Re: stare jabłonie

Data: 2002-12-09 10:01:38
Temat: Re: stare jabłonie
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl>

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:assh44$92o$1@news.tpi.pl...
> "krycha" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> >
> Dziekuję w imieniu wszystkich zainteresowanych. A ile lat mają już gałęzie
> które szczepiłaś,

Lat to ja nie liczę, bo szybciej mijają niż potrafię liczyć :-))

Szczepienie jabłoni na gruszy liczy ze cztery lat.
Inne niektóre tyle samo a również młodsze.
Miała szczepienia udane z przed 10 lat, ale kilka lat temu
wycięłam drzewko (sliwa zaszczepiona morelą) zanim szczepienie zaowocowało,
bo było chore i nie chciała aby choroba rozprzestrzeniła się.
Tego lata wycięłam brzoskwinię z naszczepioną morela z tego samego powodu.

Czy taka gałąź jest wrażliwa na odłamanie w miejscu cięcia
> gdyby wyrosła za bardzo?

Nie miałam przypadków wyłamania gałęźi w miejscu szczepienia.
Natomiast minionego lata straciłam gałązkę tej jabłonki zaszczepionej na
gruszy.
Gałąź odłamała się (od części jabłoniowej) pod ciężarem jałek.

Pozdrawiam Krycha