swiadomy sen (LD)

1. Data: 2003-01-05 16:23:54

Temat: swiadomy sen (LD)
Od: "pattern" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
chcialbym sie dowiedziec jak psychologia odnosi sie do zjawiska swiadomego
snienia. czy jest to dobre badz zle ;] ? kiedys czytalem o tym w sieci i
bardzo chcialem cos takiego przezyc. po wielu tygodniach prob dzisiaj mi sie
to udalo. trwalo to bardzo krotko ale podniecenie jakie temu towarzyszylo
bylo wielkie. wyobrazcie sobie normalny sen, w ktorym nagle
twierdzicie, ze to musi byc sen. macie wszystko pod kontrola. odbylo sie to
mniej wiecej tak: stalem w jakims pokoju i nagle do glowy przyszla mi mysl
czy to przypadkiem nie jest sen. pomyslalem chwile i stwierdzilem, ze to bez
sensu i musze snic. w tym momencie doznalem czegos czego do tej pory nie
doswiadczylem. doslownie matrix. czulem calym soba symulacje dookola mnie.
pomyslalem, ze nie ma co sie podniecac i wypadaloby troche polatac.
wylecialem przez okno na zewnatrz ale nie podobalo mi sie niebo wiec
pomyslalem sobie, ze fajnie by bylo ujrzec piekne slonce zamiast latac pod
szarym niebem. niebo zaczelo sie zmieniac na moich oczach. po krotkiej
chwili przez chmury zaczely przedzierac sie zlociste promienie slonca. to
bylo dla mnie juz zbyt piekne. w tym momencie obudzilem sie. byla 7 rano i
po tym nie potrafilem juz zasnac. bylem tym za bardzo rozbudzony. nie wiem
co o
tym sadzic. moglem poprostu wszystko. przezylem taka ekstaze ze ho ho ;]
polecam ! :)

p.s.
teraz dopiero mam trudny wybor, w ktorym swiecie zyc ;]

pokoj

1. Data: 2003-01-05 16:40:47

Temat: Re: swiadomy sen (LD)
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

pattern:
> ... teraz dopiero mam trudny wybor, w ktorym swiecie zyc ;]

Alez wybor to dla czlowieka nic zlego! :))

Jesli zycie w 'tamtym swiecie' nie wplywa niekorzystnie na zycie
w tym swiecie, to nie ma zadnego problemu, chyba.... ;)

Czarek

1. Data: 2003-01-05 20:03:41

Od: "zzzb" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duzo o tym czytalem!!to jest zajebiste!Sam ostatniej nocy mialem LD,ale
krotko:( .Czekam na dokladne szczegoly dotyczace recepty na LD,bo moja jest
srednio skuteczna.
Użytkownik cbnet <c...@w...pl=NOSPAM=> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:av9nar$2j7$...@n...onet.pl...

1. Data: 2003-01-05 20:19:18

Od: "zwolski" <r...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

> witam
> chcialbym sie dowiedziec jak psychologia odnosi sie do zjawiska
swiadomego
> snienia. czy jest to dobre badz zle ;] ?

ja moze z wlasnego doswiadczenia :

Gdy bylem maly nawiedzaly mnie roznego rodzaju koszmary, po pewnym czasie
nauczulem sie zdawac sobie sprawe z tego ze jestem we snie(samoistnie, bez
zadnych podrecznikow).
Kiedy juz o tym wiedzialem wystarczylo ze skoncentowalem sie na tym zeby
otworzyc oczy (z poczatku bylo to trudne ale z biegiem czasu stawala sie
coraz latwiejsze) i moglem sie obudzic.
Pewnego razu bedac we snie powiedzialem sobie - zaraz, zaraz skoro moge sie
w kazdym momencie obudzic to przeciez moge zostac tu jeszcze chwilke. I tak
zaczolem zupelnie bezemocjonalnie obserwowac samego siebie.
Po jakims czasie koszmary przestaly mnie nawiedzac i wraz zwiekiem stracilem
zdoslnosc kontrolowania snu (pewnie dlatego ze zdolnosc ta juz nie byla
potrzebna).

Jesli JA sam wytworzylem sobie ta zdolnosc do obrony przed koszmarami to czy
moze ona byc zla?

