solarium

1. Data: 2005-01-14 09:53:30

Temat: solarium
Od: Anjulka <a...@L...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Chcialam Was prosic o pomoc w pewnej kwestii. Czy mozna jednoznacznie
powiedzic, ze solarium jest niezdrowe? W jaki sposob moge przekonac jego
przeciwnika, ze stosowane z umiarem wcale nie musi dzialac wylacznie "na
szkode"?
Pozdrawiam
Anjulka

1. Data: 2005-01-14 10:01:38

Temat: Re: solarium
Od: "justa" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anjulka <a...@L...pf.pl> napisał(a):
> [...]
> powiedzic, ze solarium jest niezdrowe? W jaki sposob moge przekonac jego
> przeciwnika, ze stosowane z umiarem wcale nie musi dzialac wylacznie "na

a jakie masz argumenty na korzyść solarium? bo ja nie znam. opalona skóra?
można to osiągnąć w nieszkodliwy sposób (samoopalacze, kremy brązujące, air-
brush...). a solarium to promienie UV i to o wiele silniejsze niż słoneczne.
powodują szybsze starzenie się skóry. naprawdę, trudno mi w jego działaniu
dostrzec coś pozytywnego. no, chyba, że ktoś sobie przyjął za cel szybkie
postarzenie się, to może tak.

1. Data: 2005-01-14 12:39:26

Od: "justa" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

justa <j...@g...pl> napisał(a):
> [...]
> dostrzec coś pozytywnego. no, chyba, że ktoś sobie przyjął za cel szybkie

zmarszczki, zmarszczkami, oczywiście zapomniałam o wiele groźniejszych
konsekwencjach, czyli o czerniaku.

1. Data: 2005-01-14 17:59:33

Od: "Micha" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anjulka" <a...@L...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powiedzic, ze solarium jest niezdrowe? W jaki sposob moge przekonac jego
> przeciwnika, ze stosowane z umiarem wcale nie musi dzialac wylacznie "na

Ja miałam wyciętego czerniaka w 2003 roku. Lekarz onkolog pierwsze co spytał
to czy chodziłam na solarium. Nawet nie pytał czy często.
Taki jest efekt po solarium: parę dni, może tygodni opalenizny, a potem
wycięta skóra z dekoltu (prostokąt 10x12) i szpetna blizna na 10 cm.
To wszystko co mam do powiedzenia w sprawie solarium.

pozdrawiam, Micha

1. Data: 2005-01-17 07:45:07

Od: Anjulka <a...@L...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wycięta skóra z dekoltu (prostokąt 10x12) i szpetna blizna na 10 cm.
> To wszystko co mam do powiedzenia w sprawie solarium.

Zgroza :|
Dzieki za pomoc :)
Ciekawe, czemu te wszystkie solaria rosna jak grzyby po deszczu... Powinni
tego zabronic...
Pozdrawiam
Anjulka

1. Data: 2005-01-17 12:28:21

Od: "justa" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anjulka <a...@L...pf.pl> napisał(a):
> Ciekawe, czemu te wszystkie solaria rosna jak grzyby po deszczu... Powinni
> tego zabronic...

taaa, a papierosy powinny być nielegalne :) bądźmy realistami.

1. Data: 2005-01-17 16:54:12

Od: "Micha" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justa" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> taaa, a papierosy powinny być nielegalne :) bądźmy realistami.

realnie to na solarium powinno być własnie ostrzeżenie tego typu co na
papierosach. Czyli: "uwaga, może powodować czerniaka"

Micha

1. Data: 2005-01-18 11:51:19

Od: "justa" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Micha <m...@w...pl> napisał(a):
> realnie to na solarium powinno być własnie ostrzeżenie tego typu co na
> papierosach. Czyli: "uwaga, może powodować czerniaka"

popieram. a przed wejściem na plażę też? ;)

1. Data: 2005-01-18 17:59:02

Od: "Micha" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> popieram. a przed wejściem na plażę też? ;)

Rozumiem Twoj sceptycyzm jak najbardziej. Jeszcze niedawno też bym tak
zareagowała na tego typu hasła. Wiem też, że jeżeli coś nas osobiście nie
dotyka to nie robi na nas szczególnego wrażenia. To tak jak z kierowcami,
którzy naginają wszelkie granice bezpieczeństwa w przekonaniu, że im się
wypadek nie zdarzy.
Ale ja to przeżyłam i chciałabym ostrzegać wszystkich przed tragicznymi
czasem skutkami lekkomyślności, jaką może być opalanie w solarium - to taki
naturalny odruch. Jeżeli choć kilka osób weźmie to sobie do serca to już
będzie mały sukces. W Polsce jest niestety bardzo nikła świadomość
profilaktyki antyrakowej. Lekarze pierwszego kontaktu są w większości
kompletnymi ignorantami, o czym miałam niestety okazję się przekonać, a my
sami często lekceważymy niepokojące symptomy. Dlatego, proszę Cię, droga
justo, nie postrzegaj moich apeli jako prowokację :-)))
Polecam też przeczytanie artykułu
http://www.mediweb.pl/beauty/wyswietl_vad.php?id=907
.

pozdrawiam, Micha

polecam TVN Style - 'No to pięknie' w tym tygodniu
Śmierdzący puder
tlusta cera
farmy spa
jak wy rozpoznajecie oszustow na allegro?