swieży tuńczyk-usmazyć?

1. Data: 2004-10-29 08:31:31

Temat: swieży tuńczyk-usmazyć?
Od: "Maja" <m...@c...pltnij_to> szukaj wiadomości tego autora

Kupilam dzis na targu swiezego tunczyka, moze ktos zna fajny przepis na ta
rybe?

1. Data: 2004-10-29 09:42:12

Temat: Re: swieży tuńczyk-usmazyć?
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupilam dzis na targu swiezego tunczyka

Całego ?! ;-)))
Areta

1. Data: 2004-10-29 13:16:01

Od: "Mat S" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Całego ?! ;-)))

eeee... myslalem, ze to wieksze ryby...
http://www.rodnreel.com/fishcharts/fishcharts.asp
na dole sa 4 gatunki tunczyka. zaden nie wychodzi poza 10 kilo, wiec mogla
calego...

MS

1. Data: 2004-10-29 13:38:52

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mat S napisał(a):

> [...]
> http://www.rodnreel.com/fishcharts/fishcharts.asp
> na dole sa 4 gatunki tunczyka. zaden nie wychodzi poza 10 kilo, wiec

===
Nasz ukochany Makłowicz robił potrawę z kawałka takiego dużego,
kilkudziesięciokilowego tuńczyka. Już dokładnie nie pamiętam, ale były tam
pomidory, papryka, jakieś hiszpańskie wino i jeszcze chyba tylko przyprawy.
Może ktoś pamięta lepiej ten program?

waldek
===

1. Data: 2004-10-29 13:59:52

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mat S <f...@p...onet.pl> napisał(a):

> eeee... myslalem, ze to wieksze ryby...
> http://www.rodnreel.com/fishcharts/fishcharts.asp
> na dole sa 4 gatunki tunczyka. zaden nie wychodzi poza 10 kilo, wiec mogla
> calego...

???
Sam zlowilem ok 250 funtowa (circa 100 kg) yellowfin tuna...

Popatrz tutaj
http://www.geocities.com/nauticaclub/spctuna.html

1. Data: 2004-10-29 14:10:47

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Maja wrote:
> Kupilam dzis na targu swiezego tunczyka, moze ktos zna fajny przepis na ta
> rybe?

Dzwonka grubosci 1.5-2 cm obsmazyc na brazowo z obu stron, przykryc,
chwile poddusic, zeby nie myly czerwone w srodku, ale nie za dlugo, bo
bedzie suchy i wiorowaty. Cebule (duuuzo) drobno posiekac, usmazyc na
bardzo miekko z sola, posypac lyzeczka cukru, skropic olejem
balsamicznym, smazyc przez chwile na bardzo ostrym ogniu mieszajac, zeby
cukier sie skarmelizowal i cebula ladnie zarumienila.

Podawac plastry tunczyka z gora cebuli na wierzchu, do tego ryz.

To jest przepis mojej tesciowej, zamieszkalej w miejscowosci nadmorskiej
;) Bardzo smaczny.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-29 16:59:46

Od: "Maja" <m...@c...pltnij_to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> cukier sie skarmelizowal i cebula ladnie zarumienila.
>
> Podawac plastry tunczyka z gora cebuli na wierzchu, do tego ryz.

dzieki, przepis wyglada smakowicie i nastepnym razem wlasnie tak przgotuje

1. Data: 2004-10-29 17:02:06

Od: "Maja" <m...@c...pltnij_to> szukaj wiadomości tego autora

> Całego ?! ;-)))
> Areta

nie byl taki wielgasny (ok 1 kg). Przepyszne miesko. Polecam

1. Data: 2004-10-29 18:54:34

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie byl taki wielgasny (ok 1 kg). Przepyszne miesko. Polecam

Maju! Nie pomyliłaś się, może kupiłaś Tołpygę, też na "T" :-)i ...bardzo
pyszna .Tuńczyki są wielgaśne, a ich mięsko dzieli się na: polędwicę,
podbrzusze, i jeszcze coś tam :-). No i trudno u nas o świeże mięso, bo
tuńczyki "lubią" inne okolice. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-10-29 21:43:58

Od: "fuksa" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek wrote:
> [...]
> były tam pomidory, papryka, jakieś hiszpańskie wino i jeszcze chyba
> tylko przyprawy. Może ktoś pamięta lepiej ten program?

tuńczyk z jarzynami
Składniki:
-2 -plastry fileta z tuńczyka -1 -cebula,
-1 - zielona papryka
-1 - czerwona papryka
- 400 g - pomidorów
- 4-6-ziemniakow
-1 - szklanka białego wina
- szczypta ostre] papryki w proszku.
- sok z cytryny.
- oliwa
-sól, pieprz
Plan działania:
- na patelnie z oliwą (niezbyt mocno nagrzaną) wrzucamy cebule pokrojoną w
pół krążki
- mieszając dodajemy zieloną i czerwoną paprykę po krojoną wzdłuż w paski
3-4 cm grub
- dusimy to razem ok 2 - 3 mm
- ziemniaki kroimy w cienkie plasterki i dokładamy na patelnie i dusimy ok
2 - 3mm
- dodajemy czosnek niezbyt drobno posiekany, solimy i pieprzymy.
- następnie dodajemy pomidory w kawałkach lub pastę pomidorową
- kroimy tuszkę z tuńczyka w kawałki w poprzek włókien na kawałki 5 -7 cm i
wrzucamy na patelnie, solimy i pieprzymy
-dolewamy białego wina dość sporo oraz skraplamy sokiem z 1/2 cytryny,
- przykrywamy i dusimy wszystko do miękkości ok 1/2 godz
- przed nałożeniem na talerz całą potrawę należy polać oliwką

Sloiki do przetworow
Ksiega rekordow grzybow listy dyskusyjnej Grzyby - pierwsze rekordy.
ZA DARMO
Sól do kiszenia
pierogi ruskie