sushi - jakie przepisy ???

1. Data: 2003-08-06 14:57:50

Temat: sushi - jakie przepisy ???
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

udalo mi sie kupic glony (jesli ktos z wawy szuka to sa w sklepie
orientalnym w galerii mokotow), ktore po namoczeniu w wodzie beda
tworzyc skorke sushi, ale znam tylko jeden (chyba najprostszy)sposob na
to danie, a podobo sa ich setki, moze ktos zna ???
ten jedyny jaki znam to oczywiscie losos wedzony, ryz i wasabi zawiniete
w glony :)))

wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-06 18:28:09

Temat: Re: sushi - jakie przepisy ???
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku wrote:
> [...]
> to danie, a podobo sa ich setki, moze ktos zna ???
> ten jedyny jaki znam to oczywiscie losos wedzony, ryz i wasabi zawiniete

To o co pytasz to tzw. "makizushi", ang. roll sushi (po japonsku maku =
zawijac, zwijac). Mozna tez robic nigirizushi (nigiru = gniesc, ugniatac).

Przepis na poczatek jest dobry, z tym, ze nori (te suszone glonny o
ktorych piszez) sie nie moczy w wodzie, bo sie rozleza.

Jesli koniecznie sie boisz, ze jest za kruchy, to poloz na wilgotnej
sciereczce , przykryj taka sama i poklep rekoma a wystarczy w zupelnosci.

Przepisy:
http://japanesefood.about.com/library/weekly/aa10170
0a.htm
http://japanesefood.about.com/library/weekly/aa09290
0a.htm

Wkladka do srodka zalezy od Twojej inwencji. Moze nia byc nawet zwykly
surowy ogorek. Nie zapomnij tylko o kupieniu soya sauce (moim zdaniem
Kikkoman jest jednym z najlepszych). Soya sos juz indywidualnie nalezy
mieszac z wasabi na talerzyku (wasabi mozna wlozyc do srodka sushi tez).

Jeszcze uwaga: zwiniete sushi nalezy ciac bardzo ostrym nozem zmoczonym
w zimnej wodzie (moczyc po kazdym cieciu).

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-08-07 18:22:32

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> [...]
> Kikkoman jest jednym z najlepszych). Soya sos juz indywidualnie nalezy
> mieszac z wasabi na talerzyku (wasabi mozna wlozyc do srodka sushi tez).

Czy w tym egzotycznym sklepie nie maja przypadkiem rowniez marynowanego
ginger root (korzen imbiru)? Zwykle sa to cieniutkie platki rozowego
koloru, bardzo klasyczny dodatek, obok wspomnianej pasty z wasabi i sosu
sojowego.

A jak poradzisz sobie z ryzem? Zdaje sie, powinien byc specjalnego
rodzaju...

Pozdr., Zbyszek

1. Data: 2003-08-08 07:42:04

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Pieciul" <m...@z...com> napisał w wiadomości
> Czy w tym egzotycznym sklepie nie maja przypadkiem rowniez marynowanego
> ginger root (korzen imbiru)?
Oczywiscie, ze maja. To jest tez nasz ulubiony sklep, a sos sojowy, o ktorym
wspomnial Shrek, tez jest wg nas najlepszy. Uwielbiam go!!!
Poziomka

1. Data: 2003-08-08 08:22:14

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Pieciul wrote:

> Shrek wrote:
>
> Czy w tym egzotycznym sklepie nie maja przypadkiem rowniez marynowanego
> ginger root (korzen imbiru)?

maja :)

> A jak poradzisz sobie z ryzem? Zdaje sie, powinien byc specjalnego
> rodzaju...

z tego co juz sie dowiedzialem od znawcow tematu zwykly tez sie nada :)
no nic - jutro okaze sie jak wyszlo, o czym nie omieszkam poinformowac
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU