stare odmiany jabłoni

1. Data: 2004-12-29 12:35:16

Temat: stare odmiany jabłoni
Od: "sabina" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli ktos może podać stare odmiany jabłoni, które można dostać jeszcze na
rynku prosze po pomoc. dziekuję

2. Data: 2004-12-29 12:43:19

Temat: Re: stare odmiany jabłoni
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

A może dałoby się na podkładce zaszczepić gałązkę ze starej odmiany ??
Mam renete (chyba) i jest pyszna, drzewo około 10 metrów wysokości i się już
kończy, umiera, co roku go mniej, a szkoda tego smaku. Jak i kiedy to
zdobić ??? (zaszczepić)
Czy da się zaszczepić na pniu jeszcze żywej aczkolwiek starej lecz niesmacznej
papierówki ?????

3. Data: 2004-12-29 13:48:01

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jabłoń zwana popularnie "kantówką" z powodu kańciastego krztałtu jabłek.
Bardzo mało owoców, bardzo wielkie (do 1kg) i bardzo intensywny zapach
jabłek nawet z jednego owocu, smak słodko kwaśny.
Ale na pewno nie ma jej w sprzedarzy, mi padła ok. 10 lat temu (jabłonka
miała z 40-60 lat).

Ze staroci znam jeszcze zorzę.

4. Data: 2004-12-29 14:21:19

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Dec 2004 13:35:16 +0100, sabina napisał(a):

> jesli ktos może podać stare odmiany jabłoni, które można dostać jeszcze na
> rynku prosze po pomoc. dziekuję

Jeśli umiesz szczepić drzewa lub znasz kogoś kto potrafi, to służę zrazami.
Kosztela i szara reneta na pewno, pozostałe niezidentyfikowane.

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2004-12-29 14:55:22

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli umiesz szczepić drzewa lub znasz kogoś kto potrafi, to służę zrazami.
> Kosztela i szara reneta na pewno, pozostałe niezidentyfikowane.
>
> Pozdrawiam
> Marta

Chętnie zaszczepię kosztelę. Potrzebne mi będą w połowie stycznia
trzy zrazy grubości ołówka, ok 20 cm długie.
Mam papierówkę której nie lubię, co rok wszczepiam jej jakieś
inne jabłonie, na ogół ozdobne. Kilka przyjęło się,to będzie dziwadło.
Pozdrawiam. Mirzan

6. Data: 2004-12-29 14:57:46

Od: s...@c...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli umiesz szczepić drzewa lub znasz kogoś kto potrafi, to służę zrazami.
> Kosztela i szara reneta na pewno, pozostałe niezidentyfikowane.
>
> Pozdrawiam
> Marta
Robie projekt rewaloryzacji parku angielskiego w Polsce,chciałam tam
zaproponować odnowienie sadu.Niestety ja sama się tym nie zajmuję jestem tylko
krajobrazowcem:-)

7. Data: 2004-12-29 14:59:32

Od: s...@c...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>   Mam papierówkę której nie lubię, co rok wszczepiam jej jakieś
> inne jabłonie, na ogół ozdobne. Kilka przyjęło się,to będzie dziwadło.

Niestety sama nie zajmuję się szczepieniem roślin,wiem tylko jak się to robi i
jak wygląda,ale wykonuje jedynie projekt.Dziękuję za odpowiedź

8. Data: 2004-12-29 15:00:18

Temat: Odp: stare odmiany jabłoni
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sabina <s...@c...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...
> jesli ktos może podać stare odmiany jabłoni, które można dostać jeszcze na
> rynku prosze po pomoc. dziekuję

Widziałem w sprzedaży oliwkę żółtą, kosztelę i kronselską. Szczególnie te
dwie ostatnie są rewelacyjne. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2004-12-29 15:02:27

Od: "sabina" <s...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdobić ??? (zaszczepić)
> Czy da się zaszczepić na pniu jeszcze żywej aczkolwiek starej lecz

Pomogę,dopiero około 6 stycznia,zapytam eksperta,i pomogę:-)

10. Data: 2004-12-29 15:15:03

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Dec 2004 14:55:22 +0000 (UTC), miroslaw zaniewski napisał(a):

> [...]
> Mam papierówkę której nie lubię, co rok wszczepiam jej jakieś
> inne jabłonie, na ogół ozdobne. Kilka przyjęło się,to będzie dziwadło.

Wyślij mi adres na priva.
Jeśli tylko nie spadnie śnieg po kolana to zrazy wyślę.

Pozdrawiam
Marta

jakie proponujecie rośliny?
niepojęte :-)