szeflera

1. Data: 2002-12-03 20:25:24

Temat: szeflera
Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja szeflera gubi od 2 miesięcy listki. Listki są zdrowe, nie maja żadnych
plamek. Szeflera stoi w tym samym miejscu od roku, temperatura 19 stopni,
pokój słoneczny ale stoi trochę dalej od okna, nie ma przeciągów, jest
zasilana, nigdy nie była zalana ani zasuszona,ziemia została wymieniona na
wiosnę Jest już dość duża i szkoda byłoby mi ją stracić. Co jej może
"dolegać"? Proszę o pomoc- nigdzie nie wyczytałam co jej brakuje.

Elżbieta

2. Data: 2002-12-04 09:59:17

Temat: Re: szeflera
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:asj41d$mh5$6@news.tpi.pl Ela
<e...@w...pl>napisał(a):
> [...]
> wymieniona na wiosnę Jest już dość duża i szkoda byłoby mi ją stracić.
> Co jej może "dolegać"? Proszę o pomoc- nigdzie nie wyczytałam co jej

Hejka. Szeflerę uwielbiają wciornastki i przędziorki. Jak zobaczysz na
spodniej stronie liścia punkciki i pajęczynki - to są przedziory, a jak
kreseczki - to wciornastki. Trudno je dostrzec, więc najlepiej obserwacje
poczynić przy pomocy lupy. Bez chemii się nie obejdzie przy zwalczaniu
jednych i drugich.
Ja...cki

3. Data: 2002-12-05 08:34:34

Od: "aw" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kreseczki - to wciornastki. Trudno je dostrzec, więc najlepiej obserwacje
> poczynić przy pomocy lupy. Bez chemii się nie obejdzie przy zwalczaniu

Mogą to być też tarczniki (bardzo niebezpieczne) małe czarne punkciki na
spodniej stronie liści mogą też być na łodygach. Jeśli tarczniki to należy
przetrzeć liście roztworem octu, albo chemia preparat nazywa się chyba
actellic. Należy opryskać, moja szeflera miała coś takiego, opryskałem,
zeszło i już nie ma.
Pozdrawiam AW.

kwitnie w O.Bot.
Magazyn Wino