świadectwo z czerwonym paskiem?

1. Data: 2006-06-13 10:07:09

Temat: świadectwo z czerwonym paskiem?
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
pytam tak z ciekawości
czy kryteria (średnia ocen + ocena z zachowania)
aby otrzymać świadectwo z czerwonym paskiem są jednakowe dla wszystkich
szkół podstawowych w Polsce, czy zależnie od regulaminu szkoły?
I jak to się u Was przedstawia?
U Kacpra należy mieć zachowanie bardzo dobre (dobre już za mało) oraz
średnią z ocena na zakończenie roku 4.75 (swoją drogą nie wiem dlaczego nie
4,7, bo jak z pełnych ocen otrzymać 0,75?) aha i szóstek nie stawiają w
czwartej klasie, czy tak jest wszędzie?
pozdrawiam
anka
kacper 11 lat
maciek 6 lat
ps niestety mojemu kacprowi zabraknie jednej piątki, bo pani z plastyki
uparła się żeby go nie poprawić na 5 - stawia mu czwórkę...:o(

2. Data: 2006-06-13 10:12:01

Temat: Re: świadectwo z czerwonym paskiem?
Od: Jakub Szułakiewicz <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna LT napisał(a):
> [...]
> 4,7, bo jak z pełnych ocen otrzymać 0,75?) aha i szóstek nie stawiają w

Po 1. to akurat zależy od tego, ile Kacper ma na świadectwie przedmiotów.

Po 2. te 0.05 jest dopisane celowo, aby nikt się tak dokładnie w tę
granicę nie "wstrzelił" - każdy będzie albo poniżej, albo powyżej tej
liczby.

--
Yakhub

3. Data: 2006-06-13 10:17:45

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> aby otrzymać świadectwo z czerwonym paskiem są jednakowe dla wszystkich
> szkół podstawowych w Polsce, czy zależnie od regulaminu szkoły?

Tak. Rozporządzenie ministra.
Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji
rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych średnią ocen co najmniej
4,75 oraz co najmniej bardzo dobrą ocenę zachowania, otrzymuje promocję do
klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.

> I jak to się u Was przedstawia?

Dokładnie tak, jak w rozporządzeniu.

> [...]
> nie 4,7, bo jak z pełnych ocen otrzymać 0,75?) aha i szóstek nie stawiają
> w czwartej klasie, czy tak jest wszędzie?

8 przedmiotów, dwie czwórki i reszta piątki, wychodzi 4,75.
Szóstki powinny za wybitne osiągnięcia, "dostępne" od czwartej klasy. W
praktyce te wybitne osiągnięcia wyglądają różnie.
Swoją drogą zachowanie bardzo dobre to jest drugie w kolejności, najlepsze
jest wzrorowe i "za naszych czasów" trzeba było mieć właśnie takie, żeby
mieć czerwony pasek.
Aha, praktyczna wskazówka: wystarczy mieć 4,75 do tego pska, nie musi być
"więcej niż". Przerabiane w zeszłym roku, kiedy dziecko miało właśnie
dokładnie 4,75 a pani powiedziała, że pasek się nie należy. Po lekturze
rozporządzenia zmieniła zdanie ;-)

Agnieszka

4. Data: 2006-06-13 12:02:27

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ps niestety mojemu kacprowi zabraknie jednej piątki, bo pani z plastyki
> uparła się żeby go nie poprawić na 5 - stawia mu czwórkę...:o(

wredne babsko .

uparla sie faktycznie czy moze miala racje nie poprawiajac go ?
p.

5. Data: 2006-06-13 12:13:11

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> wredne babsko .
>
> uparla sie faktycznie czy moze miala racje nie poprawiajac go ?

A jeśli obiektywnie patrząc nie zasłużył na piątke, to też "wredne babsko"?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2006-06-13 12:19:55

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-06-13 14:02:27 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *pamana* skreślił te oto słowa:

> wredne babsko .
>
> uparla sie faktycznie czy moze miala racje nie poprawiajac go ?

A co to za poprawianie ocen? I to jeszcze z plastyki?
Sie dzieciaki wykończą zanim na dobre przystapią do wyścigu szczurów.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

Nie obrażaj krokodyla, zanim nie znajdziesz się na drugim
brzegu rzeki /przysłowie afrykańskie/

7. Data: 2006-06-13 12:36:07

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia <i...@p...org> napisał(a):

> A co to za poprawianie ocen? I to jeszcze z plastyki?

Wyciąganie z tych przedmiotów jest normą przy podnoszeniu sredniej.
Mnie się fartownie trafiło dziecko, które tradycyjnie olewa "te głupie
przedmioty" i wpada w panikę przy wystawianiu ocen.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

8. Data: 2006-06-13 12:41:24

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-06-13 14:36:07 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *siwa* skreślił te oto słowa:

> Wyciąganie z tych przedmiotów jest normą przy podnoszeniu sredniej.

Żeby to chociaż płacili za tą średnią to bym rozumiała... Znaczy odgórnie
stypendia dawali, a nie że rodzice za stopnie płacą ;)

> Mnie się fartownie trafiło dziecko, które tradycyjnie olewa "te głupie
> przedmioty" i wpada w panikę przy wystawianiu ocen.

Jego wybór. I ja to rozumiem, też tak miałamz muzyką. Da sie przezyc ;) I
nawet wyjśc na ludzi ;P

9. Data: 2006-06-13 12:43:21

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pamana" <b...@a...pl> wrote in message

> wredne babsko .
>
> uparla sie faktycznie czy moze miala racje nie poprawiajac go ?

dlatego dobrze, ze nie ma zadnego podciagania ocen w stanach.
wszystko jest jasne, klarnowne, procenty na testach, procenty do
klasyfikacji. czysto, jasno, sprawiedliwie.

iwon(k)a

10. Data: 2006-06-13 12:51:29

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia <i...@p...org> napisał(a):

> Żeby to chociaż płacili za tą średnią to bym rozumiała... Znaczy odgórnie
> stypendia dawali, a nie że rodzice za stopnie płacą ;)

W srednia to bilet do gimnazjum.
Niby nie w 5 klasie, ale ja jestem zwolenniczką teorii, że w połowie w
szkole jedzie się na opinii.

--
.:: JID:s...@j...org ::.

Psycholog dzieciecy
ubezpieczenie małego podróżnika
Sliczne dresiki Disneya dla dziewczynek i chlopcow
przedszkolaki na wycieczce autokarowej ?
Pieniązki na kolonie