szambo - przykry zapach w laziencne

1. Data: 2003-09-22 05:28:38

Temat: szambo - przykry zapach w laziencne
Od: "al" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

Mieszkam w nowym domu z szambem i od pewnego czasu zaczelo mi smierdziec w
glownej lazience, lazienka jest dosyc duza, ma kabine, wanne, umywalke i
musze podwieszana - wszedzie tam sa syfony wodne, dodatkowo jest tam
podprowadzenie kanalizacji pod pralke i tam jest taki maly dinks z kulka (bez
syfonu wodnego) mialem nadzije ze to z tego smierdzi ale nie, zatkalem to
szczelnie nie kilka dni i dalej to samo, dlatego mam kilka pytan:

1) Jak wykryc skad wydobywaja sie przykre zapachy (obwachalem juz kilka razy
cala lazienke i nic), moze jest jakis sposob ?

2) Jak wejsc bedzpiecznie do szamba (wpadlem dzisdiaj na pomysl ze zadzwonie
do Stazy Pozarnej) w celu wykonania malych prac ?

3) Jednym ze sposobow jest dodozenie rury kanlizacyjnej w szambie pionowo w
dol jak poziom sciekow zaklryje ta rure to powinio przesatac smierdziec -
moze sa jeszcze jakies inne sposoby ?

4) dodatkowe pytanie: ile miejsca zostawic wolnego pomiedzy ta rura a dnem
szamba ?

al

1. Data: 2003-09-22 08:35:01

Temat: Re: szambo - przykry zapach w laziencne
Od: "Tomek" <news@_no_spam_elektronika.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "al" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> syfonu wodnego) mialem nadzije ze to z tego smierdzi ale nie, zatkalem to
> szczelnie nie kilka dni i dalej to samo, dlatego mam kilka pytan:

Miałem to samo,
sprawdź czy nie wysychają ci syfony w zlewach, brodziku!
Mam do dzisiaj taki przypadek z brodzikiem, jak spuszczam wodę z wanny
pełnym spustem (że tak to określę) to zasysa z syfonu brodzika wodę, potem
syfon jest pusty i efekt wiadomy.
Diagnozowałem to 1,5 roku, przez przypadek stwierdziłem że to brodzik jest
sprawcą.

Tomek

1. Data: 2003-09-22 09:02:54

Od: "al" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Diagnozowałem to 1,5 roku, przez przypadek stwierdziłem że to brodzik jest
> sprawcą.

i jak to naprawiles ?

1. Data: 2003-09-22 09:43:10

Od: "Darek grupowicz" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pomyslalem moze masz kiepska wentylacje rur kanalizacyjnych, u siebie podczas
prac remontowych rozlaczylem na kilka dni odpowietrzenie kanalizacji ktore
wychodzi na dach za pomoca takiego malego plastikowego komina, i mimo ze
wszystko bylo szczelnie zamkniete bylo czuc kanalize po prowizorycznym
podlaczeniu wentylacji zapach znikl...

Darek

1. Data: 2003-09-22 09:54:59

Od: "Tomek" <news@_no_spam_elektronika.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i jak to naprawiles ?

wcale tego nie naprawiłem, moim zdaniem problemem jest średnica rury od
wanny do pionu (jest dośc długa), kiedy z wanny spływa duża ilość wody to
"zasysa" siłą ciągu wodę z syfonu brodzika.
Naprawiać tego w najbliższej przyszłości nie zamierzam, bo po prostu nie
uśmiecha mi się kucie podłogi i ścian.
Rada jest taka, że ustawoiłem sobei korekt spustowy w wannie tak, że woda
spływa wolniej przez co nie powstake wyżej opisany efekty - jest to
cwierćśrodek - ale w moich watrunkach innego wyjścia nie ma.
Konkluzja jest taka, że jeśli jest długi odpływ od wanny i brodzika ( u mnie
ok. 3 m do pino od wanny i 4 z brodzika, króry stoi za wanną) to rura między
wanną a pionem powinna mieć większą średnicę.

Tomek

1. Data: 2003-09-23 11:15:24

Od: PadMan <P...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

al wrote:

> 2) Jak wejsc bedzpiecznie do szamba (wpadlem dzisdiaj na pomysl ze zadzwonie
> do Stazy Pozarnej) w celu wykonania malych prac ?
W masce pgaz. A najlepiej nie wchodzić. Można się zatruć siarkowodorem.
Niedawno w TV pokazywali przypadek jak człowiek wszedł do szamba i
stracił przytomność, drugi zszedł go ratować i też fajtnął. Dopiero
trzeci ich jakośc wyciągnął. Tego drugiego odratowali w szpitalu,
pierwszego nie dali rady.

Wojskowa maska pgaz powinna być skuteczna, ale ja tam bym nie ryzykował.

PadMan

czyszczenie starych detali metalowych
uszkodzona podloga...
Używane meble