smazone pomidory/sos

1. Data: 2005-06-23 12:29:46

Temat: smazone pomidory/sos
Od: "Nastyd" <n...@d...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Widzialem w sklepie sos pomidorowy do makaronu w sloiku. Wedlug opisu
skladal sie ze smazonych pomidorow, oliwy i przypraw. Stal gdzies obok
sloikow z pesto.
Szukalem przepisu w Internecie na cos takiego, ale znalazlem tylko na
smazone pomidory w plastrach.
Moze ktos juz robil i podpowie jakis ciekawy przepis na taki dobry sos
pomidorowy do makaronu (bezmiesny)?

--
Nastyd

2. Data: 2005-06-23 13:50:56

Temat: Re: smazone pomidory/sos
Od: "IN_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nastyd" <n...@d...o2.pl> napisał w wiadomości
> Szukalem przepisu w Internecie na cos takiego, ale znalazlem tylko na
> smazone pomidory w plastrach.
> Moze ktos juz robil i podpowie jakis ciekawy przepis na taki dobry sos
> pomidorowy do makaronu (bezmiesny)?

No ja robie tylko takie smazone w plastrach - nie pozwalam im sie rozpasc i
jak sa miekkie to bardzo ostroznie z nimi postepuje. Pozniej takimi
plastrami obkladam makaron posypany serem i wyglada ladnie ;-) A jak
smakuje....

A sos z tego nietrudno zrobic... wystarczy pozwolic sie pomidora rozciapac i
gotowe... Oczywiscie smazone na oliwie z przyprawami...

Pzdr,
IN_(oooo olsnilo mnie, juz wiem co na obiad upichce... 5 minut i gotowy
obiadek...)

3. Data: 2005-06-23 16:46:29

Od: "zirhan" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IN_" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Pzdr,
> IN_(oooo olsnilo mnie, juz wiem co na obiad upichce... 5 minut i gotowy
Jednak nie można zapomnieć o ściągnięciu wcześniej skórek z pomidora! Bo
inaczej będzie nieładnie wyglądał i smakował.
By ściągnąć skórkę bez problemów, wystarczy pomidory solidnie sparzyć
wrzątkiem! Ja to nawet po wrzuceniu na wrzącą wodę prze chilę je gotuję (ok.
1 min.)
Zirhan

4. Data: 2005-06-23 18:59:38

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 23 juin 2005 ? 14:29:46, dans <d9ea9f$nn4$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Moze ktos juz robil i podpowie jakis ciekawy przepis na taki dobry sos
> pomidorowy do makaronu (bezmiesny)?

Moj uniwersalny sos pomidorowy (uniwersalny poniewaz dodawalam go
kiedys do pizzy, zanim zaczelam dodawac pesto).

0,5 kg pomidorow sparzyc, 1 ladna cebule pokroic i podsmazyc, na to
wrzucic pociete pomidory. Posolic, popieprzyc, dodac 1 kostka cukru i
tymianek oraz rozgniecony wg ulubionej techniki zabek czosnku. Ma
bulgotac pod przykryciem jakies pol godziny, az sie pomidory i cebula
troche rozpadna. Pod koniec gotowania rozbeltac w sosie lyzke
koncentratu (w celu polepszenia koloru) i, w istatniej chwili, wrzucic
swieza pocieta bazylie.

I po krzyku :)

Acha, czasami dodaje troche marchewki w plasterkach, na sposob wloski.
A czasami pieczarki. Lub pietruszke zamiast bazylii na koniec.

Ewcia

--
Niesz

5. Data: 2005-06-24 08:44:03

Od: "IN_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zirhan" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jednak nie można zapomnieć o ściągnięciu wcześniej skórek z pomidora! Bo
> inaczej będzie nieładnie wyglądał i smakował.
Co do wygladu > No do sosu to trzeba raczej sciagnac, a do pomidorkow
smazonych wlasnie nie... Bo to skorka ja trzyma w calosci...
A co do smaku > Twierdzisz, ze skorka pomidora ma smak? Kurcze, ja myslalam
ze jest raczej bez smaku. Jedynie "staje w gardle".
Ja do sosow ja sciagam, ale w kazdej innej postaci zjadam ;-) A znam ludzi
co nawet do salatek sciagaja... No coz... ale ja jem wszystko ze skorka,
nawet bob (skorka jest najlepsza ;-))
> By ściągnąć skórkę bez problemów, wystarczy pomidory solidnie sparzyć
> wrzątkiem! Ja to nawet po wrzuceniu na wrzącą wodę prze chilę je gotuję
> (ok. 1 min.)
To zeby sobie ulatwic, lepiej ta skorke wczesniej naciac... tak jakby sie
pomidorka w cwiartki kroilo... a potem na pol minutki do wrzatku... I wtedy
skorke latwo sciagnac...

Pzdr,
IN_(co sie uwielbia czepiac...)

śniadanie ;-)
Popcorn w kuchence mikrofalowej
Kolacja !!
"Sztukamies" - dlaczego ?
pa, pa - na co "polować" na wschodzie? :)