szarlotka

1. Data: 2001-09-07 06:46:43

Temat: szarlotka
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szarlotka ze strony Asi Duszczynskiej jest kolejnym ciastem ktore napewno
doczeka sie powtorki. Sprobowalam - wyszla pyszna, smak ma i-d-e-a-l-n-y.
Troche jest roboty z obieraniem i krojeniem - nie w malakserze :-( - tej
fury jablek, ale warto. Z reszta, w moim przypadku kroila moja mama, bo to
dla niej robilam to ciasto.
Jedno pytanie do Asi - ciasto wyszlo dosc plaskie - ma moze ze 2 - 2.5 cm
wysokosci. Tak ma byc?
Pozdrawiam
Asia, szykujaca sie do wyprobowania kolejnych przepisow :-)

1. Data: 2001-09-07 07:56:11

Temat: Re: szarlotka
Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam jestem tu nowy looknalem na ta grupe po raz pierwszy ale juz mi sie
podoba :)

Jesli mowa o szarlotce to polecam wyprobowac tosc nietypowy przepis:

ciasto:
1 szkl. mąki
1 szkl. cukru
1 szkl. kaszy manny

Wymieszac i przekladać startymi jablkami przyrzadzanymi jak do zwyklej
szarlotki (wskazane soczyste) . Jak ktos sie odwazy to czekam na opinie (ja
wyprobowalem i mi smakowalo)

[[ kocham Cie kochac i jesc tez lubie ]]
syku

1. Data: 2001-09-07 08:10:23

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik syku <s...@k...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9n9u95$sm5$...@h...uw.edu.pl...
> [...]
>
> Wymieszac i przekladać startymi jablkami przyrzadzanymi jak do zwyklej
> szarlotki (wskazane soczyste) . Jak ktos sie odwazy to czekam na opinie

A jak wygląda po upieczeniu? Czy trzeba jeść łyżką, bo jest sypkie? Kiedyś
próbowałam takiego przepisu i było nawet smaczne, słodkawe, ale starte
jabłka były za twarde, a ciasta nie dało się ukroić, sypało się, można było
co najwyżej dziubać łychą z blachy...

Wkn

1. Data: 2001-09-07 08:22:03

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> próbowałam takiego przepisu i było nawet smaczne, słodkawe, ale starte
> jabłka były za twarde, a ciasta nie dało się ukroić, sypało się, można

Robiłam kiedyś cos takiego, ale tam jeszcze było masło, pokrojone na wiórki
i tym posypane ciasto.
Kroic jak zwykle ciasto sie nie dalo, ale twarde nie bylo.

Ja obstaje za tym maslem, bo sama maka z kaszka i cukrem+jablka to cos
malo...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-07 08:31:02

Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próbowałam takiego przepisu i było nawet smaczne, słodkawe, ale starte
> jabłka były za twarde, a ciasta nie dało się ukroić, sypało się, można

robisz 2 lub 3 warstwy w zaleznosci od wielkosci brytwanny i jest git ani
sypkie ani twarde bo przy zrobieniu tylko sypkiego podkladu to fucktycznie
moze miejscami zostac sypkie

1. Data: 2001-09-07 08:45:24

Od: "Evva" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl>:

> [...]
> jabłka były za twarde, a ciasta nie dało się ukroić, sypało się, można było

Mi wychodzi calkiem jednolite, nie sypkie, mozna kroic na kawalki i jesc
normalnie, widelczykiem. Tylko trzeba pilnowac, zeby te naprzemienne
warstwy jablek i maki z kaszka i cukrem byly cienkie. A po wierzchu
posypuje tartymi wiorkami z mocno zimnego masla. I cynamon i wanilie
dodaje do maki, cukru i kaszki.

Pozdrawiam,

Evva
--
:: mailto:e...@p...pl :: http://3575230212/~evva/ ::
:: Żeby być sobą, trzeba wiedzieć, kto to. ::

1. Data: 2001-09-07 08:46:01

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czyzbys do szarlotki dawala jablka bez cynamonu i innych tego typu
> pierdólek???

daje, daje, rodzynki tez daje, ale co to ma do tluszczu, brakuje mi go w tym
przepisie, ale moze tak ma byc, nie bede sie klocic, wydaje mi sie, ze sam
sok z jablek to malo by zwiazac skladniki w jaks calosc i tyle.

Basia

1. Data: 2001-09-07 08:53:38

Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-09-07 09:06:14

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "syku" <s...@k...com.pl> napisał w wiadomości
> Mozesz mi wierzyc ze w zupelnosci wystarcza. Osobiscie tez nie przepadam
za
> daniami bezmiesnymi i beztluszczowymi ale w koncu to szarlotka a nie
> schabowy :)
>
> P.S. Zawsze mozna wybrac robaczywe jabluszka :)))

widzisz, dobry pomysl, takich miesnych jablek mam na dzialce mnostwo;-))))

Basia

1. Data: 2001-09-07 09:16:36

Od: "syku" <s...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
schabowy :)

P.S. Zawsze mozna wybrac robaczywe jabluszka :)))

Sklepy w Warszawie
Pomidor i kukurydza na Uczcie Wegetarianskiej (uczta.vege.pl)
Tortellini
mam nadzieje że na temat
Brokul