szpinak?? ale jak?

1. Data: 2005-05-11 12:45:40

Temat: szpinak?? ale jak?
Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio bierze mnie cos na szpinak.
problem w tym, ze kogo nie pytam to proponuje mi takie przygotowanie szpinku
ze bez czosnku (ktorego nie znoszę) się nie obędzie.
Macie może jakieś łatwe i sprawdzone przepisy.. no np na zapieczanki ze
szpinakiem? jakies coś zawijane z farszem ze szpinaku? KOniecznie bez
czosnku :) :) :)

:) Lamia

--
:)

2. Data: 2005-05-11 13:46:08

Temat: Re: szpinak?? ale jak?
Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

lamia_ wrote:
> [...]
> Macie może jakieś łatwe i sprawdzone przepisy.. no np na zapieczanki ze
> szpinakiem? jakies coś zawijane z farszem ze szpinaku? KOniecznie bez

tort szpinakowy, może być bez czosnku
makaron ze szpinakiem, może być bez czosnku, za to zapieczony serem lub nie
naleśniki ze szpinakiem bez czosnku
do duszonej ryby szpinak liściasty bez czosnku
zapiekanka ziemniaczano-szpinakowa (liściaty szpinak) bez czosnku

no i orzeszki piniowe nadają się do szpinaku liściastego bez czosnku ;-)

Waldek

3. Data: 2005-05-11 14:49:32

Od: "IN_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości

> [...]
> do duszonej ryby szpinak liściasty bez czosnku
> zapiekanka ziemniaczano-szpinakowa (liściaty szpinak) bez czosnku
Tak ogolnie to chyba kazdy przepis w ktorym jest szpinak... po wywaleniu z
niego czosnku (przecierz czosnek to przyprawa/dodatek, wiec danie mozna
robic bez niego, albo zastapic go czyms co sie lubi).

Pzdr,
IN_(co ostatnio sie non stop obzera makaronem ze szpinakiem, czosnkiem i
oliwa...mniam)

4. Data: 2005-05-11 15:00:46

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

IN_ wrote:
> [...]
> niego czosnku (przecierz czosnek to przyprawa/dodatek, wiec danie mozna
> robic bez niego, albo zastapic go czyms co sie lubi).

właśnie. Ja czosnek lubię, ale do szpinaku go prawie nigdy nie daję.
Zresztą rzadko jadam szpinak paciaty (praktycznie tylko w naleśnikach i
torcie szpinakowym), za to uwielbiam liściasty.

Na przykład coś takiego: cebulę oszklić na oleju, dodać orzeszki (no
właściwie są to nasiona) pinii, do tego dodać szpinak, jak świeży, to
poczekać, aż oklapnie, jak mrożony (liście, nie ciapa), to tylko dobrze
podgrzać, by woda wyparowała, dodać drobno pokrojone pomidory. Jak kto
lubi dodać trochę śmietany (słodkiej). Zmieszać z makaronem i wcinać.
Roboty na parę minut, tyle, co się makaron gotuje.

Waldek

5. Data: 2005-05-11 15:08:12

Od: "IN_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lubi dodać trochę śmietany (słodkiej). Zmieszać z makaronem i wcinać.
> Roboty na parę minut, tyle, co się makaron gotuje.
Ja tak wlasnie jadam (oczywiscie z lisciastego, a nie z tej niczym nie
przypominajacej go packi) tylko bez pomidorow i pinii a za to z czosnkiem.
Czosnek na oliwie, do tego czasem cebulka, na to szpinak, swiezo mielony
pieprz (grubo bardzo, tak lubie) i chwile dusze. A na koniec makaron i
juz.... Pychaaaaa. Najszybsze danie swiata, a takie dobre, ze praktycznie co
drugi dzien jem odkad sie swiezy szpinak pojawil ;-)

Pzdr,
IN_

6. Data: 2005-05-11 16:10:30

Od: "Kasia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Macie może jakieś łatwe i sprawdzone przepisy.. no np na zapieczanki ze
> szpinakiem? jakies coś zawijane z farszem ze szpinaku? KOniecznie bez

Ja kupuję szpinak liściasty. Pomidorki pokroić w kostkę, dodać przelaną
wrzątkiem, pokrojoną w plasterki młodą cukinię, czerwoną cebulkę pokrojoną w
piórka, sos rozmarynowy no i podarte liście szspinaku. Wszystko mieszam i
wcinam, potrafię jeść codziennie ;-)
Kasia

7. Data: 2005-05-11 16:32:27

Od: "mandel" <r...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "IN_" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
co
> drugi dzien jem odkad sie swiezy szpinak pojawil ;-)

A ja po czymś takim mam rozwolnienie... dlaczego?
mandel

8. Data: 2005-05-11 23:11:19

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 May 2005 17:00:46 +0200, Waldemar Krzok
<w...@c...de> wrote:

>właśnie. Ja czosnek lubię, ale do szpinaku go prawie nigdy nie daję.

Dokladnie. Szkoda delikatnego smaku szpinaku zebygo ostrym smakiem
czosnku przykrywac! Ja w ogole nie rozumiem ludzi paprzacych szpinak
czosnkiem - jak komus szpinak w swojej naturalnej postaci nie smakuje
to niech go nie je, jak ktos lubi czosnek to do czego mu ta zielona
papka?

>Zresztą rzadko jadam szpinak paciaty (praktycznie tylko w naleśnikach i
>torcie szpinakowym), za to uwielbiam liściasty.

Moze byc i paciaty - byle nie byl nawalony klejem z maki na gesto
(nie, ja do przedszkola nie chodzilem ale rozumiem czemu niektorzy
szpinaku nie lubia...) czysty szpinak, czasem wrecz podparty odrobina
lebiody jest dobry w kazdym stanie skupienia.

--
Darek

9. Data: 2005-05-12 09:10:56

Od: "IN_" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mandel" <r...@x...xx> napisał w wiadomości

> A ja po czymś takim mam rozwolnienie... dlaczego?
Coz, nie wiem dlaczego...
Pozostaje Ci:
1. Nie jesc tego
2. Jesc, przegryzajac weglem
3. Udac sie do lekarza specjalisty i wyjasnic ta drobna niedogodnosc...

Ja niestety nie potrafie Ci pomoc... nawet jesli bym chciala.

Pzdr,
IN_(wczoraj zrobilam z orzeszkami pinii i szczerze mowiaca wole jednak
bez...)

10. Data: 2005-05-12 10:19:40

Od: "PeBe" <r...@g...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości >>
> [...]
> piórka, sos rozmarynowy no i podarte liście szspinaku. Wszystko mieszam i

a wiecie ze szpinaku,tak jak rabarbaru i szczawiu ,nie mozna jesc za
czesto?szczegolnie dotyczy to kobiet w okolicach menopauzy...
pozdro
P.

Pasty na chleb zamiast masła
olej arachidowy