sól morska

1. Data: 2004-09-11 15:08:56

Temat: sól morska
Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
oglądałam program kulinarny i było o soli morskiej uzywanej do potraw -
gdzie można taką kupic, w każdym sklepie? czy to czasem nie jest ta sół
jodowana?
Bo wiem,że jest sół morska do kąpieli , ale do kuchni to chyba nie wiem o
którą chodzi:)
pozdrawiam
Aneta

1. Data: 2004-09-11 15:30:38

Temat: Re: sól morska
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <chv4k9$fnt$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Aneta" <a...@i...pl> wrote:

> Witajcie!
> oglądałam program kulinarny i było o soli morskiej uzywanej do potraw -
> gdzie można taką kupic, w każdym sklepie?

Trzeba trochę poszukać, zwłaszcza jeżeli nie chce się zapłacić majątku.

> czy to czasem nie jest ta sół
> jodowana?

Nie. Chociaż owszem, sól morska zawiera jod.

> Bo wiem,że jest sół morska do kąpieli , ale do kuchni to chyba nie wiem o
> którą chodzi:)

O morską, wytwarzaną przez odparowanie wody morskiej.

Władysław

1. Data: 2004-09-11 18:40:49

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]
> majątku.

> Nie. Chociaż owszem, sól morska zawiera jod.

> O morską, wytwarzaną przez odparowanie wody morskiej.

===
Nigdy tego nie używałem. Mógłbyś napisać, co w zamian za zubożenie kieszeni
i bycie modnym zyskam stosując sól morską zamiast kamiennej?

waldek
===

1. Data: 2004-09-11 23:23:53

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Sep 2004 17:30:38 +0200, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Trzeba trochę poszukać, zwłaszcza jeżeli nie chce się zapłacić majątku.

>Nie. Chociaż owszem, sól morska zawiera jod.

>O morską, wytwarzaną przez odparowanie wody morskiej.

Morska to raczej trudno u nas dostac (kurcze, zeby sie w knajpach
nauczyli ze do Teqilli nie daje sie soli warzonej...) ale w sumie
najblizsza smakowo powinna byc sol kamienna (sol czarna) - w sumie tez
przez odparowanie wody mrskiej powstala tyle ze troche dawniej...
Bo roznica pomieczy sola morska, sola kamienna a chlorkiem sodu (sola
warzona) w smaku jest ogromna - takoz we wlasciwosciach (niech ktos
sprobuje ukisic ogorki w rostworze soli warzonej = powodzenia!).

--
Darek

1. Data: 2004-09-11 23:44:53

Od: "zenon" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

(niech ktos
> sprobuje ukisic ogorki w rostworze soli warzonej = powodzenia!).
A były tu takie rady odnośnie małosolnych
zenon

1. Data: 2004-09-12 00:13:26

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak wrote:
> (niech ktos
> sprobuje ukisic ogorki w rostworze soli warzonej = powodzenia!).
===
Kiszę, udają się świetnie, Dziękuję za życzenia powodzenia - niepotrzebnie!

Nie widzę żadnego związku pomiędzy solą warzoną, a udanymi ogórkami.
Codzienna praktyka to potwierdza.

Chyba przypisujesz soli kamiennej i warzonej jakieś tajemnicze,
nadprzyrodzone właściwości. Tymczasem, zapewniam Cię (niestety, sprawdzone),
że ogórki zakiszą się nawet bez dodatku jakiejkolwiek soli. Tylko kto je
bedzie chciał jeść? Bo ja nie LOL

waldek
===

1. Data: 2004-09-12 00:15:00

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście:

1. Data: 2004-09-12 03:29:20

Od: "eM eL" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) napisał(a):

> (kurcze, zeby sie w knajpach
> nauczyli ze do Teqilli nie daje sie soli warzonej...)

Nie wiem jak sol podaje sie do "Teqilli " ale do Tequila podaje sie sol
drobnokrystaliczna, i to bez znaczenia czy morska czy nie - a zreszta
trudno to wyczuc.

Ale sol do tequila to i tak tylko jak pijesz ten trunek "na turyste."

1. Data: 2004-09-12 05:19:16

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo roznica pomieczy sola morska, sola kamienna a chlorkiem sodu (sola
> warzona) w smaku jest ogromna - takoz we wlasciwosciach (niech ktos
> sprobuje ukisic ogorki w rostworze soli warzonej = powodzenia!).

Kisilam ogorki sola wazona jodowana, sola kamienna niejodowana, zalewalam
zimna nieprzegotowana woda, wystudzona woda przgotowana, wrzatkiem
i.......................
efekt zawsze byl ten sam: pyszne kiszone ogorki. Uwazam, ze jest duzo mitow
przypisywanych wlasciwosciom pewnych skladnikom kulinarnym. Najgorsze sa
sytucje jesli chodzi o przepisy przekzywane z pokolenia na pokolenie. Mialam
ostatnio sytuacje, w ktorej pewna moja znajoma ( w wieku mojej matki) z
ogromna kpina w glosie zapytala "kto kisi ogorki przegotowana woda ,
zasypujc sola jodowana?". Owa osoba zajadala w moim domku niejednokrotnie
ogoreczki przyzadzone wlasnie w taki nieortodoksyjny sposob, zwsze je
zachwalajac....

Mysle, ze gatunek soli ma najwieksze znaczenie, w sytuacji w ktorej sol w
potrawie ma pozostac nierozpuszczona i zalezy nam na wielkosci jej
krysztalkow. Np buleczki/rogaliki przypruszone sola, zwane solnkami. Nie
wyobrazam sobie na nich drobniutkich okruszkow soli wazonej

pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-09-12 07:57:51

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ci0fqg$jlp$1@inews.gazeta.pl>,
"eM eL" <b...@N...gazeta.pl> wrote:

> Nie wiem jak sol podaje sie do "Teqilli " ale do Tequila

Właśnie mamy tu wątek o błędach ortograficznych, czy zwracać na nie
uwagę czy nie. Widzę, że należysz do tych co karcą za literówki, a sami
propagują łamanie reguł gramatycznch.

Władysław

kartacze - totalna porażka
Jak zrobic naprawde dobry stek ?