Re: szeflera

From: "aw" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: szeflera
Date: Thu, 5 Dec 2002 09:34:34 +0100

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
news:askjlk$d3p$1@news.tpi.pl...
> W wiadomości news:asj41d$mh5$6@news.tpi.pl Ela
> >
> Hejka. Szeflerę uwielbiają wciornastki i przędziorki. Jak zobaczysz na
> spodniej stronie liścia punkciki i pajęczynki - to są przedziory, a jak
> kreseczki - to wciornastki. Trudno je dostrzec, więc najlepiej obserwacje
> poczynić przy pomocy lupy. Bez chemii się nie obejdzie przy zwalczaniu
> jednych i drugich.
> Ja...cki

Mogą to być też tarczniki (bardzo niebezpieczne) małe czarne punkciki na
spodniej stronie liści mogą też być na łodygach. Jeśli tarczniki to należy
przetrzeć liście roztworem octu, albo chemia preparat nazywa się chyba
actellic. Należy opryskać, moja szeflera miała coś takiego, opryskałem,
zeszło i już nie ma.
Pozdrawiam AW.