śmierdzący sąsiad

1. Data: 2006-02-20 21:19:42

Temat: śmierdzący sąsiad
Od: "Poola" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w dzielnicy domków jednorodzinnych, w których stosuje się różne
sposoby grzania. Zdaję sobie jednak sprawę, że każdy ma prawo poszukać
odpowiedniego dla siebie źródła domowego ciepełka. Stąd piece na gaz,
węgiel, trociny czy olej opałowy. Wolnoć Tomku w swoim domku.
Mam jednak zasaddnicze pytanie. Czy sąsiad ma prawo truć całą okolicę?
NIe wiem co czasem dorzuca do swojego pieca, ale z jego komina wydobywa
wówczas się dym, którego zapach przypomina paloną gumę. Przy wielkich
mrozach, które na szczęście za nami, nie przeszkadzało mi to tak bardzo -
nie otwierałam okien, wkurzałam się tylko wracając do domku. Jednak teraz,
kiedy ptaszki pięknie śpiewają, chciałam sobie legalnie otworzyć okno i
dobrze "po zimie" wywietrzyć mieszkanko. Ale niestety, okno musiałam zamknąć
i poczekać grzecznie aż wszysko się spali a zapach odleci w siną dal.
Czy takie zachowanie jest legalne? Czy są jakieś służby do których mogę
się zgłosić z tym problemem?

POzdrawiam i dzięki za info

2. Data: 2006-02-20 22:27:42

Temat: Re: śmierdzący sąsiad
Od: Monika <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Poola napisał:
> [...]
> i poczekać grzecznie aż wszysko się spali a zapach odleci w siną dal.
> Czy takie zachowanie jest legalne? Czy są jakieś służby do których mogę

Jak bedzie palił. Wezwij straż miejska. mandacik zapłaci i przestanie.
Monika

3. Data: 2006-02-21 06:15:04

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo nie zapłaci, bo powie, że jest bardzo ekologiczny i spala biopaliwo np.
kocie czy psie łaj..... czy inną biomasę ze źródła odnawialnego
Straż lubi się czepiać dymu z ogniska palonego na ogródku ale do dymu z
komina to raczej nie mają podstawy,
Jacek

4. Data: 2006-02-21 08:22:31

Od: cheetah <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika napisał(a):
> Jak bedzie palił. Wezwij straż miejska. mandacik zapłaci i przestanie.
> Monika

Kiedys zadzwonilem jak sasiad palil opony w piecu. Panowie straznicy
powiedzieli ze oni nic nie moga zrobic bo nie maja prawa wejsc na
posesje zeby sprawdzic co jest palone. Było to 3 lata temu i moze od
tego czasu cos sie zmienilo.
A moi sasiedzi pala smieci po zmroku wiec nawet nie widac z ktorego
komina to leci.

5. Data: 2006-02-21 14:46:09

Od: bryko <n...@s...nospam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Feb 2006 23:27:42 +0100, Monika napisał(a):

> Jak bedzie palił. Wezwij straż miejska. mandacik zapłaci i przestanie.
> Monika

Znajoma kupiła dom, wszystko było OK aż do zimy. Okazło się że sąsiad pali
przez całą zimę starymi oponami (ma jakiś skład oponiarki czy coś takiego).
Sąsiedzi nasyłali na niego różne służby i inspekcje, a on płaci mandaty
(jeśli wogóle je dostanie) i pali oponami dalej, bo tak mu najtaniej
wychodzi...
Ciepła życzę.
bryko

bryko#tlen{kropka}pl

6. Data: 2006-02-22 20:26:20

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bryko" <n...@s...nospam> napisał w wiadomości

> [...]
> Sąsiedzi nasyłali na niego różne służby i inspekcje, a on płaci mandaty
> (jeśli wogóle je dostanie) i pali oponami dalej, bo tak mu najtaniej

Z kolei ja mam dwoch takich "ekologow" w bliskim sasiedztwie. Co ciekawe,
zona jednego z nich jest ordynatorem sanatorium przeciwgruzliczego. I co?
I nic, poskarzyc sie nie moge, bo to by oznaczalo wojne z nimi.

Z.

7. Data: 2006-02-22 20:56:43

Od: "Janusz" <t...@e...jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> np. kocie czy psie łaj..... czy inną biomasę ze źródła odnawialnego
> Straż lubi się czepiać dymu z ogniska palonego na ogródku ale do dymu z

Rozmawialem ze znajomym z senepidu. Mieli jakis czas temu "nalot" razem z
policja - sprawdzali kotlownie. Posypalo sie sporo mandatow nie tylko za
palenie "plastikiem" w piecu, ale nawet za przygotowane do palenia butelki
PET. Podobno uprawnienia do kontroli ma wlasnie sanepid razem z policja.
Proponowalbym tam wlasnie zadzwonic.

Z wlasnego doswiadczenia (niestety sasiad pali chyba oponami) wiem, ze
skuteczna jest policja.

Pozdr.
Janusz

electrolux - instrukcja obsługi po polsku?
do ogrodników, co to posiadaja psy
narzedzia budowlane i warsztatowe
pralka- jak sprawdzić??
jak usunac zacieki z soli ktore zrobily mi sie na butach ???