soczewki jednodniowe

1. Data: 2006-04-25 15:35:30

Temat: soczewki jednodniowe
Od: "Jakub Wolanski <wolan" <post.pl>> szukaj wiadomości tego autora

cześć,
chcialbym sie dowiedziec, czym wlasciwie sie roznia soczewki jednodniowe
od np tygodniowych, miesiecznych. skad roznice w dozwolonym czasie
noszenia? czy to nie jest jedynie chwyt firm produkujacych soczewki?

dzieki,
jakub

2. Data: 2006-04-25 15:44:59

Temat: Re: soczewki jednodniowe
Od: "creed" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Wolanski <wolan >" <post.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> od np tygodniowych, miesiecznych. skad roznice w dozwolonym czasie
> noszenia? czy to nie jest jedynie chwyt firm produkujacych soczewki?

Podobno im dluzszy czas podany na opakowaniu, tym wieksze
prawdopodobienstwo, ze przed terminem waznosci soczewka nie stwardnieje i
ryzyko zaburzen widzenia bedzie minimalne, tak mi powiedzial okulista, jak
jest naprawde, nie wiem. Wiem tylko, ze strasznie mnie wnerwia zakladanie,
podobno dochodzi sie do wprawy...

3. Data: 2006-04-25 17:26:05

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "creed" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

> Wiem tylko, ze strasznie mnie wnerwia zakladanie,
> podobno dochodzi sie do wprawy...

dochodzi, dochodzi. ja juz nawet bez lustra moge:)

4. Data: 2006-04-25 17:26:34

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od np tygodniowych, miesiecznych. skad roznice w dozwolonym czasie
> noszenia? czy to nie jest jedynie chwyt firm produkujacych soczewki?

np. jak sie konczy termin ich uzywania, ja juz czuje, ze to sie zbliza -
takie charakterystyczne uczucie w oczach

5. Data: 2006-04-25 18:03:16

Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

creed <c...@t...pl> pisze:
> [...]
> powiedzial okulista, jak jest naprawde, nie wiem. Wiem tylko, ze
> strasznie mnie wnerwia zakladanie, podobno dochodzi sie do wprawy...

Ja właśnie przenosiłem trzymiesięczne o 2 tyg (święta itp.)
Nie zauważyłem żadnej różnicy...

--
ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

6. Data: 2006-04-25 18:17:32

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Apr 2006 20:03:16 +0200, Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net>
wrote:

>Ja właśnie przenosiłem trzymiesięczne o 2 tyg (święta itp.)
>Nie zauważyłem żadnej różnicy...

Rób tak dalej , dojdziesz do stanu ,
w którym już nic nie będziesz w stanie zauważyć.

Nie rozumiem ludzi , którzy w imię pseudooszczędności
"przenoszą" soczewki.

Nosząc gacie miesiąc albo skarpetki 3 miesiące non stop
można sie różnego syfu nabawić , ale da się z tego wykaraskać
zmieniając zwyczaje , czasami z pomocą leków etc.

Jak sie coś na rogówce złapie i ja uszkodzi to tez się zagoi
szkoda tylko , że blizna ni cholery nie przypomina normalnej rogówki.
Wtedy juz jest za późno , żeby sobie powiedzieć:
" Ale byłem głupi .... "
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

7. Data: 2006-04-25 18:30:36

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> napisał w
wiadomości news:e2loat$544$1@inews.gazeta.pl...

> Ja właśnie przenosiłem trzymiesięczne o 2 tyg (święta itp.)
> Nie zauważyłem żadnej różnicy...

Twoja rogówka pewnie zauwazyla. Gratuluję pomysłu

HaNkA

8. Data: 2006-04-25 19:22:32

Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Harry Haller <b...@h...com.wytnij> pisze:
> Wtedy juz jest za późno , żeby sobie powiedzieć:
> " Ale byłem głupi .... "

Pierwszy raz w sumie mi się to zdarzyło,
a soczewki noszę już dość długo.
Zresztą to nie może być tak, że 3 m-ce
i nagle się rozpadają. Musi chyba być
jakiś okres ochronny.

--
ŁK http://moze.przeczytaj.sobie.to

9. Data: 2006-04-25 19:40:34

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz Kalbarczyk pisze 25-04-2006 21:22:

> Pierwszy raz w sumie mi się to zdarzyło,
> a soczewki noszę już dość długo.
> Zresztą to nie może być tak, że 3 m-ce
> i nagle się rozpadają. Musi chyba być
> jakiś okres ochronny.

Tu nie chodzi o rozpad, a o przepuszczanie tlenu do rogówki.
Niedotlenienie rogówki może spowodować (wg okulisty, który dobierał mi
soczewki) wrastanie naczyń krwionośnych w rogówkę.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

10. Data: 2006-04-25 19:50:33

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@p...net> napisał w
wiadomości news:e2loat$544$1@inews.gazeta.pl...

> Ja właśnie przenosiłem trzymiesięczne o 2 tyg (święta itp.)
> Nie zauważyłem żadnej różnicy...

twoje oczy ci za to kiedys podziekuja:( odwdziecza sie wrastaniem naczyn,
czy jakimis nawracajacymi zapaleniami:( uwierz na slowo. to po 1 razie nie
wystapi, tylko dluzej.

Kłucie pod lewą pachą?
wadliwy stymulator medtronic
Nieprzyjemne kopanie przez prąd elektrostat.
Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?
Prasa: Czy widział kto ubogiego doktora ?