Re: soczewki kontaktowe (raz jeszcze)

1. Data: 2002-03-28 09:34:04

Temat: Re: soczewki kontaktowe (raz jeszcze)
Od: "Paula" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Adamska-Regdos" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
news:a5dmu8$795$1@sunflower.man.poznan.pl...
> Można pływać w soczewkach, ale trzeba bardzo uważać, więc nie polecam.
> I rzeczywiście lepiej mieć i soczewki i okulary - okuliści odradzają
> noszenie soczewek cały dzień.
> Renya
> r...@p...fm

Sorki, że dopiero teraz odpowiadam, ale przez pewien czas byłam
komputer-less ;)
Noszę soczewki od trzech lat i to noszę je niemal non-stop, tzn oczywista
zdejmuję na noc, ale w ciągu dnia to oszę je przktycznie przez14-15 godz
dziennie, czyli de facto od rana do wieczora. Może to zabrzmi dziwnie,
ale mimo swojej wady
(-3D) nie mam w ogóle okularów. Stare się rozleciały ponad rok temu, jakos
nie mogę się zabrać za zrobienie nowych. Wię mam do wyboru : albo żałożyć
soczewki, albo nie widzieć zbyt wiele...
Probelmów nie mam żadnych (no, może poza pierwszym okresem, kiedy to
zakładanie trwało cirka pół godzinki ...), oczy mi trochę wysychają tylko po
dłuższej jeździe rowerem, kiedy mi wiatr wieje w oczy, poza tym jest OK.
Co do pływania - zgadzam się ze wszystkimi, którzy mówią,że tylko,
podkreślam, TYLKO w okularkach ! Ale przecież to nie takie złe - przy
okazji, wszystko dobrze widać pod wodą, a po godzinie na basenie nie ma się
czerwonych od chloru oczu ! Rozwiązaniem dla tych, którzy bardzo nie chcą
soczewek na basenie, jest kupienie specjalnych okularków pływackich z
korektą - ale tu jest kilka kłopotów : są trudniej dostępne, są tylko białe
(nie ma przyciemnianych) i zawsze są z tą samą mocą w D na oba oczy, czyli
jak ktoś ma nierówne, to współczuję....

No to tyle moich refleksji.
PAULA

2. Data: 2002-03-28 09:59:11

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paula wrote:

> [...]
> (nie ma przyciemnianych) i zawsze są z tą samą mocą w D na oba oczy, czyli

A nie zgadzam sie :)
Okluarki wcale nie sa trudno dostepne. W kazdym sklepie przy lepszym basenie
takie dostaniesz.
Nie ma problemu z kupnem przyciemnianych.
Kupilam sobie takie okularki na basenie Warszawianki w Warszawce
(tak sie to chyba nazywa, dokladnie nie wiem...jestem z Wroclawia).
Jedynym utrudnienie jest tylko to, ze faktycznie gotowe okularki maja ta sama
moc D na obydwoje oczu.
W moim przypadku nie stanowilo to wiekszego problemu bo roznice sa niewielkie
(0,25).
Kupilam sobie po prostu troszke slabsze i do plywania sa akurat (pod woda z
nikim nie zaliczylam zderzenia:))
Ale i na to jest jakas rada. Mozna kupic sobie zwykle okularki (nie korekcyjne)
dokupic odpowiednie "folie", ktore sie nakleja na okularki. I wowczas
kombinujemy z moca D do woli.

Pozdrawiam,
Mich

3. Data: 2002-03-28 10:51:12

Od: "Paula" <p...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mich" <M...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
basenie
> takie dostaniesz.
> Nie ma problemu z kupnem przyciemnianych.

No ja akurat w Poznaniu szukałam dość długo i były tylko nieprzyciemniane,
i to nie zawsze.... Zreszta i tak chodze na basen zawsze (a robię to
często - na ogół dwa razy tygodniowo) w soczewkach i na to okularki zwykłe
(tzn bez korekcji).

> Kupilam sobie po prostu troszke slabsze i do plywania sa akurat (pod woda
> nikim nie zaliczylam zderzenia:))

Ja raz poszłam bez soczewek i jakoś też spoko, chociaż czułam się nieswojo,
odwykłam po prostu od życia bez korekcji.... Jednak soczewki to nie okulary,
tego się nie zdejmuje 10 razy dziennie ;)

Paula

4. Data: 2002-03-28 14:37:43

Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jedynym utrudnienie jest tylko to, ze faktycznie gotowe okularki maja ta
sama
> moc D na obydwoje oczu.

Idź do supermarketu sportowego i po cichutku zamień jeden okular z inną parą
tak, abyś miał odpowiednią ilość dioptrii. Konstrukcja wielu okularów to
umożliwia.

Jan W

5. Data: 2002-03-28 17:32:32

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> tak, abyś miał odpowiednią ilość dioptrii. Konstrukcja wielu okularów to

Sorry, ze tak przed swietami (postaram sie byc delikatny), ale IMHO to
podchodzi pod zwykle sku.....stwo - pomyslales moze przypadkiem o osobie
ktora kupi pozniej taka podmieniona pare myslac, ze to jest to co na pudelku
(a jeszcze np. na prezent - wowczas i obdarowani i obdarowujacy a i
sprzedawca poczuja sie dziwnie...)
Moja dobra rada - nastepnym razem zanim napiszesz taka madra mysl, wylacz
komputer!!!

Pozostalych czytelnikow grupy pozdrawiam (a moze jakiemus "okularnikowi"
zajac przyniesie takie okularki na swieta)

Maseł

P.S. Jako, ze sporo osob zagladalo a moja stronke szukajac informacji o
operacjach wzroku pozwole sobie podac nowy adres:
http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz/?x=ulubione/in
dex.php

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel