Re: soczewki

Data: 2003-05-05 13:08:45
Temat: Re: soczewki
Od: "ula.p" <u...@p...fm>

> Dzień dobry, mam pytanie. Od kilku dni mam soczewki, ale cały czas
ciach...

wstrzymaj sie jeszcze kilka dni, na poczatku 2-4 tygodni mozesz odczuwac
dyskomfort. Oko musi sie pzryzwyczaić. jesli to nie minie kup soczewki
innej firmy.Musisz wypróbowac której firmy soczewki ci najbardziej
odpowiadają. Dobrze to skonsultowac z okulista bo on zna sie na
stopniach uwodnienia soczewek i moze pomóc ci dobrac odpoweidnie. to tak
jak z pigulkami jak cos sie dzeije idziesz do ginekologa zeby ci
zmienil. Fakt ze pigulki mogą nieco wplywac na noszenie soczewek, ale w
twoim przypadku, skoro to pierwsez dni noszenia, to ja bym zrzucila
odczucia na rzecz nieprzyzwyczajenia oka.

Nosze soczewki od 7 lat i suchosc i piasek pod powieką zdazaly mi się
wtedy gdy:
-oko sie przyzwyczajało do soczewek
-mialam źle dobrany/uczulający mnie plyn
-podczas poczatków zapalenia spojówki i rogowki(juz przechodziłam
kilkakrotnie i nabawilam sie trwalych zmian w rogówce, ale to przez
swoja glupotę bo nie wyjmowalam nieraz soczewek przez 2
tygodnie...lepiej bylo zdjac niz potem jechac w srodku nocy na ostry
dyżur do szpitala, wyc z bólu i siedziec w ciemnym pokoju pzrez tydzien
albo i wiecej...NIGDY nie lekceważ zalecen okulisty, jka masz sciągac na
noc to sciągaj! jak sie zdazy ze nei mozesz z jakiegos powodu(np.
calonocna impreza) to trudno, sciagnij jak juz bedziesz mogla i daruj
sobei np. jeden dzien chodzenia w soczewkach, niech oczy odpoczna.
-te same odczucia towarzyszą gdy soczewki sa juz do wymiany + czasem
masz wrazenie patrzenia pzrez mgiełke - to pierwszy sygnal ze
natychmiast pora je zmienic, co dla mnei jest wazne bo czesto zapominam
ze juz miesiac minał i dpiero jak oko sie buntuje to sobie przypominam

Geberalnie noszenie sozcewek jest duzo lepsze niz okularów, ale trzeba
dbac o oczy bezwzglednie i pzrestrzegac higieny.

--
pozdrowionka, ula.p
gg 1756591