szkła okularowe!!!

1. Data: 2004-01-29 13:09:43

Temat: szkła okularowe!!!
Od: "agatka" <A...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w trakcie robienia sobie nowych okularków i po drogich przejściach w
pewnej słynnej sieci salonów postanowiłam pochodzić i popytać żeby się znowu
nie dać nabić w butelkę. Oczywiście okazało sie że szkła dużej mocy (-8,0)
indeksowane z antyrefleksem mogę dostać taniej niż 500 PLN za sztukę. Ceny
są różne, ale jeden z optyków zaproponował mi ponoć b. dobre polskie szkła z
Zielonej Góry - w najcieńszej, najlepszej wersji w cenie 350 PLN za parę!!!
Przyznam że cena robi na mnie wrażenie, więc chcę się spytać czy to nie jest
jakaś lewizna? Czy ktoś ma doświadczenia z polskimi szkłami indeksowanymi?
Czy powinnam lepiej inwestować więcej w zagraniczne?
I jeszcze jedno w sprawie oprawek - podobają mi się bardzo takie delkiatne,
łapane tylko przy nosie i z boków, jakby bez oprawki. Opinie na temat
trwałości i bezpieczeństwa są różne, więc może ktoś jeszcze mi podpowie czy
warto?
pozdrawiam i z góry dziękuję z odpowiedzi
agatka

2. Data: 2004-01-29 13:37:13

Temat: Re: szkła okularowe!!!
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatka" <A...@i...com> napisał w wiadomości
> [...]
jest
> jakaś lewizna? Czy ktoś ma doświadczenia z polskimi szkłami indeksowanymi?

Mam znajomego optyka i właśnie takie szkła mam w jednych okularach,
aczkolwiek aż takiej różnicy cenowej nie zauważyłam... Robiłam jednocześnie
dla syna okulary i tam włożył szkła zeissa. Chodziło głównie o termin
wykonania - te polskie szkła były szybciej. (nietypowe z cylindrami - nie
miał na miejscu)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2004-01-29 14:43:41

Od: "Olga" <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
parę!!!
> Przyznam że cena robi na mnie wrażenie, więc chcę się spytać czy to nie

Masz na myśli pewnie Jelenią Górę:
http://www.jzo.com.pl/
Ola

4. Data: 2004-01-29 19:32:28

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy
> warto?
> pozdrawiam i z góry dziękuję z odpowiedzi

Jelenia Gora - sa bardzo dobrej jakosci, polecam.
casus

5. Data: 2004-01-29 20:16:22

Od: "RobertS" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bvb0mf$hac$...@k...task.gda.pl,
agatka <A...@i...com>:

> [...]
> - w najcieńszej, najlepszej wersji w cenie 350 PLN za parę!!!
> Przyznam że cena robi na mnie wrażenie, więc chcę się spytać czy to

Jesli z Zielonej, to moze byc lewizna. Polecam Jelenią ;P

--
Robert

6. Data: 2004-02-01 14:37:47

Od: "jp" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warto?
> pozdrawiam i z góry dziękuję z odpowiedzi

Szkła z Jeleniej Góry nie są gorszej jakości od zagranicznych. Przy Twojej
wadzie wzroku -8.0 z oferty JZO wybrałbym szkła Izokron 18, o wspólczynniku
załamania 1.800. Izokron 19 nie dają już dużej redukcji grubości na brzegu, a
ich waga jest nawet trochę większa (chociaż niezauważalnie), a poza tym trochę
silniej rozszczepiają światło (mniejsza liczba Abbego).
Osobną sprawą są zuszniki i nanośnik wkręcane bezpośrednio w soczewkę
(patenty). Nie mam tu zbyt wielu doświadczeń, ale słyszałem, że w przypadku
szkieł mineralnych, przy nieostrożnym obchodzeniu się z okularami na
krawędziach otworów mogą powstawać drobne odpryski (szkło jest dość kruche,
zresztą niektórzy optycy niechętnie zakładają patenty na szkłach mineralnych).
Rozwiązaniem byłyby szkła organiczne. Uzyskałabyś przy nich znaczne
zmniejszenie ciężaru okularów, ale z kolei byłyby one znowu grube na
krawędziach, gdyż współczyniki załamania nie przekraczają tu 1.67 (w JZO 1.59).
Obiło mi się o uszy, że Rodenstock wprowadził niedawno plastiki 1.74, byłoby
one rozwiązaniem, ale pewnie zapłacisz za nie grubo powyżej 500 zł.
jp

7. Data: 2004-02-01 15:13:46

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7...@n...onet.pl,
jp <j...@o...pl>:

> [...]
> mi się o uszy, że Rodenstock wprowadził niedawno plastiki 1.74,
> byłoby one rozwiązaniem, ale pewnie zapłacisz za nie grubo powyżej

Widze, ze sie dobrze orientujesz w ofercie optycznej.

A jak wyglada od strony praktycznej sprawa ze szklami asferycznymi?

Czy sa dostepne, jak drogie?

--
Robert

8. Data: 2004-02-02 00:28:12

Od: "jp" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Widze, ze sie dobrze orientujesz w ofercie optycznej.
> A jak wyglada od strony praktycznej sprawa ze szklami asferycznymi?

Wydaje mi się, że każdy duży producent (Hoya, Essilor) posiada w swojej ofercie
soczewki z powierzchniami asferycznymi.
Soczewki takie wprowadzono w celu zmniejszenia wagi i poprawy wyglądu, przy
jednoczesnym zachowaniu jakości odwzorowania soczewek sferycznych o tzw.
kształcie optymalnym. Chodzi tu głównie o skorygowanie astygmatyzmu wiązek
pozaosiowych i dystorsji.
W praktyce rzeczywiście pod tym względem nie ustepują one soczewkom optymalnym,
a jednocześnie są od nich kilka procent lżejsze oraz bardziej płaskie. Soczewki
ujemne wyglądają trochę mniej "meniskowato" i są odrobinę cieńsze na krawędzi,
a dodatnie są mniej bulwiaste i cieńsze na osi.
Sam się nawet zastanawiam czy sobie takich nie zrobić. Do tej pory oglądałem
prospekty Rodenstocka (tam mają one w nazwie człon "cosmo") i z tego co się
zorientowałem są o ponad 30% droższe od zwykłych odpowiedników.
jp

Medycyna = Biznes
dentysta
Bol oka