slub za granica

1. Data: 2004-01-09 18:07:58

Temat: slub za granica
Od: "Kropelka" <kropelka@niewinne..serwery.,pll,> szukaj wiadomości tego autora

Wiem ze jest mozliwe wziecie slubu cywilnego w polskiej ambasadzie poza
granicami naszego kraju. Czy ktos orientuje sie moze co trzeba zalatwic zeby
taki slub dostac???
Marzy mi sie Praga..... ach... poradzcie;-)

Kropelka

ps. witam po dluuuuuugiej nieobecnosci

2. Data: 2004-01-09 18:57:41

Temat: Re: slub za granica
Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <kropelka@niewinne..serwery.,pll,> napisał w
wiadomości news:btmqp0$p4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
zeby
> taki slub dostac???
> Marzy mi sie Praga..... ach... poradzcie;-)

zadzwon lub zamejluj do ambasady w pradze - namiary masz na stronie msz. ja
w ten sposob mialam slub w paryzu - bylo cudnie i naprawde malo
formalnosci:)))) generalnie jest to mozliwe, tylko np. w niektorych krajach,
zeby mozna bylo wziac slub, trzeba bylo iles tam pobyc. ale w paryzu akurat
nie - przyjechalismy w czwartek, a zaslubilismy sie w piatek:)

powodzenia - w tym akurat przypadku spelnienie marzen bedzie proste:)

3. Data: 2004-01-09 19:15:52

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam się jak to będzie po wejsćiu do UE. MOże wszysscy obywatele Unii
będą mieli prawo wziąć ślub w dowolnym miejscu UE? Tyle że pewnie nie
zniesiono obowiązku dogadania się z tubylcami ;)
Ti Ana Kropelkova chces.. Jaa, ja sem chce ;-)

4. Data: 2004-01-10 11:26:48

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Specyjal" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> będą mieli prawo wziąć ślub w dowolnym miejscu UE? Tyle że pewnie nie
> zniesiono obowiązku dogadania się z tubylcami ;)

slub brany we konsulacie w innym kraju jest jakby brany w kraju - konsulat
czy ambasada polski w danym kraju to teren polski przeciez. ale z tego co
wiem, to jest tez mozliwe wziecie slubu w kosciele za granica, ale ja tego
nie zalatwialam, wiec nie wiem jakie formalnosci.

5. Data: 2004-01-10 15:09:43

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiem, to jest tez mozliwe wziecie slubu w kosciele za granica, ale ja tego
> nie zalatwialam, wiec nie wiem jakie formalnosci.

Chodziło mi o czeski USC i traktoweanie wszystkich obywateli UE na tej samej
zasadzie. Skoro obcokrajowcy maja prawo głosu to dlaczego nie mogliby miec
prawa ślubu?

6. Data: 2004-01-10 15:35:47

Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Specyjal wrote:

> [...]
>
> Chodziło mi o czeski USC i traktoweanie wszystkich obywateli UE na tej
> samej zasadzie. Skoro obcokrajowcy maja prawo głosu to dlaczego nie

Przecież nawet dzisiaj możesz zawrzeć związek małżeński w czeskim czy
jemeńskiu USC, o ile tylko spełniasz ichniejsze warunki pozwalające na
zawarcie małżeństwa. Podobnie jest w Polsce: dwoje koreańczyków czy dwoje
Niemców może wziąć ślub w kościele albo w urzędzie w Polsce.

Pozdrawiam,
Marysia

7. Data: 2004-01-10 15:49:36

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Ossowska" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zawarcie małżeństwa. Podobnie jest w Polsce: dwoje koreańczyków czy dwoje
> Niemców może wziąć ślub w kościele albo w urzędzie w Polsce.

OK. ale czy sa one automatycznie uznawane w kraju "rodowitym"?
Nie wiem pytam.

> Pozdrawiam,
I jo tyż.

8. Data: 2004-01-10 19:05:44

Od: Maria Ossowska <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Specyjal wrote:

> OK. ale czy sa one automatycznie uznawane w kraju "rodowitym"?
> Nie wiem pytam.

Oczywiście, jeżeli zostały spełnione przesłanki dla zawarcia małżeństwa w
Polsce, tzn. nie było przeszkód materialnych (np. ślub rodzeństwa,
pozostawanie w innym związku małżeńskim przez jednego/oboje małżonków) i
zostały spełnione wymogi formalne z prawa polskiego,
Jest nawet specjalna procedura "wpisywania" takiego ślubu do akt stanu
cywilnego w Polsce.

Pozdrawiam serdecznie,
Marysia

9. Data: 2004-01-10 19:24:27

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zostały spełnione wymogi formalne z prawa polskiego,
> Jest nawet specjalna procedura "wpisywania" takiego ślubu do akt stanu

Dzięki. Na razie informacje mi sie nie przydadza ale kto wie co bedzie jutro
;-)

Pozdrawiam. Trzymaj/cie sie cieplo -na dworze mróz.

10. Data: 2004-01-10 23:13:58

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Specyjal wrote:

> OK. ale czy sa one automatycznie uznawane w kraju "rodowitym"?

Ja bralam slub koscielny w Szwecji.
Dowiedzialam sie jakie sa tu wymagane dokumenty, przywiozlam je i razem
z przyszlym mezem zlozylismy podanie o zgode na slub. (Normalna
procedura.) Z takim papierem mozna zawrzec slub cywilny lub koscielny.
Koscielny niesie ze soba skutki prawne.

Pytasz, czy jest uznawany automatycznie. To zalezy co masz na mysli.

Na pewno jest uznany, jesli zlozysz sam papiery w polskim USC. Jesli
nie, nikt w PL nie bedzie wiedzial, ze wziales slub.

Nie wystarcza samo zaswiadczenie o slubie, trzeba je przetlumaczyc u
tlum. przysieglego i zlozyc wniosek. Jesli uznaja, ze wszystko sie
zgadza, zmianiaja Ci stan cywilny i np. nazwisko.

magda

Slub = dzieci ? i inne releksje
Perfumy a degeneracja
Autorski komentarz po rozstaniu
Duży pies sąsiada a małe dziecko - problem.
[OT] Forum na temat przedszkol dla dzieci