syrop klonowy

1. Data: 2004-12-02 20:50:57

Temat: syrop klonowy
Od: "Kamila i Mariusz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam od znajomego z Kanady dużą butle syropu klonowego. Chciałabym
zapytać do jakich potraw można go dodawać, z czym najlepiej smakują (oprócz
naleśników, bo już próbowałam).

Kamila

1. Data: 2004-12-02 21:10:48

Temat: Re: syrop klonowy
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamila i Mariusz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Dostałam od znajomego z Kanady dużą butle syropu klonowego. Chciałabym
> zapytać do jakich potraw można go dodawać, z czym najlepiej smakują
(oprócz
> naleśników, bo już próbowałam).

Racuchy i lody :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-02 22:15:08

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:ReLrd.61321$ha.53618@news.chello.at
Od: Kamila i Mariusz <k...@o...pl>
Było:
> Dostałam od znajomego z Kanady dużą butle syropu klonowego.
> Chciałabym zapytać do jakich potraw można go dodawać, z czym
> najlepiej smakują (oprócz naleśników, bo już próbowałam).

Weź oleju tyle samo co syropu klonowego, różnych pasujących przypraw (moje
preferencje to mielone: słodka papryka, pieprz ziołowy, kminek).
Wymieszaj.
Posmaruj tym jakieś rozbite mięso-kotlety, kurczaka, szynkę wieprzową coś co
w miarę szybko się usmaży. Poukładaj w misce i zalej resztą zalewy. Ja robię
tak, żeby nie było od góry dostępu powietrza do mięsa.
Niech to postoi przez noc w lodówce.
Tuż przed podaniem usmaż takie ociekające zalewą, nie dodawj oleju na
patelnię.
Mi pasuje do tego kasza pęczak i surówka z kiszonej kapusty.

Kiedyś sobie kupiłem syrop to wypróbowałem.
Lepiej mi smakuje z miodem - oczywiście trochę inne proporcje do oleju ;-)

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-03 09:46:09

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kamila i Mariusz" <k...@o...pl> wrote in

> Dostałam od znajomego z Kanady dużą butle syropu klonowego. Chciałabym
> zapytać do jakich potraw można go dodawać, z czym najlepiej smakują
> (oprócz naleśników, bo już próbowałam).

Domowy chlebek z syropem zamiast cukru i dodatkiem orzechow wloskich.

1. Data: 2004-12-03 15:37:43

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dostałam od znajomego z Kanady dużą butle syropu klonowego. Chciałabym
> zapytać do jakich potraw można go dodawać, z czym najlepiej smakują

Jesli masz oryginalny syrop kanadyjski, to moglabys sie podzielic wrazeniami
smakowymi tegoz wyrobu?
Pytam dlatego, iz skusilam sie na taki jaki byl do kupienia u nas w sklepie
i...smak mnie porazil (!)
Chcialabym wiedziec dlaczego amerykanie tak za nim przepadaja.
Byc moze u nas sa do kupienia roznej marki, a ja trafilam na feralny. Jak to
z tym syropem jest? Wszystkie takie same czy rozne?
Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-03 16:10:40

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
wrazeniami
> smakowymi tegoz wyrobu?
> Pytam dlatego, iz skusilam sie na taki jaki byl do kupienia u nas w

Ja często mam do czynienia z oryginalnym kanadyjskim bez żadnych domieszek.
Cóż takiego poraziło Cię w jego smaku?

> Chcialabym wiedziec dlaczego amerykanie tak za nim przepadaja.
> Byc moze u nas sa do kupienia roznej marki, a ja trafilam na feralny. Jak
> z tym syropem jest? Wszystkie takie same czy rozne?

Czesto zdarzają sie miksy z syropem kukurydzianym, są wtedy bez smaku, bez
aromatu i wodniste... Takie płaskie...
Musi być 100% klonowy.
A Amerykanie za nim przepadają, bo jest słodki, a oni lubią się tuczyć.
Zresztą lody z syropem klonowym są naprawdę nie do przebicia :) Moze to
kwestia gustu...
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-03 16:37:09

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Fabrykowska-Młotek" napisała
> Domowy chlebek z syropem zamiast cukru

Zamiast cukru? Dlaczego w domowym chlebie powinien być cukier? To jakiś
specjalny chleb?

Małgośka

1. Data: 2004-12-03 16:42:14

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości

> "Magdalena Fabrykowska-Młotek" napisała
>
> Zamiast cukru? Dlaczego w domowym chlebie powinien być cukier? To jakiś
> specjalny chleb?

Jeżeli chleb jest pieczony na drożdżach, to potrzebny jest cukier, miód,
albo inny bodziec tego typu dla drożdży.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-12-03 16:45:15

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" napisała

> Jeżeli chleb jest pieczony na drożdżach, to potrzebny jest cukier, miód,
> albo inny bodziec tego typu dla drożdży.

To chyba jakiś przesąd. Piekłam i chleb, i ciasto drożdżowe bez cukru - i
rosło jak na drożdżach.

Małgośka

1. Data: 2004-12-03 18:19:42

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona_s" <i...@T...pl> wrote in message
> [...]
> Byc moze u nas sa do kupienia roznej marki, a ja trafilam na feralny. Jak to z tym
> syropem jest? Wszystkie takie same czy rozne?

Kupilas syrop kloonowy czy jego imitacje? Wiekszosc tanich to imitacje ktore smakuje

tak sobie, glownie jak cukier (ludzie sa czasami uczuleni na roznosci zawarte w
syropie klonowym stad imitacje w USA/Kanadzie.)

Prawdziwy syrop klonowy jest bardzo slodki, z takim troche "szyszkowym" posmakiem ale

glownie smakuje jak bardzo aromatyczny cukier.

U nas jada sie syrop klonowy glownie z "pancakes" (takie grube pulchne nalesniki) i
"french toast" - grubo pokrojony, zwykle slodki, chleb lekko namoczony w mleku,
obtoczony w surowym jajku i smazony na masle. Polewa sie to wlasnie "maple syrup",
posypuje cynamonem i palce lizac!

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><There's no place like 127.0.0.1><

jak smakuje awokado
Szynka z kością - mieszczuch chce zrobić
szpecle ?
schab inaczej
śledzie "niebo w gębie"-poszukuje przepisu