Re: spitalanie bliźniaka

From: "Robakks" <r...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: spitalanie bliźniaka
Date: Sun, 7 Sep 2008 19:27:58 +0200

"Robakks" r...@o...eu
news:ga02l5$h2a$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <r...@o...pl>

> anonim napisał:
> Dobrodziej, proszę cię, [...]
>
> komentarz:
> Masz anonimie dwie możliwości: albo odpowiedzieć w jakim czasie bliźniak
> lecący w próżni pokona drogę odcinka wzorcowego = 299792458 m
> albo pisać o jakimś urojonym dobrodzieju - zupełnie nie na temat.
> Pisz anonimie co JEST, a nie co Ci się roi:)
> Edward Robak*

anonim wybrał urojenie i napisał:
"A mogę udzielić dwóch odpowiedzi: co widzi bliźniak podróżujący oraz co
widzi bliźniak ziemski?"

komentarz:
Czytaj anonimie ze zrozumieniem. Pytanie nie dotyczy tego co się komu widzi,
ale jaka jest prędkość bliźniaka podróżującego przez próżnię z prędkością 'c'.
Prędkość się nie widzi ale oblicza. Znając odcinek drogi 299792458 m
należy jasno powiedzieć w jakim czasie bliźniak pokona ten odcinek i jest tylko
jedna dobra i zgodna z entropią, odpowiedź - a więc zgodna z rzeczywistością.
Ta odpowiedź jest oczywista. To proste przekształcenie wzoru.
Jeśli bliźniak z założenia porusza się z prędkością 'c' to odcinek drogi równy
299792458 m pokonuje w czasie 1 sekundy, a więc SEKUNDA bezwzględna
jest taka sama dla bliźniaka na Ziemi jak i dla tego, który podróżuje.
Edward Robak*