swinka - pytanie

1. Data: 2003-05-08 12:29:50

Temat: swinka - pytanie
Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Moja 5-cio letnia corka ma swinke. Problem w tym, ze moj maz nigdy na swinke
nie chorowal. Juz jest za pozno, zeby ich izolowac.

Czy ktos moze mi powiedziec, czym grozi zachorowanie na swinke u 30-letniego
mezczyzny?? Jak dlugo wtedy przebiega choroba, jakie sa najczestsze
powiklania przy zachorowaniach w tym wieku??

Bede wdzieczna za odpowiedzi

Kania
GG; 299238

2. Data: 2003-05-08 12:44:59

Temat: Re: swinka - pytanie
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Kania:
> [...]
> mezczyzny?? Jak dlugo wtedy przebiega choroba, jakie sa najczestsze
> powiklania przy zachorowaniach w tym wieku??

grozi, choroba przebiega na ogół ciężej niż u dzieci. Jednym z powikłań
może być bezpłodność.

Waldek

3. Data: 2003-05-08 19:08:39

Od: "GazGaz" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mezczyzny?? Jak dlugo wtedy przebiega choroba, jakie sa najczestsze
> powiklania przy zachorowaniach w tym wieku??

Nie zawsze musi być powikłana; jak już zachoruje, (a może nie), to
koniecznie pod kontrolę lekarza. Możliwe powikłania - zapalenie jąder (co
może skończyć się niepłodnością, ale nie musi), zapalenie trzustki. Ale nie
należy się martwić na zapas - jak każda choroba, może minąć bez powikłań,
mimo że ich ryzyko jest wyższe u dorosłych niż u dzieci
patolog KriKri

Opalanie-lek,syrop?
Wlokniak twardy
"Oczy", "Włoski wkoło sutków" - KAJA