stal nierdzewna - czym wyczyscic?

1. Data: 2002-10-01 22:31:42

Temat: stal nierdzewna - czym wyczyscic?
Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

witam,

ja tu pierwszy raz, chociaz czytam juz od dluzszego czasu.

mam pojemnik na chleb (kupiony w ikei), zrobiony ze stali nierdzewnej.
stoi on sobie obok kuchenki, i w miedzyczasie zdazyl sie zapaskudzic -
wszelakie odpryski tluszczu ze smazenia etc.

czym to wyczyscic? jak narazie porobowalam gabka (taka jak do mycia
naczyn, z jednej strony ma ostra powierzchnie) i plynem do mycia
naczyn, ale nie zlazi, na dodatek widac smugi od szorowania ta
twardsza powierzchnia.

macie jakies sugestie?

okolicznoscia utrudniajaca tutaj jest to, ze mieszkam w usa a nie w
polsce, i siuwaksy znane z polski, ktore uzywalam kiedys, tutaj sa
niedostepne.
moze jakies dyrektywy ogolne, jaki rodzaj substancji etc?

bede wdzieczna za wszelkie sugestie,

pozdrawiam,
--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2002-10-02 06:06:35

Temat: Re: stal nierdzewna - czym wyczyscic?
Od: "ZarJan" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w
wiadomości :
> macie jakies sugestie?
> moze jakies dyrektywy ogolne, jaki rodzaj substancji etc?

1. Próbuj dłużej moczyć w wodzie z płynem do mycia naczyń.
2. Aby nie porysowac stosuj popiół z papierosów ewentualnie pastę do zębów.

Zarjan

1. Data: 2002-10-02 07:47:32

Od: petresku <p...@w...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma problemu z czyszczeniem stali nierdzewnej.
Mialem klopoty z okapem ze stali. W kazdym supermarkecie jest srodek
do glatkich powierzchni ze stali. Schodzi niesamowicie latwo.
Nie pamietam teraz firmy, ale jest tego kilka rodzajow.

Piotr

1. Data: 2002-10-02 08:18:41

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

petresku <p...@w...poczta.pl> writes:

> [...]
> do glatkich powierzchni ze stali. Schodzi niesamowicie latwo.
> Nie pamietam teraz firmy, ale jest tego kilka rodzajow.

jak narazie zauwazylam takie, ktore generalnie sluza do mycia
sanitariatow/zlewow - wsrod wymienionych materialow napisane jest, ze
nadaja sie tez do stalowych zlewozmywakow/umywalek.

o takich piszesz?

1. Data: 2002-10-02 08:36:20

Od: petresku <p...@w...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co pamietam tam jest napisane ze sluza do gladkich powierzchni.
Nic nie pamietam o sanatariatach. Na pewno byly takze opisane zlewy
stalowe. To srodek Mr. Musle (nie wiem jak sie pisze). Taka nieduza
srebrna plastikowa buteka. Z tej samej serii mam tez srodek do
czyszczenia plyt ceramicznych. Goraco polecam bo i jedno i drugie
schodzi idealnie. Potem tylko stal sucha szmatka wypolerowac i mozna sie
przegladac :-)))

Piotr

1. Data: 2002-10-02 11:21:28

Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naczyn, z jednej strony ma ostra powierzchnie) i plynem do mycia
> naczyn, ale nie zlazi, na dodatek widac smugi od szorowania ta

IMHO najlepszy do stali jest "Stahlfix" srodek jest niemiecki to może da się
kupić i w USA.

Pozdrawiam
Antoni Broniak

1. Data: 2002-10-02 16:45:02

Temat: Odp: stal nierdzewna - czym wyczyscic?
Od: "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...

> nie zlazi, na dodatek widac smugi od szorowania ta
> twardsza powierzchnia.
>
> macie jakies sugestie?

Hej!
Szczerze polecam srodek o nazwie SOS - to takie male jakby gabeczki
nasaczone czyms (czym? - lepiej uzywaj rekawiczek, jak bedziesz tym myla).
Sluzy wlasnie do metalowych powierzchni. Nie rysuje, za to nablyszcza i
konserwuje. Niesamowicie skuteczny
Nigdy nie spotkalam sie z lepszym srodkiem. Jak prosze o paczke zza wielkiej
wody, zawsze SOS zamawiam w pierwszej kolejnosci. Szkoda, ze firmy uwazaja,
ze "polskie gospodynie wola srodki o mniejszym nasyceniu substancjami
czynnymi"... :-(
Proszki do prania tez mamy do... :-(((
--

Pozdrawiam!
AsiaBe

<Jesli chcesz do mnie napisac, usun NO_SPAM z adresu zwrotnego.>

1. Data: 2002-10-02 18:38:36

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

> IMHO najlepszy do stali jest "Stahlfix" srodek jest niemiecki to może da
> [...]
A Gdzie w Polsce w Warszawie np. można kupić ten Stahlfix"??

1. Data: 2002-10-02 22:56:54

Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AsiaBe" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
CIAAAAAACH
> Proszki do prania tez mamy do... :-(((
> --
>
> Pozdrawiam!
> AsiaBe

troche off topic
Za to oni w USA maja proszki bez detergentow i zachwycaja sie, ze nasze tak
fajnie piora- ale zgadzam sie- przywozone zza zachodniej granicy o tych
samych nazwach co u nas sa lepsze- maja zdecydowanie inny sklad- zreszta nie
tylko proszki- szampony, pasty do zebow itp tez...
--
arch. Andrzej Koczewski
http://www.koczewski.com.pl (w trakcie przebudowy)

1. Data: 2002-10-03 13:10:26

Od: "Antoni Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> A Gdzie w Polsce w Warszawie np. można kupić ten Stahlfix"??

W Warszawie to nie wiem, ale widzę to w każdym większym sklepie z chemią
gospodarczą.

Pozdrawiam
Antoni Broniak

schemat CO - kominek z plaszczem wodnym