surowe mięso

1. Data: 2008-06-21 21:46:44

Temat: surowe mięso
Od: "Major" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
czy jedzenie surowego mięsa, np. pod postacią tataru jest zdrowe?

2. Data: 2008-06-22 10:56:12

Temat: Re: surowe mięso
Od: Jarosław Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Major" <m...@o...pl> wrote in message
> witam,
> czy jedzenie surowego mięsa, np. pod postacią tataru jest zdrowe?

Tatar z tego, co się uczyłem jest najczęstrzym źródeł jaj tasiemca. Pozatym
jest na pewno ciężej strawne niż mięso gotowane (które zresztą też nie
należy do najlepszych dla naszego organizmu). Jak masz chwilkę poszukaj w
internecie porównania długości jelit mięsożerców i roślinożerców (ort-??) a
później człowieka ;)

PS. Żeby nie było jeszcze nie słyszałem o przypadku zatrucia tatarem :P

--
Jarosław Grzyb <g...@o...pl> http://octopian.na11.pl
Blog : http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2008-06-22 18:21:19

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy jedzenie surowego mięsa, np. pod postacią tataru jest zdrowe?

Pyszne, zdrowe, lekkostrawne,
tylko te robale....
(ale ja tu tylko pszelotnie, nie ma mnie na jakies 2 tyg, internet mi się
skończył)

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

4. Data: 2008-06-22 19:09:19

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Major wrote:

> witam,
> czy jedzenie surowego mięsa, np. pod postacią tataru jest zdrowe?

rotfl

5. Data: 2008-06-23 07:34:24

Od: "ernest" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Major" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam,
> czy jedzenie surowego mięsa, np. pod postacią tataru jest zdrowe?

Z tego co pamiętam na biologii(ponad 20 lat temu) w podstawówce już mówiono
że surowe mięso jest najlepszym roznosicielem chorób. Myślę że na ten tema
znajdziesz tony informacjiw sieci, mięso trzeba dokładnie zmażyć lub gotować
w surowej formie grożą poważniejsze choroby niż tylko robale. Zapytaj
wegetarian oni są encyklopedią w tej mierze :).

ernest

6. Data: 2008-06-24 21:25:03

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Major wrote:

> witam,
> czy jedzenie surowego mięsa, np. pod postacią tataru jest zdrowe?

jesli jest _czyste_ (w polskich warunkach nie ryzykowalbym)
to tak, ale musi byc bardzo swieze (zaraz po zabiciu) - bogate zrodlo
koenzmu q10.

niestety czystosc jest problemem - pasozyty, metale ciezkie , dioksyny - to
eliminuje mieso z grupy 'bezpiecznych' produktow spozywczych, przynajmniej
jak dla mnie.

7. Data: 2008-06-25 15:24:34

Od: "gargamel" <s...@d...lina> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lub gotować w surowej formie grożą poważniejsze choroby niż tylko robale.
> Zapytaj wegetarian oni są encyklopedią w tej mierze :).

a co oni niby na temat wiedzą, skoro nawet nie jedzą?

8. Data: 2008-07-04 21:22:06

Od: "Major" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski"
<c...@g...internetdsl.tpnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> eliminuje mieso z grupy 'bezpiecznych' produktow spozywczych, przynajmniej

Co do tych metali ciężkich- co w tym przypadku może zmienić ugotowanie czy
usmażenie mięsa?
Wiem ze troche czasu minelo jednak dziekuje ze wszystkie odpowiedzi ;)

9. Data: 2008-07-04 22:02:18

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Major wrote:

> [...]
> usmażenie mięsa?
> Wiem ze troche czasu minelo jednak dziekuje ze wszystkie odpowiedzi ;)

slabo rozpuszczalne sole i tlenki ulegna redukcji i przejda w bardziej
aktywna i reaktywna forme. chociaz to zalezy od metalu, niektore sie
utlenia lub zwiaza w zwiazki.
jednak generalnie metal pozostaje metalem :) jest tzw. pierwiastkiem , a
pomimo iz :

"Pierwotna definicja pierwiastka chemicznego podana przez Arystotelesa,
głosząca, że jest to taka substancja, której nie da się rozłożyć na
prostsze, nie jest już współcześnie stosowana [2] ."

(zrodlo : http://wapedia.mobi/pl/Pierwiastek_chemiczny )

rozlozenie pierwiastka metodami kuchennymi (tzw. rozbicie atomu) pozostaje
jedynie sfera marzen alchemikow .

anemia czy coś innego?
Pranie odzieży a zmiany grzybiczne
problem wskaziciela