strawberrynet - kto kupił bez cła?

1. Data: 2004-11-02 13:27:34

Temat: strawberrynet - kto kupił bez cła?
Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Hej dziewczyny. No kupiłam na truskawie trzy rzeczy: tusz, puder i krem.
Razem wyszło 68 $. I oczywiście przyczepili się w urzędzie celnym i muszę
zapłacić cło i vat. Pani powiedziała, że będzie się tak dziać zawsze, gdy
kwota zamówienia przekroczy 22 euro, mi jednak niejednokrotnie udawało się
kupować przez internet droższe rzeczy i zawsze dochodziły bez cła.

Mam w związku z tym pytanie. Czy kupujecie na strawberrynet bez takich
problemów i to tylko ja mam pecha? Czy ktoś przećwiczył proces zwracania
przez ten sklep tego typu opłat, jak to deklarują na swojej stronie?

--
best regards
Asia/niedzielka/Jona [wroclaw]

1. Data: 2004-11-02 13:43:17

Temat: Re: strawberrynet - kto kupił bez cła?
Od: "OLI" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w Niemczech i kupowalam rzeczy na amerykanskim ebayu. Jest tak, ze
do pewnej kwoty nie placi sie cla, ale powyzej niestety tak.
Byc moze wczesniej wartosc przesylki nie byla podana na paczce, dlatego Ci
sie udawalo?

OLI

1. Data: 2004-11-09 10:01:22

Od: "lady_huncwot" <l...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> napisał w wiadomości
> [...]
> problemów i to tylko ja mam pecha? Czy ktoś przećwiczył proces zwracania
> przez ten sklep tego typu opłat, jak to deklarują na swojej stronie?

Asiu,

Zapytałam o podobną rzecz w innym Twoim wątku, już piszę jak było u mnie:
Zamówiłam, razem z koleżanką, 3 rzeczy - wodę perfumowaną, tusz i puder.
W sumie wyszło ponad 90 USD.
Wydawało mi się, że kwotą graniczną dla cła jest 100 USD i tej kwoty z
założenia chciałyśmy nie przekraczać (jak widać po Twoim przykładzie, nie
było to słuszne założenie).
Na paczce była doklejona zielona kartka z Hong-Kongu typu "custom
declaration", gdzie było zaznaczone, że jest to "gift" i wartość .... 56
(nie wiadomo czego 56 i dlaczego akurat tyle?!). Dodatkowo nie jestem pewna
tej liczby, bo była nagryzmolona długopisem.

Paczka miała stempelek Urzędu Celnego "dopuszczone do polskiego obszaru
celnego" czy jakoś tak.
Odebrałam normalne na poczcie, bez żadnych kontaktów z UC.

Szkoda, że zdarzają się takie przypadki jak Twój - to odbiera sens zakupom
na truskawce...

Pozdrawiam,
LH

1. Data: 2004-11-09 10:14:48

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lady_huncwot" <l...@n...autograf.pl> napisał w
wiadomości news:cmq4im$58c$1@news.onet.pl...

> Szkoda, że zdarzają się takie przypadki jak Twój - to odbiera sens zakupom
> na truskawce...

Nie, nie.
Sklep na którejś ze swoich stron deklaruje dobrą wolę zwracania klientom
opłat typu podatki, cła, akcyzy, jeśli paczka od nich zostanie takimi
objęta. Ja na razie wysmarowałam do truskawy stosownego maila, załączyłam
dokumenty z celnego i czekam. Może rzeczywiście zwrócą...

1. Data: 2004-11-09 11:39:27

Od: "lady_huncwot" <l...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> objęta. Ja na razie wysmarowałam do truskawy stosownego maila, załączyłam
> dokumenty z celnego i czekam. Może rzeczywiście zwrócą...

Racja, o tym zapomniałam...
Zatem - albo ceremonia z cłem i zwrotem (daj znać, czy wszystko poszło OK),
albo zakupy do 22 EUR.
Pzdr,
LH

1. Data: 2004-11-09 13:49:00

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
==============

Z ciekawości: ile Ci doliczyli do zakupów ?

Asieńka P.

1. Data: 2004-11-09 13:49:55

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asienka P" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Z ciekawości: ile Ci doliczyli do zakupów ?

Na wszystko 22% vatu, a na kolorówkę dodatkowo 10% akcyzy.

1. Data: 2004-11-21 22:28:47

Od: l...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Asienka P" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Na wszystko 22% vatu, a na kolorówkę dodatkowo 10% akcyzy.

Podbijam wątek z ciekawości - zwróciła Ci Truskawka to co Urząd Celny naliczył?

Pozdrawiam,
LH

1. Data: 2004-11-22 09:35:42

Od: "Joanna Pawlus" <a...@...stopce> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@a...pl> napisał w wiadomości

> Podbijam wątek z ciekawości - zwróciła Ci Truskawka to co Urząd Celny
naliczył?

Owszem zwrócili mi i vat i akcyzę, co do grosza (łącznie za dwie paczki 145
zł)
Straciłam tylko opłatę w wysokości niecałych 20 zł, którą poczta pobiera za
przedstawienie paczki do oclenia oraz za to, że listonosz inkasuje vat i
akcyzę wręczając mi paczkę. Chyba urząd celny też kilka złotych skasował za
swoją ciężką i ofiarną pracę. Myślę, że i to by mi zwrócili, ale nie miałam
na tę opłatę żadnego dokumentu.

Listonosz wręczając paczki dał mi dokumenty z urzędu celnego
potwierdzające i specyfikujące naliczone stawki na każdą z paczek. Na tych
dokumentach były umieszczone numery nadawcze paczek. Zeskanowałam to i
wrzuciłam do załącznika wysyłając maila do truskawy. Odezwali się po kilku
dniach, że się poczuwają i zwrócą - zobaczę to na koncie za 2-3 tygodnie
(uznanie karty). Dzisiaj po Twoim poscie z ciekawości sprawdziłam i
rzeczywiście pieniądze już są. :)

1. Data: 2004-11-25 10:27:05

Od: "Lady Huncwot" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dniach, że się poczuwają i zwrócą  -  zobaczę to na koncie za 2-3 tygodnie
> (uznanie karty).  Dzisiaj po Twoim poscie z ciekawości sprawdziłam i

Dzięki za info, dobrze, że się pomyślnie skończyło :-)
Pozdrawiam,
LH

Krem do rak z filtrem UV?
balsam po depilacji VS balsam spowalniajacy odrastanie wloskow..
Piling enzymatyczny.
Cotygodniowe przypomnienie FAQ (2004-11-01)
Gdzie bielizna Henderson w Warszawie?