suszona kielbasa

11. Data: 2005-11-03 12:51:50

Temat: Re: suszona kielbasa
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Nov 2005 13:34:28 +0100, Dominik Jan Domin napisał(a):

> Eee, mój Kot takiego świństwa jak kiełbasa kupna to nie tykał.

Kot kota nie zezre :P

Moj pies za to kielbase zjada i nie pyta o pozwolenie, bez wzgeldu na to z
ktorej polki jest :)

Maciek
"Invent something idiot-proof, and they will invent a better idiot"

12. Data: 2005-11-03 12:55:33

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

(cut)

> Ma podany skład na opakowaniu.
> Pozdr. - A.

po opakowaniu?
Ale czy na kielbasie (np. mysliwskiej) ktos kiedys widzial napisany sklad?
Jesli sa pakowane prozniowo to ok.
Jesli mam dostep do "opakowania zbiorczego" to tez ok
ale jesli kupuje w sklepie gdzie kielbasy wisza na "hakach"?
Gdzie szukac opakowania?
Bo chyba nie chodzilo Ci o skorke kielbasiana heh

Poza tym trudno teraz dostac na prawde dobra kielbase ktora nadawala by sie
do suszenia
nie tak jak kiedys... Krakowska, mysliwska, kabanosy mogly wisiec i wisiec
(spizarka lub po prostu "miedzy oknami")
i suszyla sie pieknie. Teraz jak kupi sie mysliwska czy kabanosa trudno
"doprowadzic go" "po dobroci" do tamtejszego wlasnie smaku
Byl w Gliwicach rzeznik (Rog Nowego Swiata (swiatu?) i Kochanoskiego, ktory
robil mieso i kielbasy wg swojego prastarego przepisu.
I co?
zamknal swoje podboje, poniewaz normy unii europejskiej przewiduja, iz w
miesie (wedlinach) jest tyle i tyle tego, a tyle konserwantow i
stabilizatorow
Powiedzial ze predzej zamknie sklep niz bedzie stosowac te normy i...
zamknal

Pozdrowienia
z bolesnym westchnieniem... ach...
Kondziorek

13. Data: 2005-11-03 13:27:45

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja proszę w sklepie o pokazanie tego zbiorczego opakowania. Ale to znajomy
sklep, w którym kupuję od hohooo, a może i dawniej. Na jczęściej suszę brocką,
wyborczą i sląską. To są niewielkie kiełbaski (nie takie kiełbachy jak
podwawelska czy toruńska), które wieszam po dwie. Bardzo rzadko udaje się je
dosuszyć do końca, albowiek w trakcie ulegją pożarciu.
Pozdr. - A.

14. Data: 2005-11-03 13:28:35

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i suszyla sie pieknie. Teraz jak kupi sie mysliwska czy kabanosa trudno
> "doprowadzic go" "po dobroci" do tamtejszego wlasnie smaku

Co się dziwić, skoro sa kabanoski "drobiowe", które w konzystencji
przypominają raczej parówke niz kabanosa.

A nie ma żadnych norm, żeby wyroby nazywac wg faktycznego stanu. Coraz
trudniej jest kupic zwykłego SUCHEGO kabanosa. :(

Dominik Jan Domin

15. Data: 2005-11-03 13:32:44

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie ma żadnych norm, żeby wyroby nazywac wg faktycznego stanu. Coraz
> trudniej jest kupic zwykłego SUCHEGO kabanosa. :(

U mnie są kabanosy Lech, bardzo drogie, ale leciutkie, więc wydajne. Łamie się
je z takim miłym trzaskiem i są tak suchutkie, że nie trzeba suszyć.
P.S. przepraszam za "suchutkie" i "leciutkie", ale "suche" i "lekkie" to by była
dla nich obraza

16. Data: 2005-11-03 13:40:15

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> je z takim miłym trzaskiem i są tak suchutkie, że nie trzeba suszyć.
> P.S. przepraszam za "suchutkie" i "leciutkie", ale "suche" i "lekkie" to

Lech to nazwa firmy? Czy nazwa własna kabanosa?

Dominik Jan Domin

17. Data: 2005-11-03 13:41:33

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kondziorek napisał(a):
[...]
> [...]
> stabilizatorow
> Powiedzial ze predzej zamknie sklep niz bedzie stosowac te normy i...

Dobry człowieku, bajki opowiadasz.

Nikt ci nie zabrania robić kiełbas nawet z samego miesa.
Pies jest gdzie indziej pogrzebany.
Przeczytaj sobie chociażby list "Po śniadaniu..."
pozdr. Jerzy

18. Data: 2005-11-03 17:05:24

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Nov 2005 13:55:33 +0100 I had a dream that Kondziorek <p...@g...pl> wrote:
> [...]
>stabilizatorow
>Powiedzial ze predzej zamknie sklep niz bedzie stosowac te normy i...

Urban legend.

--
Grzegorz Janoszka

19. Data: 2005-11-04 07:08:32

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
Kondziorek napisał(a):
[...]

>Dobry człowieku, bajki opowiadasz.

>Nikt ci nie zabrania robić kiełbas nawet z samego miesa.
>Pies jest gdzie indziej pogrzebany.
>Przeczytaj sobie chociażby list "Po śniadaniu..."
>pozdr. Jerzy

Dobry czlowieku, bzdury pleciesz
Rozmawiales z tym czlowiekiem?
czytales artykul na ten temat w Nowinach Gliwickich?
Znasz normy europejskie dotyczace mies i wedlin?
NIe nikt mi nie zabroni tyle ze po prostu nie zostana dopuszczone do obrotu
(handlu)
Poczytaj sobie sam Ja go czytalem

Pozdrowienia
Kondziorek

20. Data: 2005-11-04 07:19:54

Od: "Kondziorek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
Kondziorek napisał(a):
[...]
> Dobry człowieku, bajki opowiadasz.

>Nikt ci nie zabrania robić kiełbas nawet z samego miesa.
>Pies jest gdzie indziej pogrzebany.
>Przeczytaj sobie chociażby list "Po śniadaniu..."
>pozdr. Jerzy

A tak juz BTW to zastanow sie najpierw czemu wedliny w calej unii smakuja
tak samo (jedynie w Polsce jeszcze sie do norm Unii nie dostosowali)

robię bigos...
Po śniadaniu...
jakie ciasto po ceremonii pogrzebowej
dietetyczny tort urodzinowy ?