slub za granica

31. Data: 2004-01-12 12:55:52

Temat: Re: slub za granica
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Maria Ossowska wrote:

>Jeśli jesteś obywatelką polską, twój mąż także,

Moj maz nie jest.

a nie masz uznanego ślubu w
>polskim USC, to w świetle prawa polskiego nie możesz dziedziczyć po własnym
>mężu....

Nie mamy zadnego znaczacego wspolnego majatku :)))

>Oczywiście życzę żebyście żyli jak najdłużej :)
>Nie macie wspólności majątkowej. Nie jesteś uprawniona do zarządu nad jego
>majątkiem. Itd.

jw.

>Dodatkowe obywatelstwo niewiele zmieni....

Nie dodatkowe, tylko rezygnacja z polskiego (Austriacy wymagaja tego).

Ja po prostu nie mam ochoty jeszcze raz wysluchiwac opinii bab w USC na temat
tego, gdzie i z kim bralam slub...
I jeszcze to beznadziejne prawo - ze niby mam im zostawic moj jeden jedyny akt
slubu. Powariowali.

Dunia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

32. Data: 2004-01-12 13:04:20

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...net> napisał w wiadomości
> Specyjal wrote:
> Powaznie ?
> Ja doczytalam wlasnie, ze jedynie w wyborach wladz lokalnych.

Przez chwile szukalem na stronie Wyborczej ale kaza placic. Jak cos znajde
to wysle linka, moze na stronie PAPu?

33. Data: 2004-01-12 13:05:45

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Maria Ossowska wrote:

>Zrzeczenie jest nieskuteczne w świetle prawa polskiego...

Powaznie ? To chyba nie wiesz, o czym piszesz.

>Więc nawet jeśli
>zrzeczesz się przed urzędnikiem austriackim polskiego obywatelstwa, de
>facto obywatelką polską zostaniesz ;)

Gdzie ja napisalam, ze mam zamiar zalatwiac sprawe z jakimkolwiek cudzoziemskim
urzednikiem ?

>Potrzebna by Ci była zgoda prezydenta RP ;)

I co w tym wszystkim smiesznego BTW, bo sie w Twoim poscie az roi od usmieszkow
?

Czy ja _gdziekolwiek_ napisalam, jak mam zamiar zalatwic te procedure ?

34. Data: 2004-01-12 14:29:33

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 12 Jan 2004 13:18:20 +0100 I had a dream that Dunia <d...@n...net>
wrote:
> Aha, i doczytalam jeszcze, ze nie byl to jakis obowiazek narzucony przez EU,
> ale ze kraje same sie na to decydowaly (np. Szwajcaria nie jest w EU, a
> cudzoziemcy moga glosowac w wyborach kantonalnych).

No to właśnie o to mi szło - UE niczego nie narzuca. Widzę, że wiesz to,
co ja. Ale czekam na tego URL'a, który ma nam objaśnić ciemne strony UE.

35. Data: 2004-01-12 14:33:48

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

http://tinylink.com/?2YcopHgxem

> Wyrabialam paszport w Niemczech i nie byl mi potrzebny zaden zagraniczny
> dokument tozsamosci (nie ma tu nawet takiego dla obcokrajowcow), jedynie
stary
> paszport z pozwoleniem na pobyt (nalepka).

Przepisy zmienily sie 1 stycznia 2003.

Ania

36. Data: 2004-01-12 14:36:54

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie dodatkowe, tylko rezygnacja z polskiego (Austriacy wymagaja tego).

http://tinylink.com/?lcfLqKB38f

Szczerze zycze Ci powodzenia - bedzie Ci potrzebne.

ania

37. Data: 2004-01-12 14:41:19

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <G...@p...onet.pl-----USUN-TO>
napisał w wiadomości
du.pl...
> No to właśnie o to mi szło - UE niczego nie narzuca. Widzę, że wiesz to,
> co ja. Ale czekam na tego URL'a, który ma nam objaśnić ciemne strony UE.

Szukac juz dzis nie bede ale na zdrowy rozum

a: Polacy beda mieli prawo glosu poza krajem, do cudzego parlamentu
b: Bedzie to prawo glosu w wyborach do organów Unii Europejskiej
tak samo obcy glosuja na poslow
c: Dlaczego w takim razie ma to nie miec zwiazku z wejsciem do UE?

38. Data: 2004-01-12 14:44:27

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

sveana wrote:

>Szczerze zycze Ci powodzenia - bedzie Ci potrzebne.

Znam kogos, kto ostatnio przez to przeszedl, i stad mam info z pierwszej reki
(i wiem jak to wyglada).
Mysle, ze po prostu mialas gorzej, bo Szwecja akceptuje dwa obywatelstwa.

Zreszta... jesli w ogole do calej sprawy dojdzie - to nie wczesniej niz za 4
lata... a do tego czasu wszystko moze sie zmienic (moze np. Polska wlaczy sie
do ESA, a wtedy inne obywatelstwo bedzie niepotrzebne ;)... albo koniec swiata
bedzie ;) )

39. Data: 2004-01-12 14:47:30

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Specyjal wrote:

>a: Polacy beda mieli prawo glosu poza krajem, do cudzego parlamentu

Nie slyszalam o takiej mozliwosci w odniesieniu do obywateli UE, stad ciekawi
mnie link.

40. Data: 2004-01-12 14:53:59

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

>Nie slyszalam o takiej mozliwosci w odniesieniu do obywateli UE, stad ciekawi
>mnie link.

Cos ze strony poswieconej wyborom do Bundestagu:

Wahlberechtigt ist, wer am Wahltag

- die deutsche Staatsangehörigkeit besitzt,
- das 18. Lebensjahr vollendet hat
- seit mindestens drei Monaten im Wahlgebiet wohnt,
- nicht vom Wahlrecht ausgeschlossen ist und
- in ein Wählerverzeichnis eingetragen ist oder einen
Wahlschein besitzt.
- Auch Deutsche, die ihren Wohnsitz im Ausland haben, dürfen
unter bestimmten Voraussetzungen wählen. Hierfür gibt es ein
besonderes Verfahren.

Juz pierwszy punkt wspomina o koniecznosci posiadania niemieckiego
obywatelstwa. I zeby nie bylo watpliwosci, dalej czytamy:

EU-Bürger anderer Staaten sind bei der Bundestagswahl nicht wahlberechtigt.
Die europäischen Verträge sehen dies nur für Europa- und Kommunalwahlen
vor.

czyli: obywatele EU z innych krajow nie maja prawa glosu w wyborach
parlamentarnych, a jedynie w wyborach wladz lokalnych oraz do parlamentu
europejskiego.

Masz jeszcze jakies watpliwosci ? Na drugi raz nie siej dezinformacji :-\

Dunia

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

Slub = dzieci ? i inne releksje
Perfumy a degeneracja
Autorski komentarz po rozstaniu
Duży pies sąsiada a małe dziecko - problem.
[OT] Forum na temat przedszkol dla dzieci