suszone pomidory

1. Data: 2001-03-30 17:28:59

Temat: suszone pomidory
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jedliscie kiedys suszone pomidory? jak to smakuje? widzialam suszone
pomidory w oliwie (w sloiczku), byly mocno drogie i zastanawialam sie czy
kupic czy nie... byly tez inne suszone warzywa np. cukinia, ale nieduzy
sloik = ok. 20 zl

--
Rena

PuszKKKa http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-03-30 17:35:13

Temat: Re: suszone pomidory
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Mar 2001 19:28:59 +0200, "rena" <r...@a...net.pl>
wrote:

> [...]
>pomidory w oliwie (w sloiczku), byly mocno drogie i zastanawialam sie czy
>kupic czy nie... byly tez inne suszone warzywa np. cukinia, ale nieduzy

sa slodkawo kwasnawe, troche gumowate , mocno slone (pogodz to z
pierwszym stwierdzeniem!!) i baaaaaardzo dobre. Komus to
przypominalo marynowane sliwki - az do sprobowania. I nie zgadl
co to...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-30 18:58:55

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwszym stwierdzeniem!!) i baaaaaardzo dobre. Komus to
> przypominalo marynowane sliwki - az do sprobowania. I nie zgadl

ale z czym sie je je? z chlebem i maslem czy moze dodaje do salatki?

1. Data: 2001-03-30 19:51:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Mar 2001 20:58:55 +0200, "rena" <r...@a...net.pl>
wrote:

>ale z czym sie je je? z chlebem i maslem czy moze dodaje do salatki?

w charakterze antipasto - plasterki roznych wedlin, oliwki, te
pomidorki, grzybki marynowane, plasterki cebuli...no moze byc
taka slataka, ale luzem, nie doprawiana, albo wszystkie te rzeczy
luzem, na osobnych talerzykach, brac, dobierac kompozycje jakie
sie chce, jesc widelcem. Oliwe po tym wytrzec dobrym chlebkiem
typu ciabatta. albo bruschetta. (bialy chelp , zrobiony na
tosta).

Krysia

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-30 22:07:45

Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote in message <3ac4d635$1@news.vogel.pl>...>
>ale z czym sie je je? z chlebem i maslem czy moze dodaje do salatki?<

moczy sie je w wodzie, a jak troche specznieja uzywa tak jak swiezych do
sosow. zup. zapiekanek itd. Maja te przewage nad swiezymi, ze nawet po
namoczeniu maja mniej wody, wiec sie nie rozlatuja w gotowaniu i maja
intensywniejszy smak, wiec nie trzeba ich duzo. Na "swiezo" do salatki, czy
chleba nigdy nie jadlam i nie wydaje mi sie to dobrym pomyslem.
katarzyna

1. Data: 2001-03-30 22:15:27

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]

Mozna dodawac do zup, nadaja im bardzo ciekawy smak. Mozna zrobic paste
w mikserze i smarowac cieple tosty, przekladane salata i serem, mozna
smarowac ta pasta piersi kurze wewnatrz nacietej kieszeni (plus troche
sera) i na grill, mozna dodac do pasztetu po uprzednim parzeniu w
goracej wodzie....
Duzo mozna z nimi zrobic. Trzeba je trzymac w oliwie, wtedy sa miekkie i
latwe do krojenia.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-30 22:30:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>goracej wodzie....
>Duzo mozna z nimi zrobic. Trzeba je trzymac w oliwie, wtedy sa miekkie i

prawde mowiac najbardziej to je lubie luzem, prosto ze sloika, z
kawalkiem dobrego chleba..

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-30 23:57:57

Temat: Odp: suszone pomidory
Od: "Leszek K. TALKO" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jedliscie kiedys suszone pomidory? jak to smakuje? widzialam suszone
> pomidory w oliwie (w sloiczku), byly mocno drogie i zastanawialam sie czy
> kupic czy nie... byly tez inne suszone warzywa np. cukinia, ale nieduzy

Hmmmm, trudno poiedziec bo nie kojarza mi sie z czyms innym. W kazdym razie
pycha. Zdecydowanie polecam. Nie wiem dlaczego w Polsce takie drogie. Ale w
zasadzie ich sie nie je samych, tzn mozna, pyszne tylko drogo wychodzi
:)))) Ale dodaje do czegos. Chocby do sosu pomidorowego. Wrzucasz kilka do
sosu i to od razu podnosi ten sos o kilka poziomow do gory (no chyba ze
robisz z przecieru :)))) Smak nie do podrobienia

1. Data: 2001-03-31 07:04:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Mar 2001 16:07:45 -0600, "katarzyna sornat"
<k...@p...net> wrote:

> [...]
>intensywniejszy smak, wiec nie trzeba ich duzo. Na "swiezo" do salatki, czy
>chleba nigdy nie jadlam i nie wydaje mi sie to dobrym pomyslem.

a dlaczego nie???

Krysia (czyzbym miala straszne gusta kulinarne??)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-31 13:30:03

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote in message ...

>prawde mowiac najbardziej to je lubie luzem, prosto ze sloika, z
>kawalkiem dobrego chleba..
To tak jak ja... tylko wtedy ten sloik za 20 zlotych znika w
tempie porazajacym ... :-(
Ja jeszcze wrzucam je do wszelkich salatek na bazie zielonej
salaty...

Probowalam wczesna jesienia zrobic sama, wedlug przepisu, z
pomidorow dzialkowych... ale to zupelnie nie to samo. Jednak
Toskania to Toskania... inna ziemia, inny zapach pomidorow...
echhhh... rozmarzylam sie.....

Pozdrawiam
Magda

pomocy!fondue