skolioza u 9-latka nie wiem co robić? [długie}

1. Data: 2005-02-17 18:58:09

Temat: skolioza u 9-latka nie wiem co robić? [długie}
Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem co może byc prawdą, oto cała historia
9latek 130cm 30 kg nieco nadpobudliwy. Stopa z tak zwanym wysokim
podbiciem,ale prawidłowa(?) szura przy chodzeniu wrrr...
luty 2004
spadł ze schodów i na wszelki wypadek trafił do szpitala. Rozpoznanie
stłuczenie krg.piersiowego. na karcie napisano też "lekkie boczne
skrzywienie kręgosłupa piersiowego"(!) przez pierwsze dwa lata szkoły po
badaniach szkolnych, nie miał skierowania na gimnastykę korekcyjną (90%klasy
miało)
Natomiast w tym czasie zauważyłam na obydwu stopach mocne zrogowacenia skóry
na podeszwie +/- tam gdzie jest V kość sródstopia.Poniewaz taka gruba skóra
zwykle występuje raczej na pięcie i pod paluchem.zaniepokoiło mnie
to.Obserwacja do lata(zmiana obuwia itp) nic nie dała -nie znikneło.
wrzesień 2004
Wobec tego udałam się do ortopedy(dr Marchewczyk)obejrzał, zbadał
stwierdził, ze kręgosłup ok, pewnie skrzywienie było po potłuczeniu; a
zgrubienia na stopach, jak by się powiększały to kiedyś usunie się
chirurgicznie.Trochę go męczyłam, ale zadnych wkładek ćwiczeń rad co dalej
itp nie polecił. W tym czasie również badanie szkolne nie wykazało
skrzywienia kręgosłupa.
grudzień 2004 w szkole przeprowadzano płatne badanie komputerowe postawy
ciała. Raz kozie śmierć zapłacę...
luty 2005 otrzymałam wyniki
m innymi : różnica oddaleniakątów dolnych łopatek od liniikr.-16mm
lewy trójkąt taliiwyższy o 3 i szersz o 4mm
stopy szpotawe, przykurcz w stawach biodrowych,cechy skoliozy jednołukowej
STH-L.....

I kto mnie robi w balona? zastanawiam się na ile wiarygodne jest takie
badanie jesli moj syn nawet sekundy nie jest bez ruchu? a z drugiej strony
sa to jakieś konkretne dane...
Ale płacić za wizytę u kolejnego ortopedy i znowu niczego nie wiedzieć?
Bo może to tylko rodzaj "akwizycji" w końcu nikt nie na idealnego
kręgosłupa?
TMK
PS Jestem z Krakowa, jesli ktoś ma namiary na ortopedę...

2. Data: 2005-02-22 21:35:31

Temat: Re: skolioza u 9-latka nie wiem co robić? [długie}
Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem z wlasnego doswiadczenia, to badanie komputerowe jest psu na
buty... wyniki różnicujące 3 mm u pobudliwego dziecka są w granicach błędu. Ale
przede wszystkim powinno być wykonane zdjęcie rtg - to jednak powinien zlecic
ortopeda. No a chyba w Krakowie jest specjalistyczna poradnia rehabilitacyjna
dla dzieci???
Pozdrawiam <zbyszek>

3. Data: 2005-02-23 21:22:42

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wejdź na stronę www.kregoslup.polbox.pl skoliozy
tam ci zbadaja wlaściwie dziecko.
rambofix
Użytkownik "zbyszek" <z...@i...pl> napisał w
wiadomości news:6525.000008dc.421ba5a3@newsgate.onet.pl...
> [...]
> zlecic
> ortopeda. No a chyba w Krakowie jest specjalistyczna poradnia

jak to się nazywa
niedoczynność tarczycy
czerwienica?
Działenie alkoholu na mózg [małe ilości - niesystematycznie]
idzie penis do lekarza :)