szara reneta nie kwitnie

1. Data: 2011-09-07 20:33:59

Temat: szara reneta nie kwitnie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Od kilku lat rośnie na Koksie Pomarańczowej
zaszczepiona Szara Reneta.
Liczyłam na owoce, a nie mogą być, bo nie powstają kwiaty.
Czy ktoś z Was podejrzewa co może być tego przyczyną.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

2. Data: 2011-09-08 19:46:08

Temat: Re: szara reneta nie kwitnie
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Liczyłam na owoce, a nie mogą być, bo nie powstają kwiaty.
> Czy ktoś z Was podejrzewa co może być tego przyczyną.

A fotkę pokażesz?
Pozdrawiam deliberująco
skryba

3. Data: 2011-09-08 19:51:23

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Skrybo

> A fotkę pokażesz?
> Pozdrawiam deliberująco
> skryba

Ale ze mnie gapcia, przygotowałam fotkę,
ale zapomniałam wstawić link.
Oto on:
https://picasaweb.google.com/kkrycha/SzaraReneta

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2011-09-09 14:00:45

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj Skrybo

> Ale ze mnie gapcia, przygotowałam fotkę,
> ale zapomniałam wstawić link.
> Oto on:
> https://picasaweb.google.com/kkrycha/SzaraReneta

Wydaje mi się, że ten górny konar dzieli się na dwie gałęzie.
Jako, że fotka niezbyt szczególowa to zrobiłbym cięcie alternatywne.
Krótszą przyciąłbym do 15.09 w taki sposób;
http://42.pl/u/2ET5

a dłuższą po zimie skróciłbym na jej długości o 2/3

Tak czy owak opryskałbym również mocznikiem

w stężeniu 1,5% gdy zgubi 20% liści.

Gdy zgubi 80% liści powtórzyć w stężeniu 5%

Pozdrawiam eksperymentalnie

skryba

5. Data: 2011-09-10 20:25:09

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-09 16:00, skryba ogrodowy pisze:
> [...]
>
> Tak czy owak opryskałbym również mocznikiem
>
> w stężeniu 1,5% gdy zgubi 20% liści.
>
> Gdy zgubi 80% liści powtórzyć w stężeniu 5%

Przycinałam gałęzie od kilku lat, nawet zastanawiałam się
czy powodem "niekwitnięcia" jest coroczne cięcie, którego może nie być
może ta odmiana nie lubi.
I w ostatnich dwóch latach cięłam bardzo umiarkowanie.

Z tym mocznikiem musiałaby poeksperymentować.

Pozdrawiam Krycha.

6. Data: 2011-09-11 06:03:43

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Z tym mocznikiem musiałaby poeksperymentować.

Eksperyment dotyczył cięcia. Opryski mocznikiem to standard.
Może tnąc oszczędnie odcinałaś gałązki zakończone pąkiem kwiatowym?

Pozdrawiam pogodnie
skryba

7. Data: 2011-09-11 12:58:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 07 Sep 2011 22:33:59 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
> Liczyłam na owoce, a nie mogą być, bo nie powstają kwiaty.
> Czy ktoś z Was podejrzewa co może być tego przyczyną.

http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=96
http://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/cieci
e-jabloni-w-okresie-letnim-id190.html
--
XL

8. Data: 2011-09-11 19:33:59

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-11 08:03, skryba ogrodowy pisze:
(...)
> Może tnąc oszczędnie odcinałaś gałązki zakończone pąkiem kwiatowym?

Nie przypuszczam, aby powodem "niekwitnięcia" było cięcie.
Mam trzy jabłonie. Na każdej szczepienia i kwitną.
Macierzysta roślina jak i szczepienia, gdy podrosną.
Tylko szara reneta ma największy przyrost i zero kwiatów.
A wszystkie jabłonie tnę tą samą "ręką"

Pozdrawiam Krycha.

9. Data: 2011-09-11 19:37:07

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-11 14:58, Ikselka pisze:
(...)

> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=96
> http://www.swiatkwiatow.pl/poradnik-ogrodniczy/cieci
e-jabloni-w-okresie-letnim-id190.html

Rozumiem, że sposób cięcia ma wpływ na plonowanie,
ale nie wierzę żeby powodował brak kwiatów.

Pozdrawiam Krycha.

10. Data: 2011-09-12 07:49:51

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Macierzysta roślina jak i szczepienia, gdy podrosną.
> Tylko szara reneta ma największy przyrost i zero kwiatów.

Ręka może być ta sama, ale technika niekoniecznie.
Nie wszystkie jabłonie tnie się tak samo.
U Ciebie ewidentnie inna jest siła wzrostu podkładki
a inna szczepki. Tutaj szukałbym rozwiązania.
Proponowane wcześniej cięcie "na trzy oczka" wymusi kwitnienie.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

wąż ogrodowy 3/2 cala
miałam ci ja błonkę