sterownik kotła gazowego

1. Data: 2007-11-08 17:28:59

Temat: sterownik kotła gazowego
Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest różnica w zużyciu gazu w kotle CO w przypadku sterownika typu
włącz/wyłącz w porównaniu ze sterownikiem modulującym płomień w kotle (ale
bez czujnika pogodowego)?
Jest jakaś różnica ? Jeśli tak to jaki to jest rząd wielkości i na korzyść
którego ?

2. Data: 2007-11-09 11:23:37

Temat: Re: sterownik kotła gazowego
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mustafa" <M...@b...xx> wrote in message
> Jaka jest różnica w zużyciu gazu w kotle CO w przypadku sterownika typu
> włącz/wyłącz w porównaniu ze sterownikiem modulującym płomień w kotle (ale
> bez czujnika pogodowego)?

To zależy dla jakiego kotła, ale podobno lepiej jest jak kocioł chodzi przez
dłuższy czas z mniejszą mocą, niż pracuje z mocą 100% ale załącza się
cyklicznie, ale testów nie robiłem. Przy zapalaniu palnika są tam jakieś
straty kominowe, część gazu jest niespalona i idzie w komin.

3. Data: 2007-11-09 13:54:13

Od: Kuba <k...@i...com.usun-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mustafa pisze:
> [...]
> bez czujnika pogodowego)?
> Jest jakaś różnica ? Jeśli tak to jaki to jest rząd wielkości i na korzyść

Ogrzewanie włącz-wyłącz stosuje się dla klasycznych kotłów gazowych z
nowoczesną instalacją o małej pojemności wodnej.

Modulacja palnika w takich kotłach to chwyt marketingowy ponieważ
maksymalną sprawność spalania gazu i zamiany na ciepło uzyskują przy
mocy palnika powyżej 80 %

Sterowanie ciągłe (proporcjonalne) z modulacją stosuje się dla kotłów
kondensacyjnych gdzie najwyższa sprawność jest przy małej mocy palnika.
Sterowanie ciągłe stosuje się także w systemach o dużej bezwładności
cieplnej (z dużą ilością wody).

--
Kuba

www.tanie-ogrzewanie.pl

4. Data: 2007-11-10 16:18:53

Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedź.
Rozwiałeś moje wątpliwości :)

5. Data: 2007-11-12 10:47:16

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> To zależy dla jakiego kotła, ale podobno lepiej jest jak kocioł chodzi przez
> dłuższy czas z mniejszą mocą, niż pracuje z mocą 100% ale załącza się
> cyklicznie, ale testów nie robiłem.

ale za to podobno im większa moc tym większa sprawność kotła
czyli nie ma złotego środka

6. Data: 2007-11-12 14:22:19

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuba" <k...@i...com.usun-to.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Modulacja palnika w takich kotłach to chwyt marketingowy ponieważ
> maksymalną sprawność spalania gazu i zamiany na ciepło uzyskują przy mocy

Swego czasu szukałem na różnych stronach w necie u producentów kotłów
odpowiedzi na to pytanie. Generalnie chciałbym gdzieś odnaleźć wykres
sprawności kotła w funkcji ustawionej procentowej mocy palnika. Nie jest
oczywiste, że kotły największą sprawność mają powyżej 80% mocy palnika. Skąd
są te dane? Podał to producent kotła, czy tak Ci się zdaje? Możesz coś
więcej na ten temat? To b. ważna informacja, która może zaoszczędzić trochę
kasy.
Pozdrawiam.
Janusz.

7. Data: 2007-11-13 19:07:01

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Viessmann podaje dla mojego kotła, że sprawność w zakresie modulacji od
10 do 24kW wynosi od 90 - 92%, czyli jest prawie liniowa w całym zakresie
modulacji i stała.

8. Data: 2007-11-14 07:54:05

Od: Robek <l...@n...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

nom pisze:
> Viessmann podaje dla mojego kotła, że sprawność w zakresie modulacji od
> 10 do 24kW wynosi od 90 - 92%, czyli jest prawie liniowa w całym zakresie
> modulacji i stała.

Wg. instrukcji od np. nectry 23kW
30% mocy sprawność 80%
100% mocy sprawność 90%

Robek

Instrukcja obsługi do pralki POLAR PDN 685
Pralka Bosch Maxx 4 - prośba o pomoc
Wstępne sprawdzenie dewelopera.
Czy mogę kocioł CO podpiąc wężami elastycznymi
elewacja zewnetrzna jeszcze w tym roku?