Re: swiadomy sen (LD)

Data: 2003-01-06 23:18:25
Temat: Re: swiadomy sen (LD)
Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl>

Użytkownik pattern <t...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:av9mam$h03$...@a...dialog.net.pl...
> witam
> chcialbym sie dowiedziec jak psychologia odnosi sie do zjawiska swiadomego
> snienia. czy jest to dobre badz zle ;] ? kiedys czytalem o tym w sieci i
> bardzo chcialem cos takiego przezyc. po wielu tygodniach prob dzisiaj mi sie
> to udalo. trwalo to bardzo krotko ale podniecenie jakie temu towarzyszylo
> bylo wielkie. wyobrazcie sobie normalny sen, w ktorym nagle
> twierdzicie, ze to musi byc sen. macie wszystko pod kontrola. odbylo sie to
> mniej wiecej tak: stalem w jakims pokoju i nagle do glowy przyszla mi mysl
> [...]

To jest bardzo łatwe do nauczenia się
- należy ciągnąć fantazję senną w półśnie po przebudzeniu (absolutnie nie przy
zasypianiu !),
może to służyć jako symboliczna psychodrama / rozwiązywanie problemów.
Kiedyś się tym zajmowałem / bawiłem.
Mnie się takie sny zdarzają sporadycznie i nie jest to dla mnie żadna niezwykła
rzecz.
Nie zależy mi na tym, żeby je mieć.
Osobiście uważam jednak, że najlepszy (najzdrowszy, najbardziej kojący) jest sen
naturalny.
Zauważyłem także, że spanie a absolutnej, bezpiecznej ciszy (porządne ochraniacze
słuchu, takie słuchawkowe),
daje przyjemniejszy i skuteczniej relaksujący sen - można się wręcz uzależnić od
tego.

Czytał ktoś z was ostatni tom "Wiedźmina" ?
Tam jest fajny opis śniączki (pewnego rodzaju czarodziejki).

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie