szklarnia

1. Data: 2006-05-11 11:37:08

Temat: szklarnia
Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

chcę kupić szklarnię aluminiową.
czy ktoś ma taką lub podobną ?
http://www.szklarnie.agrocentrum.com.pl/index.php?co
de=m148
nie wiem czy warto pchać się w to.
Pozdrawiam Krzysiek

2. Data: 2006-05-11 11:43:28

Temat: Re: szklarnia
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysiek" <k...@z...com.pl> wrote in message
news:e3v7ol$phg$1@nemesis.news.tpi.pl...
> chcę kupić szklarnię aluminiową.
> czy ktoś ma taką lub podobną ?
> http://www.szklarnie.agrocentrum.com.pl/index.php?co
de=m148
> nie wiem czy warto pchać się w to.
> Pozdrawiam Krzysiek

To bardziej zasługuja na nazwę mnożarka. Osobiście zastanowiłbym się, czy
nie lepsza ze stali - pomalować Hammeritem i korzystać, łatwa bo spawalna,
jeżeli zrobić złącza umożliwiające ruchy termiczne, aby szyby nie pękały...
W razie chęci zmian można pociąć kątówką i zmienić lub przenieść, w wypadku
aluminiom nie jest to łatwe, a skręcana może być niestabilna w razie dużego
wiatru...

3. Data: 2006-05-11 11:47:47

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pękały... W razie chęci zmian można pociąć kątówką i zmienić lub
> przenieść, w wypadku aluminiom nie jest to łatwe, a skręcana może być
przy stalowej trochę odstrasza mnie to, że co jakiś czas trzeba ją czyścić i
malować a nie jest to lekka praca.
przy tej aluminiowej trochę martwi mnie ten rozstaw profili ok. 60 cm.
chyba jest trochę za duży.
i też nie wiem ile może kosztować stalowa.

4. Data: 2006-05-11 11:58:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chyba jest trochę za duży.
> i też nie wiem ile może kosztować stalowa.

Masz czym spawać? Można robić segmenty np, co 3-4 szyby, za rok następne...
Jak użyjesz Hammerite - postoi lata. A na początek można użyć folii do
przykrycia.
http://www.agrowist.pl/

5. Data: 2006-05-11 13:41:40

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
następne...
> Jak użyjesz Hammerite - postoi lata. A na początek można użyć folii do

To co Krzysiek pokazuje na wzór to nie szkłarnia a raczej oranżeria ;-)
Niech zdecyduje co chce mieć , do tego potem można rady podrzucać
o ew. konstrukcji .
Albo wypoczynek i ozdoba z ciepłolubnych albo uprawa czegoś .
Na pierwsze to te zdjęcia nawet , nawet ;
do ogrodnictwa to jak akwarium przy stawie ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

6. Data: 2006-05-12 05:24:35

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Na pierwsze to te zdjęcia nawet , nawet ;
> do ogrodnictwa to jak akwarium przy stawie ;-)
jak najbardziej ma to być szklarnia do uprawy pomidorów itp.
wymiary mi pasują.
co jest w niej nie tak ?

7. Data: 2006-05-12 05:26:18

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak najbardziej ma to być szklarnia do uprawy pomidorów itp.
> wymiary mi pasują.
> co jest w niej nie tak ?
może szkło powinno być inne, nie przeźroczyste ?

8. Data: 2006-05-12 11:00:01

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <k...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> może szkło powinno być inne, nie przeźroczyste ?

Chodziło mi o wielkość . 3 m x 1,5 to mikrus . Mam folię na pomidory
o wymiarach 6 x 2,5 i wiem jak mi miejsca brakuje . Jak upchnę
je co 40 cm to zmieszczę 20 - 25 krzaków , niby dużo ale jak
mam 7 - 8 odmian ? Oczywiście to moje zdanie i doświadczenie ,
nie każdy musi chcieć tyle ;-)
A ważniejsza jest według mnie w tych konstrukcjach wielkość szyb :
stłuczenie jednej to koszt i przeciąg ;-) , uważam że mniejsze powinny
być . Szkielet z aluminium jest o.k. jeżeli dobrze spojono elementy ,
np. nitowaniem dość gęsto i kształtowniki są sztywne ( kątowniki mogą
być za wiotkie - lepsze ceowniki lub teowniki )
Jeżeli stalowy , to wystarczą bardziej smukłe elementy spawane ,
a konserwacja ich przy współczesnych farbach i narzędziach to
przysłowiowa "pestka"
No i ostatnia rzecz : koszt . Od Ciebie zależy ile chcesz wydać .
Cacuszka są droższe ;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

9. Data: 2006-05-12 12:44:48

Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodziło mi o wielkość . 3 m x 1,5 to mikrus .

w linku który podałem jest szklarnia o wym 2,57x4,40

Pytanie o sklep
altana - z jakiego drewna - mokrego?
kolorowe trawy bez koloru?????
MEMENTO