śledzie pod pierzynką:-)

1. Data: 2005-01-21 13:39:24

Temat: śledzie pod pierzynką:-)
Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

3 śledzie solone (matjasy)
1 cebula
2 marchewki
2 ziemniaki
2 jajka
majonez

Sledzie namoczyć w mleku lub w wodzie. Marchew, ziemniaki jakjka ugotować.
Wszystko poza jajkami pokroić w kostkę i układać warstwami w kolejności:
śledzie
cebula
ziemniaki
MAJONEZ
marchewka
MAJONEZ
utarte jajka

Joa -palce lizać! (przepis mam od koleżanki Justynki-dzieki!)

1. Data: 2005-01-21 13:43:56

Temat: Re: śledzie pod pierzynką:-)
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joa" wrote in message...
>3 śledzie solone (matjasy)
> 1 cebula
> 2 marchewki
> 2 ziemniaki
> 2 jajka
> majonez

A buuraczki gdzieee ??? ;))))

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2005-01-21 14:04:20

Od: "Iza" <i...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-01-21 14:06:17

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

nie dodałam buraczków, robie taki przepsi z tego co podałam.

ale moze włąsnie znajda sie jakies nowosci
Joa

1. Data: 2005-01-21 14:24:33

Od: "Magdalena W." <b...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości

> A buuraczki gdzieee ??? ;))))
Moim zdaniem bez buraczków lepsze :-)

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2005-01-21 14:47:00

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Jan 2005 14:39:24 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Joa*, w
wiadomości news:<news:csr0nf$snf$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> 3 śledzie solone (matjasy)
> 1 cebula
> 2 marchewki
> 2 ziemniaki
> 2 jajka
> majonez

jak dla mnie wersja taka:
śledzie/majonez/buraczki/majonez/ziemniaki/majonez/m
archewka z
jabłkiem/majonez/jajko

pycha :D Anka od pierniczków potrafi zjeść tego miskę
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-01-21 14:57:15

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tatiana" wrote in message...
> [...]
archewka z
> jabłkiem/majonez/jajko
>
> pycha :D Anka od pierniczków potrafi zjeść tego miskę

A ja sie nie dziwie...
w Wigilie pożarłam dlugi talerz (mama układa to na talerzu)...
mrrr...

1. Data: 2005-01-21 15:09:40

Od: "monia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robie tak;

1. sledzie po "wiejsku" kroje w kostke
2. na to daje pokrojona cebulke
3. potem ugotowane ziemniaki starte na grubej tarce i
na to pieprz
4.cienko smaruje majonezem
5. na majonez ogorki kiszone pokrojone w kostke
6.ugotowana marchewka starta na grubej tarce
7.jajka starte na grubej tarce
8.majonez
9.a na koniec ucieram dosyc grubo zolty ser na drobnej tarce i robi sie
pyszna pierzynka ;)

Oczywiscie robie to w przezroczystym naczyniu i wyglada salatka bardzo
reprezentacyjnie :)))

Polecam i pozdrawiam !

monia

1. Data: 2005-01-21 17:16:09

Od: "Marzolena Zawojska" <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co gmina to obyczaj:)
U mnie tak:
1.Sledzie pokroic ( w mojej wersji wole te w estragonowej zalewie, swietny
posmak salatki)
polac olejem.
2.Ziemniaki zetrzec na tarce, polozyc na sledzie.
3.Pokrojona cebule polozyc na ziemniaki.
4.Starta marchew polozyc na cebule.
5.Posypac sola i pieprzem i polac olejem.
6.Pol szklanki smietany i pol szklanki majonezu wymieszac, polac salatke.
7.Utartymi jajkami dekorowac wierzch.
Mniam
Marzolena

pytanie o przepis na faworki i pączki francuskie
Czekolada
Troche NTG - ale moze jednak nie ;-)?
rosół
Czas odpocząć