skrzynka na instalacje w mieszkaniu

1. Data: 2006-08-23 05:57:49

Temat: skrzynka na instalacje w mieszkaniu
Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłem mieszkanie - poneiważ ma ono 30 lat a instalacje są z aluminium -
to pierwsząrzeczą jaką chcę wykonać jest kompletna wymiana instalacji
elektrycznej a przy okazji pociagnięcie sobie multimediów podtynkowo
(okablowanie strukturalne, kable antenowe itp) - i teraz chcialbym to
scentralizować w jednej skrzynce - wypatrzylem sobie coś takiego:
http://www.dipol.com.pl/sklep/card.php?&ind=7022&sta
tic=1 - z tym że
wolałbym aby to było rozwiazanie konfigurowalne przeze mnie - a nie od razu
gotowiec nei koniecznie mi odpowiadajacy do końca ...

... a może macie to jakoś zupelnie inaczej rozwiązane ... - przy okazji
totalnej rozwałki ścian chcialbym to zrobić rozsądnie i "na lata"

R.

2. Data: 2006-08-23 09:07:45

Temat: Re: skrzynka na instalacje w mieszkaniu
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laskar" <l...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> http://www.dipol.com.pl/sklep/card.php?&ind=7022&sta
tic=1 - z tym że
> wolałbym aby to było rozwiazanie konfigurowalne przeze mnie - a nie
> od razu gotowiec nei koniecznie mi odpowiadajacy do końca ...

Cena trochę mordercza. Skrzynek do wyboru do koloru kupisz w dowolnej
hurtowni elektrycznej, a wyposażenie takie jak ci pasuje choćby na
allegro.

J.

3. Data: 2006-08-23 09:23:02

Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Cena trochę mordercza. Skrzynek do wyboru do koloru kupisz w dowolnej
> hurtowni elektrycznej, a wyposażenie takie jak ci pasuje choćby na
no wlasnie - tylko tutaj jakby jest wszystko zaaranżowane - a w zwyklej
skrzyneczce to trzeba to jakoś poskręcać ... no ale fakt cena jakby troche z
kosmosu

R.

4. Data: 2006-08-23 10:10:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no wlasnie - tylko tutaj jakby jest wszystko zaaranżowane - a w
> zwyklej skrzyneczce to trzeba to jakoś poskręcać ... no ale fakt
> cena jakby troche z kosmosu

Własnie z tym zaaranżowaniem to tak trochę... ono się w zasadzie
sprowadza do podpórki na łączówkę krone, półki na hub i krosownicy
ethernetowej, to wszystko można bez takiego znów wielkiego problemu
kupić i zamontować samodzielnie. Owszem, tu to jest gotowe, pod wymiar
i pod kolor, ale płacić za to ekstra kilkaset zł dodatkowo chyba bym
nie chciał. Wspornik na łączówki przykręcisz do pleców każdej
skrzynki, krosownicę kupisz gotową i też zainstalujesz jakkolwiek, a
hub... huby i switche zwykle mają jakieś możliwości powieszenia, można
im półkę dorobić z czegokolwiek, no da się po prostu.

J.

5. Data: 2006-08-23 10:33:27

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ... a może macie to jakoś zupelnie inaczej rozwiązane ... - przy okazji
> totalnej rozwałki ścian chcialbym to zrobić rozsądnie i "na lata"

ja bym kupil zwykla skrzynke na urzadzenia sieciowe jakies 9U 19", glebokosc
60 cm(80 chyba niema sensu:)
moze super male to nie bedzie ale mysle ze w domu znajdzie sie na to
miejsce.
koszt to pewnie z 200 zł. do tego patchpanel 24 porty (kat. 5e wystarczy).
na to wpiac wszystkie kable telefoniczne i komputerowe(idealem bylo by
pociaginecie tylko kabla komputerowego UTP, zarowno do telefonu jak i do
sieci LAN)
urzadzenia wrzucic luzem albo poleczke kupic.
w 500-600 zł zmiescisz sie na bank z ladna skrzyneczka i osprzetem.

--
pzdr
piotrek

6. Data: 2006-08-23 10:41:36

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> switche zwykle mają jakieś możliwości powieszenia, można im półkę
> dorobić z czegokolwiek, no da się po prostu.

Generalnie da sie nawet bez skrzynki - wszystko poprzykręcać do
ściany i będzie działało ;)

A poważniej.

Mam dokładnie taka skrzynkę, ledwo wszystko w niej sie zmieściło
(telewizja sat i klasyczna, lokalna sieć telewizyjna, lokalna sieć
telefoniczna i komputerowa) a prawie nie ma miejsca na jakąkolwiek
rozbudowę (jeszcze brak domofonu i alarmu), mimo że to jest całkiem
pokaźna skrzynka.

Skrzynia wykonana estetycznie, z możliwością zabudowy naściennie i
we wnęce, drzwi można dowolnie przełożyć.

Na razie zdaje egzamin. :)

--
spp

7. Data: 2006-08-23 10:47:38

Od: "Laskar" <l...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> urzadzenia wrzucic luzem albo poleczke kupic.
> w 500-600 zł zmiescisz sie na bank z ladna skrzyneczka i osprzetem.
ale ja to chce wpuscić w ściane- podtynkowo ...

R.

8. Data: 2006-08-23 10:55:36

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Generalnie da sie nawet bez skrzynki - wszystko poprzykręcać do
> ściany i będzie działało ;)

Powiedzmy, że o takich hardcorach nie mówimy (choć widziałem strychową
instalację z dwóch routerów wiszących w powietrzu na kablach :-) ),
ale przeciez robiąc skrzynkę samemu tez można zrobić ją ładnie i
estetycznie. Ta po prostu wydaje mi się za droga w stosunku do
wyposażenia.

J.

9. Data: 2006-08-23 12:52:18

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> ale ja to chce wpuscić w ściane- podtynkowo ...

ups:)
ciezko bedzie;)

chyba ze masz sciany na 80 cm grube:D

--
pzdr
piotrek

10. Data: 2006-08-23 17:11:24

Od: DiseQ <d...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
> idealem bylo by
> pociaginecie tylko kabla komputerowego UTP, zarowno do telefonu jak i do
> sieci LAN)

Tak z ciekawości to w jakim celu skrętka do telefonu ??
Wg mnie zbędny "bajer"

Eleganckie biurko i komputer
Mastercook
hydrofor/studnia/nieszcz elnosc