002-05-12 23:03:04

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

==================
==================
> [...]
>

> Case II ok.   30 dni
>
> Lp. Nazwa                                            Wartość
>  1. Badania laboratoryjne                            1120.60 ( 3.3 %)
>  2. Leki                                            14511.52 (42.2 %)
>  3. Preparaty krwi                                   3417.58 ( 9.9 %)
>  4. Procedury medyczne                               6225.20 (18.1 %)
>  5. Opieka                                           4740.18 (13.8 %)
>  6. Pobyt                                            4350.00 (12.7 %)
>     Razem                                          34365.08
Hola, hola, trochę danymi manipulujesz. Trzeba by te liczby porównać z liczbą
osób płacących składkę i wysokością kwoty uzbieranej w ten sposób oraz z liczbą
korzystających z wysokospecjalistycznych zabiegów. Zgadzam się, że jesteśmy
społeczeństwem ludzi starych, o niskiej higienie i małej świadomości, że o
zdrowie trzeba dbać, ale z drugiej strony ilu z nas na co dzień korzysta z tych
wszystkich medycznych dóbr? Druga uwaga, która się nasuwa po przeczytaniu
powyższych zestawień : czy naprawdę wszystkie badania były niezbędne? Medycyna
się w ciągu ostatnich lat stechnokraciła, ilu z Was, lekarzy, umie
przeprowadzić rozsądny wywiad i postawić diagnozę na podstawie badania
ogólnego? A następnie wykonać tylko te badania, które diagnozę potwierdzą lub
pozwolą odrzucić? Ta sztuka juz w ogóle nie istnieje. Biochemia (jeśli to
poprawne określenie) kompletnie zawładnęła diagnostyką. Bez tych cyferek
wypluwanych przez różne aparaty nie jesteście w stanie nic powiedzieć.
System kształcenia lekarzy zwyrodniał i produkuje aparaty do leczenia, a nie
myślących doktorów.
Nie chcę obrażać nikogo na tej grupie, może jesteście wyjątkami, pozwólcie mi
zatem uwierzyć, że są wśród Was lekarze poszukujący...
mm

20. Data: 2002-05-13 05:42:39

Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> robienia takich na pbiezaco, ale policzenie tego na piechote, bez wsparcia
> systemu komputerowego przekracza mozliwosci i lekarzy, i sekretarek.
W istocie bez sieci jest to niemożliwe.
Lokalnie jest ok. 1000 użytkowników systemu.
System chodzi od Uniksem ( 2 serwery dzielą 1 wspólna bazę danych).
Codziennie w godz. szczytu 8-15 w klawiaturę klepie ok. 250 użytkowników
jednocześnie.Przy tej ilości system ledwo chodzi, ale nieomal wszystkie
czynności i zlecenia przechodzą przez system.System ma dwie gł. części moduł
administracyjny i kliniczny- oba w jednej bazie.System spina WSZYSTKIE
jednostki szpitala.: m. in.:
poradnie,I.P. oddziały ( punkty pielegniarskie i gabinety lekarskie)
,laboratorium,
blok operacyjny itd.
> [...]
> do mojego wynagrodzenia (brutto i netto) w odniesieniu do ilosci
> obslugiwanych pacjentow (na dyzurach i na co dzien)...

Szpital ma ok. 500 łóżek, tylko przez I.P przechodzi rocznie ponad 42 tys
pacjentów...

W pobyt wliczona jest również amortyzacja sprzętu.

Wynik GPTR lub GPTRJ. Co to jest ?
Katar
Pulmonolog
Jaka przyszłość ?