strata

11. Data: 2004-09-04 09:29:11

Temat: Re: strata
Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ech... smutek smutkiem, wściekłość wściekłością ale widzicie jak
> telewizja "ładnie" pokaże to i łzy jak grochy Paniom lecą i wiersze się
> pojawiają... a z tym, że na innych kontynentach dziennie dziesiątki
> (setki ?) dzieci umiera to juz się jakby oswoiliśmy...

Zgadzam się...
Ale to, że na świecie umiera codziennie setki dzieci, dochodzi
do naszej świadomości często podczas takich tragedii jak w Osetii.
Na co dzień ty również pewnie o tym nie pamiętasz...Bo taka już
jest ludzka natura. Dopóki nie dotyka to nas osobiście, to nie myślimy
o tym...Inaczej nie dałoby się chyba normalnie żyć.
Musimy rano wstać, przygotować dziecko do szkoły, wyjść do pracy...
Gdybyśmy każdego ranka żyli takimi tragediami, morderstwami,
gwałtami, wojnami, trudno byłoby istnieć, uśmiechać się,
bawić się z dzieckiem na wesołym miasteczku....Uciekamy w "niemyślenie ".

Tak jak wszyscy przeżywam to okropnie ;-(. Gorycz miesza się ze
wściekłością i jakimś bólem tam w środku.
Ale najbardziej boli mnie bezsilność wobec tego wszystkiego :(.

- cloudic -

12. Data: 2004-09-04 10:14:44

Od: "Kasiatoya" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ech... smutek smutkiem, wściekłość wściekłością ale widzicie jak
> telewizja "ładnie" pokaże to i łzy jak grochy Paniom lecą i wiersze się

ktora pokaze to pokaze bo rosyjska to nie wiem...
gdy u nas relacjonowane bylo wszystko na biezaco w rosji podobno puszczno
jakies programy rozrywkowe...
przerazajace jest to jak sie manipuluje ludzmi
przerazajacy tez jest relatywizm moralny i dzielenie stron na dobra i zla
zli terrorysci napadli na szkole dobrzy rosyjscy zolnierze zrobia czystki w
czeczeni...
nikogo nie usprawiedliwiam tylko po prostu nie potrafie zrozumiec dlaczego
wiekszosc ludzi nie zauwaza zaleznosci
akcja - reakcja

kasiatoya

13. Data: 2004-09-04 10:58:51

Od: "Kaszycha" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądałam relację na żywo- nie było żadnego show. Był choas, biegający
ludzie, płaczące dzieci na ramionach ludzie nie wyglądających na
profesjonalne siły. Matki bięgnące pod kule. Kamera popychana, obrazy
nieostre. Może później w relacjach było już show- ale na pewno nie w relacji
na żywo.
I bardzo dobrze, że ona była, Przynajmniej ludzie nie uwierzą, że było 350
zakładników i nie uwierzą, że zginęło 12 dzieci- jak próbowały podawać
rosyjskie media. Nie uwierzą bo widzieli co się dzieje. Jak nie uwierzą to
może i coś zrobią, może nie dziś i nie jutro ale kiedyś coś w końcu zrobią.
Wolę już oglądać taki show niż wierzyć w kłamstwa Putina. Jak to się stało,
że jakoś oficjalnie mówi się już 1200 zakładników podczas gdy dwa dni-
Rosjanie twardo twierdzili, że 350? Tylko dlatego, że były obce telewizje-
bo rosyjska to programy rozrywkowe puszczała....

Kaśka

14. Data: 2004-09-04 11:49:09

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_utandetta.com> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> skrev i meddelandet
> A kogo obchodzą dzieci rozpruwane żywcem w czeczeni przez rosyjskich
> żołdaków?
> Tylko władza jest ważna.

Sowo, w tamtym kraju nigdy nie szanowano zycia ludzkiego, od ponad tysiaca
lat w tym regionie wciaz cos sie gotuje, hordy barbarzyncow zmieniaja tylko
rodzaj broni na nowsze modele..........
A w kraju carow i komunistow - sama wiesz.......... Kto mial tych ludzi
nauczyc, ze zycie jest najwiekszym dobrem?
Tez chodze i placze......

--
sveana

15. Data: 2004-09-04 13:28:34

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message news:chbrcr$dr8$1@inews.gazeta.pl...

