śledzie

1. Data: 2005-02-22 13:28:24

Temat: śledzie
Od: "Aneta@" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jadłam ostatnio pyszne śledzie w dwóch wersjach, no można powiedzieć w dwóch
wersjach sałatkowych.
Sałatka nr 1 - śledzie pokrojone na mniejsze kawałki, wyglądały jak
matiasy, a na nich wyłożona była duża ilość cebuli w piórkach. I tylko tyle,
ale jaki smak.
Sałatka nr 2 - to samo tylko mnóstwo innych dodatków, np. papryka
konserwowa, korniszony.

Proszę Was podajcie sposób jak najlepiej przygotować śledzie do takich
zestawów.

pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2005-02-22 15:34:00

Temat: Re: śledzie
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-22 16:34:06 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *batory* skreślił te oto słowa:

> dwóch
> tyle,

> Kupić takie na tacce, odsączyć z oleju, i już.

Raczej kupić śledzie z beczki, moczyć, obrać, wypatroszyć, pokroić.
Skroić cebulę. Sparzyć.
Układaqć warstwami śledż, cebula, pieprz, sledź... Potem zalać olejem.
Zostawić minimum na noc. I jeść.

--
Lia

1. Data: 2005-02-22 15:34:06

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta@" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> zestawów.

Kupić takie na tacce, odsączyć z oleju, i już.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-02-22 15:34:30

Od: "Tomaso Burkaso" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konserwowa, korniszony.
>
> Proszę Was podajcie sposób jak najlepiej przygotować śledzie do takich
Jeżeli podstawą są matiasy to moczenie w zimnej wodzie od 1h do 1,5. Wody
mniej więcej 2x tyle ile śledzi. Nie można wymoczyc za bardzo, bo niedobre.
Przepis na najlepsze pod słońcem:
Grube solidne matiasy moczymy 1 godzinę. Kroimy na kawałki +/- 2 cm
szerokości. Kroimy cebulę w półtalarki, objętościowo ma jej by trochę więcej
niż śledzi. W garnku lub słoiku układamy warstwę śledzi, warstwę cebuli aż
do skutku. Na wierzchu zostaje cebula. Zalewamy olejem (dobrze daje
Kujawski) zmieszanym z oliwą (szklanka oleju / łyżka duża oliwy). Zostawiamy
na 12 godzin. Następnie ucztujemy!
Pozdrawiam
Tomaso

1. Data: 2005-02-22 15:39:19

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Raczej kupić śledzie z beczki, moczyć, obrać, wypatroszyć, pokroić.
> Skroić cebulę. Sparzyć.
> Układaqć warstwami śledż, cebula, pieprz, sledź... Potem zalać olejem.
> Zostawić minimum na noc. I jeść.

To teraz ja ;)
Śledzie typu Matias z tacki (TYLKO L**ner) pokroić w poprzek na kawałki
(odsączone) i układać w słoiku warstwami na przemian z drobno pokrojoną
cebulą (mogą być cienkie piórka). Zalać olejem i zostawić na min. dzień,
najlepsze jak dotąd były po ok. tygodniu :)

Margola

1. Data: 2005-02-22 15:44:52

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-22 16:39:19 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Margola Sularczyk* skreślił te oto słowa:

> Zalać olejem i zostawić na min. dzień,
> najlepsze jak dotąd były po ok. tygodniu :)

To jest wogole danie, które im dłuzej lezy tym smaczniejsze.
Ostatnio wygrzebałąm w lodówce słoik ze śledziami załadowany tam zapewne w
okolicach świat Bożego Narodzenia. Okazało się, że jest to jadalne, i
smakuje o niebo lepiej niż taki ledwo co robiony dzień przed :] Fakt, że
był szczelnie olejem zalany.

--
Lia

1. Data: 2005-02-22 15:46:15

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-22 16:48:17 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *batory* skreślił te oto słowa:

> A gdzieś Ty widziała całe śledzie w beczce? W mojej okolicy są tylko
> pofiletowane i podłe dosyć. Te na tackach jakoś mi bardziej pasują, takoż je
> kroję, warstwami układam z cebulą (niesparzoną) i odkładam do lodówki na
> kilka dni.

W sklepie rybnym bywają (w Poznaniu).
I czasem wujek z Trójmiasta przywozi, ale gdzie je tam nabywa to nie wiem.

--
Lia

1. Data: 2005-02-22 15:48:17

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-02-22 16:20:41

Od: "Jolka" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli moga być w smietanie to polecam nastepujacy przepis:
ugotowana marchewke i pietruszkę pokroić w kostkę, ogórek kiszony pokroić w
kostkę, cebule pokroić w póltalarki, sparzyć. Wymieszać wszysko razem i
połowe tego ułożyć na dnie miski. Drugą marchewke i pietruszke oraz kiszony
ogórek pokroić w słupki, dołożyć do tych słupków sparzone cebule i owinąc je
matiasem, spiąć wykałaczką (cos na obraz roplmopsów). Ułożyć je na warstwie
warzyw w misce i na nie wyłożyć druga połowe warzyw. Do szklanki smietany
dodać troche majonezu (z braku własnego najlepszy jest babuni) w proporcjach
wedle gustu i zalać tym sosem śledzie w misce. Do sosu mozna dodać odrobinę
soli i pieprzu, ale to to już jeśli ktoś lubi. Można jeść od razu ale fajnie
smakują po jakiejś godzince.
pozdrawiam
Jola

1. Data: 2005-02-22 19:43:51

Od: "flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta@" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

śledzie w kostke (lekko solone-czyli odmoczone:P
cebula w kostke
ser potarty
majonez
czosnek (opcja)

wysoka miska

cebula tak na 1cm grubosci wylozona w misce
posypane serkiem startym tak zeby bylo go widac
potem 1-2cm sledzi w kostce
zalac majonezem z czosnkiem lub bez
operacje powtorzyc jak w lasagne :P
ostatnia warstwa sam ser i majonez

bomba kaloryczna ale pyyycha po przegryzieniu przez noc lub caly dzien w
lodowce

pozdr Flashi

farsz do placka po cygańsku
szpinak
kawa do expresu
Solone cytryny
Re: biszkopt (chyba OT, bo tylko marudze)