stare kaloryfery

11. Data: 2011-03-13 22:22:32

Temat: Re: stare kaloryfery
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa wrote:

> Osobiście nie, ale widziałem je odkręcone - miały tyle osadu, że były
> zdecydowanie grubsze, niż w chwili zakupu.
>
> A i samego metalu było całkiem sporo.

mało widziałes w życiu... nie na darmo nie zaleca sie napełniania uzdatnioną
woda starych zarośniętych instalacji :) ani nie zaleca sie fundowania im
solidnego chemicznego czyszczenia.

Może sie często okazac ze trzeba całośc wymienić.

12. Data: 2011-03-14 08:49:10

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzys" napisał w wiadomości grup

Mam w domu stare kaloryfery, sprzed 30 lat. Chciałem
dołożyć do jednego z nich 5 żeberek, i nie mogę
nigdzie dokupić do nich uszczelek ani łączników.
Byłbym wdzięczny za informację, gdzie w Tychach,
lub pobliżu, można je dokupić. A może pasują do
nich te nowe?

Możesz też mieć- podobnie, jak ja- tylko możliwość stłuczenia jednego
żeberka- bo inaczej odkręcić się nie dało.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

13. Data: 2011-03-15 07:07:54

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzys <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
>nigdzie dokupić do nich uszczelek ani łączników.
>Byłbym wdzięczny za informację, gdzie w Tychach,
> lub pobliżu, można je dokupić. A może pasują do

Dokladalem 5 zeberek do jednego z kaloryferow zeszlego lata.
Sprawa byla dosc prosta, bo zamowilem hudraulika ze spoldzielni,
ale sam zakup zeberek to juz byl problem. Zadne ze sklepow
w ponad 300 tysiecznym miescie nie mial takich grzejnikow,
dopiero na jakims punkcie zlomu znalazlem w dobrym stanie,
po wyczyszczeniu i pomalowaniu wygldaja akceptowalnie.

14. Data: 2011-03-15 07:49:31

Od: "wolim" <n...@t...pisz> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dopiero na jakims punkcie zlomu znalazlem w dobrym stanie,
> po wyczyszczeniu i pomalowaniu wygldaja akceptowalnie.

A czy nie taniej, wygodniej, estetyczniej i ekonomiczniej (w późniejszym
użytkowaniu) będzie wymienić cały kaloryfer na płytowy?

Teraz można taki kupić za niewielkie pieniądze, a używany za grosze...

Pozdrawiam,
MW

15. Data: 2011-03-15 08:21:11

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@t...pisz> napisał(a):

>A czy nie taniej, wygodniej, estetyczniej i ekonomiczniej (w późniejszym
>użytkowaniu) będzie wymienić cały kaloryfer na płytowy?

Estetyczniej - tak, taniej - nie. Za grzejnik z robocizna
zaplacilem 250zl, koszt zakupu plytowego + spora przerobka rur to koszt znacznie
wyzszy. Do tego chca zachowac ujednolicenie grzejnikow w calym mieszkaniu
musialbym wymieniac wszedzie - wtedy kozta rosna dramatycznie.
Na plus na pewno byloby wydajniejsze grzanie i estetyczniejszy widok, niemniej
w moim przypadku korzystniejszyzm rozwiazaniem okazalo sie dostawienie
tylko paru zeberek.

16. Data: 2011-03-15 10:37:06

Od: Jerzys <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-15 08:07, Przesmiewca pisze:

> [...]
> dopiero na jakims punkcie zlomu znalazlem w dobrym stanie,
> po wyczyszczeniu i pomalowaniu wygldaja akceptowalnie.

Mam zamiar remontować łazienkę, i te 5 żeberek ( aktualnie
zainstalowanych w łazience) zastąpię nowymi grzejnikami, a przy okazji
docieplić chcę jeden z pokoi. Są to żeberka stalowe, takie same jak w
pokoju, nie miałem z nimi do czynienia, stąd problem, bo nie wiem jakimi
nyplami są połączone. Czy na pewno 5/4" ? Ogrzewanie istniejące robił
mój śp. tato, przed 30 laty. Mieszkanie jest stare, dlatego nie chcę
wpuszczać się w jakieś znaczące koszty. Za wszelkie wskazówki i uwagi
jestem bardzo wdzięczny.

17. Data: 2011-03-15 13:55:34

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzys" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> przed 30 laty. Mieszkanie jest stare, dlatego nie chcę wpuszczać się w
> jakieś znaczące koszty. Za wszelkie wskazówki i uwagi jestem bardzo

Na pewno są stalowe? Nie są żeliwne?
Bo wtedy były takie i takie.
Z żeliwnych to robiłem. Między żebrami są takie nyple, które mają na końcach
przeciwne gwinty. Jeden prawy drugi lewy. Kręcąc żebra się do siebie
zjeżdżają. I to chyba jest, jak pamiętam 5/4.
No i jak będziesz rozmontowywał, to pamiętaj, że z jednej strony grzejnika
są gwinty prawe, z drugiej lewe.
jagr

18. Data: 2011-03-15 14:17:06

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem jak z tym kreceniem zeber, ale u mnie hydraulik do skrecenia
> ze soba grzejnika zeliwnego z piecioma zeberkami uzyl dlugiego klucza,
> ktory wlozyl do grzejnika przez te piec zeberek i skrecal nypla w srodku;
> w ten spoosb bez krecenia samym grzejnikiem sciagnal je do siebie.

Tak właśnie napisałem.

19. Data: 2011-03-15 14:17:11

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2011-03-15 22:27:08

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.03.2011 23:22, Marek Dyjor pisze:

> [...]
> fundowania im solidnego chemicznego czyszczenia.
>
> Może sie często okazac ze trzeba całośc wymienić.

To równie głupie, jak wymiana mineralnego oleju w starym, zjechanym i
pełnym nagaru silniku na jakiś ekstra, super syntetyk z hiper dodatkami
czyszczącymi - zaraz zaczną się problemy.

No ale fakt, większe głupoty ludzie robią to może i ktoś agresywny
odkamieniacz wpuszcza do starej instalacji.

PAYPAL WHOLESALE all BRAND(UGG BOOTS,SHOES,CLOTHES,HAND BAG,WATCH,JEANS,JERSEY,T -SHIRT,SHIRTS,HOODY,EYEG LASS,CAP,SHAWL,WALLT) and so on http://www.24hours-onlin e.com/.
Halogeny - komuś wybuchła?
Cheap Nike Air Max 90 Shoes wholesale www.BuyEasy24H.com
Cheap Nike Air Max 2011 Shoes Wholesale www.BuyEasy24H.com
cheap wholesale soccer jersey baseball jerseys basketball jerseys NFL NBA MLB NHL jersey free shipping paypal payment