1. Data: 2003-01-05 21:11:24

Od: "Dominik Poslo Gabryelewicz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tez miewam cos podobnego od czasu
do czasu, choc nie staram sie o to
(tzn. kiedys dwie noce cwiczylem, wg. txtow
z netu o oneironautyce, ale nie wychodzilo)

Ale uczucie super. Fantazja, w ktorej naprawde
jestes... To swietne, choc trudno to utrzymac:(

pozdro.pos

1. Data: 2003-01-05 21:12:52

Od: "Dominik Poslo Gabryelewicz" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam jakies materialy, nie wiem
czy skuteczne, bo nie cwiczylem:>

Jak ktos chce to na p...@i...pl
zapraszam

pzdr.pos

1. Data: 2003-01-05 21:44:37

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zwolski" <r...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]
> zeby otworzyc oczy (z poczatku bylo to trudne ale z biegiem czasu
> stawala sie coraz latwiejsze) i moglem sie obudzic.

Mam podobne doświadczenia do Twoich.
Nie wiedziałam nawet, że jest to jakaś szczególna umiejętność
i że pisze się o tym książki.
Często mam świadomość "śnienia".
Niestety trwa to krótko i szybko się wybudzam.
Jeszcze jedno niestety polega na tym, że nie do końca panuję nad
zdarzeniami
(chociaz nie zawsze).
Chcę np lecieć, a spadam (wtedy się budzę).
Heh.. ale to brzmi :D
Matrix, nie? :D

--
Pozdrowienia
Mel.

1. Data: 2003-01-06 11:42:32

Od: "zwolski" <r...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam podobne doświadczenia do Twoich.
> Nie wiedziałam nawet, że jest to jakaś szczególna umiejętność
> i że pisze się o tym książki.

Mysle ze jesli w kazdym snie masz swiadomsoc snienia i potrafisz w pelni
kontrolowac sen to jest to "jakas" umiejetnosc ;)

1. Data: 2003-01-06 13:01:46

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Poslo Gabryelewicz" w news:avaafg$6vn$3@news.tpi.pl napisał(a):

> Ale uczucie super. Fantazja, w ktorej naprawde
> jestes... To swietne, choc trudno to utrzymac:(

Ja gdy wreszcie mialem LD pelna geba to... obudzenie sie przyszlo mi ze
sporym trudem. Bylem tam bardzo silnie zakotwiczony :) A przydazylo mi sie
to wtedy, kiedy praktycznie zrezygnowalem ze swiadomych prob osiagniecia
tego stanu. Wczesniej sie zdarzalo, ale wtedy jeszcze nie wiedzialem za
bardzo co to jest. Rowniez w ten sposob poradzilem sobie z koszmarami
jakie czasem mnie nawiedzaly. Potrafilem tez obudzic sie o tej godzinie o
ktorej chcialem patrzac w snie na zegarek. Oczywiscie godzina ze snu byla
zupelnie inna niz ta w rzeczywistosci, jednak byl to dokladnie ten moment
w ktorym chcialem sie obudzic.

Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
Z psychologia jedyne co mam wspolnego to to, ze jestem czlowiekiem.

1. Data: 2003-01-06 18:40:58

Od: Marsel <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <avbq2j$2sa$1@news.tpi.pl>,
szanowny kol. zwolski pisze, ze:

> Mysle ze jesli w kazdym snie masz swiadomsoc snienia i potrafisz w pelni
> kontrolowac sen to jest to "jakas" umiejetnosc ;)

hej! czy aby nie przesadzacie? niechce umniejszac waszych telntow...
w koncu sam nie wiem co to jest to cale 'swiadome snienie'
(i pewnie nigdy sie nie dowiem, przynajmniej nie zrozumiem. juz samo
okreslnie jest absurdalne jak dla mnie, co mnie skutecznie zniechceca
do wnikania)
ale takie doswiadczenia jak wasze sa chyba czyms zupelnie naturalnym
pewnie wiec nie oto chodzi w tym 'zjawisku'

--
Marsel

dfh
CHAT !!!
Poszukuję par z dzieckiem do 1 roku życia...
Nie ma takiego czegos jak IQ- moja teza
[ot] przepraszam- ksiazka