sushi

1. Data: 2004-11-16 14:18:50

Temat: sushi
Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nabyłam w sklepie wodorosty do sushi, bo tak mnie coś naszło, chociaż nie z
surową rybą ( pochodzenie owej w sklepie jest nieznane i nie wiadomo czy nie
była 3-krotnie zamrażana) ale z jakimiś krewetkami czy samymi warzywami i
ryżem. I oto pytanie : na opakowaniu nie jest napisane jak je przyrządzić.
To są wodorosty prażone. Czy je trzeba zanurzyć w wodzie czy gotować?
Pomóżcie niedoświadczonej w przyrządzaniu sushi.
Pozdrawiam, Lena

1. Data: 2004-11-16 23:23:58

Temat: Re: sushi
Od: "Taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz tutaj
http://www.decare.com.pl/index.pl?page=przepisy&act=
showOne&id=68

Jarek
www.vendi.pl

1. Data: 2004-11-16 23:57:33

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taurus wrote:
> Zobacz tutaj
> http://www.decare.com.pl/index.pl?page=przepisy&act=
showOne&id=68

> Jarek
> www.vendi.pl

Radze jeszcze na chwile polozyc nori na wilgotnej sciereczce i poklepac.
Jak troche zmieknie, latwiej sie zawija.
Wazne jednak, zeby nie przesadzic.

Jesli chodzi o "wsad":
sugeruje na poczatek kupic wedzonego lososia w kawalku i pokroic na
srosunkowo grube plastry i potem pokroic w pasy grubosci plastrow
(zrobic z tego takie prostokatne walki). Bardzo dobre na wsrodek do maki...
Dobre sa tez "paluszki krabowe" - oczywiscie tez tzreba pokroic w
"balaski" jw.
Krewetki, radze kupic gotowe - sa do dostania mrozone w sklepach z
azjatycka zywnoscia, ale nadaja sie nie do maki, tylko do nigiri.

Mniam .... Rozmarzylem sie :)

Pozdr.,
Shrek

Krewetki

1. Data: 2004-11-17 01:40:38

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Nov 2004 15:18:50 +0100, "Elena Morawska"
<r...@w...pl> wrote:

> [...]
>była 3-krotnie zamrażana) ale z jakimiś krewetkami czy samymi warzywami i

Czesc
aktualnie jadam sobie sushi 2-3 razy na tydzien. Jak wyglada mozesz
zobaczyc na:
http://fizyka.phys.put.poznan.pl/~mnowicki/s/page_01
.htm

gdybys miala jakies pytania odnosnie produktow lub smakow to chetnie
odpowiem.
m.
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

1. Data: 2004-11-17 17:58:49

Od: "Art(Gruby)" <A...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Nov 2004 00:57:33 +0100, Shrek <j...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>>
>Radze jeszcze na chwile polozyc nori na wilgotnej sciereczce i poklepac.
>Jak troche zmieknie, latwiej sie zawija.

Ale wtedy robi sie gumowate ...i bueee...a w prazonym nori chodzi
chyba o efekt "chrupkosci" przeciwstawny do miekkosci ryzu...

Art(Gruby)
;-))))

"Abyssus abyssum invocat"

1. Data: 2004-11-18 07:01:41

Od: "Bleifrei" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdybys miala jakies pytania odnosnie produktow lub smakow to chetnie
> odpowiem.

A może na grupie dla wszystkich????:)

Bleifrei

1. Data: 2004-11-19 01:20:21

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Nov 2004 08:01:41 +0100, "Bleifrei" <l...@p...onet.pl>
wrote:

>A może na grupie dla wszystkich????:)
>
>Bleifrei
Pytajcie, chodzilo mi o pytania na grupie.
Zdjecia sa przeciez widoczne dla wszystkich.

1. Data: 2004-11-19 11:36:02

Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
Ja takze baaaardzo lubie sushi i staram sie je dosyc czesto robic.
Ale jest to najczesciej maki.

Przedwczoraj zrobione onigiri rozpadalo sie - za malo ugniotlam.
W zasadzie to nie wiem kiedy jest wystarczajaco ugniecione :-/

Dobrze, ze maki jak zwykle wyszly bardzo ladnie: smacznie i wielokolorowo - bo
plama byla jakich malo :O

No i jeszcze spytam jak robic ten trzeci rodzaj... jak maki tylko z wkladka na
wierzchu zamiast do srodka.

Moze masz jakies filmy szkoleniowe? ;)

Serdecznosci
Kasia

1. Data: 2004-11-19 11:42:17

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiona wrote:

> No i jeszcze spytam jak robic ten trzeci rodzaj... jak maki tylko z wkladka na
> wierzchu zamiast do srodka.
>
> Moze masz jakies filmy szkoleniowe? ;)

http://tinyurl.com/3odp5

wiku

1. Data: 2004-11-19 11:46:03

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fiona wrote:

> [...]
>
> Przedwczoraj zrobione onigiri rozpadalo sie - za malo ugniotlam.
> W zasadzie to nie wiem kiedy jest wystarczajaco ugniecione :-/

moje sie nie rozpadaja, ale kazde bylo w innym ksztalcie
dlatego tez kupilem sobie specjalne foremki:
http://tinyurl.com/59fqf
bardzo sie przydaja (choc purysci od sushi zaraz mnie zlinczuja)

wiku

cukier rafinowany
Fajny przepis - jarskie kotlety [P]
Urodziny
topinambur
Przepraszam, off topic, NTG i w ogóle SPAM, ale ucieszyło to mnie i muszę się pochwalić