> wśród politycznych rozgrywek.

jak swiat siwtaem krew niewinnych przelewal sie
od jego zarania, i przelewac niestety bedzie.
chyba taka natura ludzka.

iwon(k)a

16. Data: 2004-09-04 13:57:02

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasiatoya" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> ktora pokaze to pokaze bo rosyjska to nie wiem...
> gdy u nas relacjonowane bylo wszystko na biezaco w rosji podobno puszczno
> jakies programy rozrywkowe...

To jest naprawdę obłudne.

> [...]
> czeczeni...
> nikogo nie usprawiedliwiam tylko po prostu nie potrafie zrozumiec dlaczego

Rozumiem dlaczego czeczeńcy walczą z Rosją ale dlaczego atakuje dzieci
przecież powinni udarzać w miejsca w których rodzi się ich problem
powinni podłożyć bombę pod kreml, zaatakować siedzibę partii Putina

Potrafiłbym zrozumieć gdyby mordowli generałów, którzy kazali atakować ich
domy.

> akcja - reakcja

Oczywiście że potrzbny jest dialog i Putin jest współodpowiedzialny za to co
się stało.

Jestem na niego jeszcze bardziej zły że wydając tyle kasy na zbrojenia nie
jest w stanie
wyszkolić grupy komandosów którzy potrafili by pozabijać tych piekielnych
bandytów
jeden po drugim.

Jacek

17. Data: 2004-09-04 14:30:24

Od: "Kasiatoya" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinni podłożyć bombę pod kreml, zaatakować siedzibę partii Putina
>
> Potrafiłbym zrozumieć gdyby mordowli generałów, którzy kazali atakować ich

watpie czy wiekszosc z nich mysli racjonalnie i logicznie...
na co wskazuje chociazby ta akcja ktora moim zdaniem w rezultacie bardzo
bardzo im zaszkodzi

> [...]
> jest w stanie
> wyszkolić grupy komandosów którzy potrafili by pozabijać tych piekielnych

ja bym chyba wolala zeby bardziej sie przylozyl do szkolenia negocjatorow i
kadry ktora podejmuje dezycje i wydaje rozkazy
a przede wszystkim wolalabym zeby przemyslal czy eksterminacja czeczenow
rozwiaze problem w tej czesci rosji
bo to jest blad na starcie ktory teraz przynosi teraz wlasnie takie
konsekwencje

> wyszkolić grupy komandosów którzy potrafili by pozabijać tych piekielnych
> bandytów

a myslisz ze oni maja nalepki identyfikujace na czole?
obawiam sie ze rosjanie w czeczeni nie za bardzo tropia terroryzm tylko
zabijaja wszystkich jak leci
a ze to jest glownie ludnosc cywilna to chyba nie robi na nich wiekszego
wrazenia

kasiatoya

18. Data: 2004-09-04 14:37:30

Od: "Kasiatoya" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak swiat siwtaem krew niewinnych przelewal sie
> od jego zarania, i przelewac niestety bedzie.
> chyba taka natura ludzka.

to znaczy ze sie z tym zgadzasz?
akceptujac ten przejaw natury ludzkiej dajesz przyzwolenie na takie akcje
terrorystyczne?

ja mysle ze to bylo bardzo nieludzkie nawet nie zwierzece
nawet w swiecie zwierzat najbardziej chronione sa mlode
dlatego tak bardzo przeraza ten atak na dzieci...

kasiatoya

19. Data: 2004-09-04 14:43:33

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabijaja wszystkich jak leci
> a ze to jest glownie ludnosc cywilna to chyba nie robi na nich wiekszego

Pisałem o tych którzy byli w tej szkole.
Kiedy widziałem kiedy komandosy ruszali sie jak na majówce robiło mi się
smutno
że tacy nieudolnicy bronią tych biednych ludzi

Jacek

20. Data: 2004-09-04 14:53:00

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> az strach pomyslec jak by sie taka sytuacja rozegrala w polsce i jaki by
byl
> jej scenariusz i bilans...
> bo szczerze watpie czy wyszkolenie naszego wojska jest lepsze...

Prawdę mówiąc, w Polsce trochę wyżej ceni się życie obywatela niż w post(i
pre-)sowieckiej Rosji. Już pisała o tym Sve@na chyba.
Nieudolność - to jedno, lekceważenie dla ofiar - to inna zupełnie rzecz. Dla
rosyjskiej wierchuszki - powszechna.

Margola

Wychowanie szesnastolatka
Wychowanie szesnastolatka