syfon metalowy do umywalki - dopasowanie

1. Data: 2006-01-31 14:22:41

Temat: syfon metalowy do umywalki - dopasowanie
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
1)Problem trywialny, ale nigdy tego nie robiłem. Chodzi o przycięcie
metalowej (mosiężnej, niklowanej) rury odprowadzającej wodę do pionu
kanalizacyjnego. Jak zrobić to w miarę prosto i estetycznie? Obawiam
się, czy zwykły brzeszczot nie będzie zbytnio zadzierał krawędzi rury.
2)Sytuacja jw. Wlot kanalizacji w ścianie nie jest usytuowany dokładnie
prostopadle do jej powierzchni. W przypadku syfonu z tworzywa - nie był
to wielki problem, ale rura metalowa jest sztywna. Gdy wepchnie się ją
do oporu w kielich rury kanalizacyjnej - nie trafia w syfon. Można
wetknąć ją nieco płyciej i wtedy da się ją ustawić we właściwej pozycji.
uszczelka w kielichu jest jednak nierówno przygięta. Co radzicie?
Fonon

2. Data: 2006-01-31 14:59:46

Temat: Re: syfon metalowy do umywalki - dopasowanie
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon wrote:

> [...]
> pionu
> kanalizacyjnego. Jak zrobić to w miarę prosto i estetycznie?

Dobry brzeszczot, broń boże nie sam, tylko solidnie naprężony w
uchwycie i jeśli masz pewną ręke, to odrysuj sobie naokoło rurki
linię cięcia (owiń ją choćby kartką papieru i linię od jego
krawędzi odrysuj), tnij po linii, a potem krawędzie pilnikiem
wyrównaj, jeśli ręka nie ta, to skrzynka uciosowa (koszt:
kilka-kilkanaście zł) się przyda do pomocy.

> się, czy zwykły brzeszczot nie będzie zbytnio zadzierał
> krawędzi rury.

Linia cięcia nie będzie idealna, ale od czego pilnik?

> trafia w syfon. Można wetknąć ją nieco płyciej i wtedy da się
> ją
> ustawić we właściwej pozycji. uszczelka w kielichu jest jednak
> nierówno przygięta.

Nie wiem, jak straszne jest to nierówne przygięcie, ale jeśli
szczelność jest zachowana, zostawiłbym to tak. Jeśli nie - może
zamiast/obok uszczelki uszczelnić silikonem?

J.

3. Data: 2006-01-31 15:09:44

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon napisał:

> [...]
> kanalizacyjnego. Jak zrobić to w miarę prosto i estetycznie? Obawiam
> się, czy zwykły brzeszczot nie będzie zbytnio zadzierał krawędzi rury.

Obciąć czymkolwiek a krawędzie wygładzić pilnikiem do metalu.

> [...]
> wetknąć ją nieco płyciej i wtedy da się ją ustawić we właściwej pozycji.
> uszczelka w kielichu jest jednak nierówno przygięta. Co radzicie?

Wetknąć płycej i uszczelnić dookoła kielicha (o ile dobrze zrozumiałem o
co chodzi).

PWZ

4. Data: 2006-01-31 21:23:39

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Fonon" napisał:

> [...]
>kanalizacyjnego. Jak zrobić to w miarę prosto i estetycznie? Obawiam
>się, czy zwykły brzeszczot nie będzie zbytnio zadzierał krawędzi rury.

Też wymysliłem sobie taki syfon metalowy, chromowany w kształcie U, bez
odkręcanego osadnika.
Mój problem polegał na tym, że o ile odpływ był usytuowany osiowo to jakoś
wypadł dziwnie nisko (50cm od podłogi)
Odpływ miałem na rurze PCV 50 z gumową redukcją na 32 i po montażu
ustrojstwa w umywalce i wetknięciu syfonu brakło mi do jego połączenia
jakieś 7-8cm pod umywalką.
Wybrnąłem, bo z przycięcia rurki w stronę ściany akurat został odcięty taki
właśnie kawałek, który dosztukowałem wklejając w środek rurkę PCV i
złączyłem dwie częćci.

Nawet napisałem do KFA dlaczego robią tak głupio, że z jednej strony może
braknąć a z drugiej się przycina i wyrzuca pozostałość ale mnie olali i nie
raczyli nawet odpowiedzieć (a dostałem potwierdzenie że dotarło). Pewnie
musieliby przyznać, że to nie oni robia, tylko od Chińczyków towar idzie.
A ostatnio jak przejeżdżałem przez Janki k/Wawy to w markiecie byudowlanym
były odpowiednie przedłużki chromowane właśnie do tego co modziłem.

> [...]
>wetknąć ją nieco płyciej i wtedy da się ją ustawić we właściwej pozycji.
>uszczelka w kielichu jest jednak nierówno przygięta. Co radzicie?

Po mojemu to kup sobie kolano o małym kącie z jakimś płytkim kielichem i
wyjedź z odpłuwu. Rury metalowej przecież nijak nie ugniesz. Co do cięcia to
nie trzeba aż tak tego aż bardzo dokładnie robić, bo i tak koniec idzie w
kielich, bądź redukcję. Tnie się łatwo, bo to cienkościenna rurka.

Wrzuc gdzieś fotkie to zobaczymy jak bardzo krzywo jest.

P.

5. Data: 2006-02-02 10:07:01

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:
> Nie wiem, jak straszne jest to nierówne przygięcie, ale jeśli szczelność
> jest zachowana,
To się dopiero pokaże.
> zostawiłbym to tak. Jeśli nie - może zamiast/obok
> uszczelki uszczelnić silikonem?
Tak zrobię. Dziękuję i pozdrawiam,
Fonon

6. Data: 2006-02-02 10:07:27

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki wrote:

> Wetknąć płycej i uszczelnić dookoła kielicha (o ile dobrze zrozumiałem o
> co chodzi).
Dzięki,
Fonon

Re: preparat do szamba