szparagi

1. Data: 2001-04-30 09:30:55

Temat: szparagi
Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

Hi

mam pytanie: jak powinno sie gotowac szparagi?
Ostatnio reklamowany jest specjalny sos do szparagow i chetnie chcialbym go
wyprobowac. Jesli ktos ma sprawdzona technike to wiadomo co robic ;-)

1. Data: 2001-04-30 11:19:43

Temat: Re: szparagi
Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Lisa" <s...@g...net> napisal w wiadomosci
> [...]
go
> wyprobowac. Jesli ktos ma sprawdzona technike to wiadomo co robic ;-)

No wlasnie! jak przyzadzac szparagi. W ubieglym roku dwa razy spróbowalem.
Raz zielone, a raz wybielane.
Zawsze byly lykowate!

--
pozdrawiam :-))
Slawomir J. Marusinski

1. Data: 2001-04-30 11:28:02

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> go

> No wlasnie! jak przyzadzac szparagi. W ubieglym roku dwa razy

Doświadczenie w kwestii szparagów mam niewielkie, ale z tego co wiem, to
należy je cieniutko obrać właściwie zdjąć tą włóknistą skókę, która sięga
tak do ok. połowy szparaga a zdołu to w ogóle odciąć zdrewniałą część.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-04-30 14:26:40

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Trzeba je obrac starannie tzn nie bac sie zdjac ta wlokniasta skore
najlepiej ostrym skrobakiem.
Nastepnie..... dwie sa szkoly
Aby delikatna glowka i twardsza lodyga byly dobre w tym samym momencie,
mozna zwiazawszy szparagi w snopek gotowac je 2/3 minuty na stojaco a
dopiero potem polozyc. Pozwala to osiagnac glowke "al dente" kiedy lodyga
juz jest
mieciutka. Uwazam jednak ze gdy lodyga oskrobana jest dostatecznie, mniej
wiecej 10 mn gotowania od razu na "plask" wystarczy zupelnie.
Co do sosu, to wolnosc jest absolutna, pod warunkiem ze sos nie bedac za
mocny nie zabije delikatnego smaku szparagi (osobiscie wole zielone...)

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-04-30 16:00:22

Od: "Lisa" <s...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

"Paul" <p...@p...ch> wrote in message
> [...]
> Co do sosu, to wolnosc jest absolutna, pod warunkiem ze sos nie bedac za
> mocny nie zabije delikatnego smaku szparagi (osobiscie wole zielone...)

mmmm teraz moge wreszcie skosztowac :-) thx za wszelkie posty!

Smacznego!

1. Data: 2001-04-30 22:15:07

Od: "Grazyna" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja po prostu uwazam zeby nie kupic lykowatych - powinny byc w miare mlode
i jedrne. A potem polsypuje sola i pedzelkiem smaruje oliwa i do piekarnika
na 15-20 min w dosc wysokiej temperaturze. Pycha

1. Data: 2001-05-01 14:11:38

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja gotuje szparagi zawsze z dodatkiem cukru, nie traca koloru a i smak
lepszy.
Lodyg nie skrobie tyko oblamuje tyle z konca ile sie ulamie po zgieciu, i
twarda lykowata czesc wyrzucam.
Jesli na zupke to gotuje "jak leci" a pozniej miksuje i przecieram prez
sito.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-05-10 12:33:48

Od: "Mac66" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Poznaniu, na dzien dzisiejszy szparagi kosztuja od 9 do 4 zl. za peczek.
A jak jest w innych miastach ?

1. Data: 2001-05-10 12:49:55

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mac66" <m...@w...com.pl> napisał w wiadomości
> W Poznaniu, na dzien dzisiejszy szparagi kosztuja od 9 do 4 zl. za
peczek.

A gdzie za 4? Bo na wielkopolskim i bernardynskim po 6 (dla zamorskich - to
ok 1.5$ ;)

Jader

1. Data: 2001-05-10 13:25:51

Od: "Mac66" <m...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

za 4 zł - na Wielkopolskim są tak cienkie, że aż żal dupę ściska

Male pytanie
oscypek
PRZEPISY SEROWE DOBREGO SMAKU
mąka ziemniaczana