środki przeciwbólowe - co mogę wziąć?

1. Data: 2007-01-23 20:16:35

Temat: środki przeciwbólowe - co mogę wziąć?
Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam stan zapalny nad jedynką - byłam u stomatologa, biorę od wczoraj
Clindamycynę MIP 600 mg/2x na dobę. Boli, więc biorę Nurofen Forte- 400 mg
ibuprofenu. Przestaje na godzinę, potem znowu jazda. Doczytałam, że
najwięcej dobowo mogę wziąć 1200 ibuprofenu.Czy mogę wziąć co innego - np
oparte na paracetamolu? O ile mogę ewentualnie w miarę bezpiecznie
przekroczyć 1200 ipubrofenu?
Generalnie środki przeciwbólowe biorę niezmiernie rzadko - nie ma takiej
potrzeby, ale dziś jest masakrycznie.Clindamycyny wzięłam jak do tej pory 3
dawki.

Proszę, doradźcie coś, bo noc przede mną.....

Ruda

2. Data: 2007-01-23 21:58:45

Temat: Re: środki przeciwbólowe - co mogę wziąć?
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dawki.
>
> Proszę, doradźcie coś, bo noc przede mną.....

Jeżeli nieznacznie przekroczysz 1200 mg, to nic strasznego się nie stanie.
Pamiętaj, żebyś leki p-zapalne ZAWSZE popijała i w żadnym wypadku nie
przyjmowała na czczo.
Zdarzało mi się wziąć jednorazowo do 800 mg, ale innym raczej bym takich dawek
nie zalecał :-)
Pamiętaj, ze nawet najsilniejszy antybiotyk i lek p-bólowy nie załatwi sprawy,
jeżeli nie uporasz się z przyczyną (skąd wziął się ten stan zapalny?).
Paracetamol - oczywiście możesz, ale nie działa przeciwzapalnie i wcale nie
jest mniej toksyczny od innych leków p-bólowych.
No i jeszcze jedno - w stanie zapalnym ulgę (chociaż nie zawsze) może przynieść
coś zimnego.
Pzdr.
RR :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000706-0, 2007-01-23
Przetestowano na: 2007-01-23 22:58:52

3. Data: 2007-01-23 22:14:03

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@N...SPAM.gazeta.pl> napisał:

> [...]
> jest mniej toksyczny od innych leków p-bólowych.
> No i jeszcze jedno - w stanie zapalnym ulgę (chociaż nie zawsze) może

Radek, niech Ci Bozia w tłustych pacjentach wynagrodzi :)
Oczywiście wypiłam juz dziś wannę zimnych płynów tudzież błogosławię snieg
leżący na balkonie. Skąd wziął się stan zapalny to będzie dociekał mój
stomatolog min. na podstawie zdjęcia, które już zrobiłam, ale to dopiero po
przeleczeniu antybiotykiem - prawdopodobnie mam źle przeleczony kanał albo
rozszczelnione wypełnienie.
Aha- co jest lepsze - Nurofen czy Ketonal w takim przypadku?

Pozdrawiam serdecznie,
Ruda

4. Data: 2007-01-23 22:30:33

Od: "tamma" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha- co jest lepsze - Nurofen czy Ketonal w takim przypadku?
>
> Pozdrawiam serdecznie,
> Ruda

z mojego doświadczenia tylko ketonal, nie ma porównanaia z innymi.
Co prawda przekroczyłam dawkę maxymalną wg ulotki x3, ale nie zauważyłam
objawów ubocznych i udało mi się zdrzemnąć. Oczywiście nie polecam takiego
zachowania. Niemniej pamiętam jak zapaleniu ucha łykałam Gardan i Pyralginę,
nie wiem czy jeszcze jest to potem miałam mocny odruch wymiotny patrząc na
tabletki.

5. Data: 2007-01-23 22:32:40

Od: "tamma" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nie możesz spać to zajrzyj na forum
wsparcia...http://www.dentonet.pl/

6. Data: 2007-01-24 09:15:50

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co prawda przekroczyłam dawkę maxymalną wg ulotki x3, ale nie zauważyłam
> objawów ubocznych

objawow ubocznych przedawkowanych lekow p/bolowych najczesciej nie mozna
zaowazyc w pierwszym momencie, a potem okazuje sie, ze np. uszkodzono szpik
kostny... tak wiec zalecalbym daleko idaca ostroznosc; ostatnio byl reportaz
o dziewczynie pracujacej w Anglii ktora zalatwila sie w podobny sposob...
czeka ja przeszczep

Tomasz

TVN MED pytanie do odbiorców -lekarzy
sepsa