szukam przepisu na krolika z tv

1. Data: 2006-09-12 14:55:12

Temat: szukam przepisu na krolika z tv
Od: "Kaczka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bedac na urlopie mialem okazje obejrzec w tv program "Ostoja". Pokazano tam
m.in. jak przyrzadzic krolika. Wygladalo to bardzo smakowicie. Spisalem wiec
sobie przepis na kartce. Po urlopie pozyskalem krolika. I dzis przezylem maly
dramat. Moja mlodsza corka "zmietolila" kartke tak, ze niemozliwe jest
odzyskanie jakiejkolwiek czesci z tego przepisu.
Google milczy
Moze przypadkiem tez ktos spisal i moze sie podzielic?
A moze ktos nagral ten odcinek?

2. Data: 2006-09-12 19:00:29

Temat: Re: szukam przepisu na krolika z tv
Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaczka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odzyskanie jakiejkolwiek czesci z tego przepisu.
> Google milczy
> Moze przypadkiem tez ktos spisal i moze sie podzielic?

Nie no, prezydentowi nie odmówię. Sprecyzuj choć trochę, z czym był.

Margola

3. Data: 2006-09-13 04:09:27

Od: "Kaczka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie no, prezydentowi nie odmówię. Sprecyzuj choć trochę, z czym był.

:D

calosci (programu) nie pamietam zas co sie tyczy krolika to byl w warzywach w
sosie wlasnym. Potem troche duszony, obsamzony i znow duszony. Tyle pamietam.

???

4. Data: 2006-09-13 05:37:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kaczka" <p...@o...pl> wrote in message

> [...]
> warzywach w
> sosie wlasnym. Potem troche duszony, obsamzony i znow duszony. Tyle

A musi być z tv?

Najpierw trzeba zabejcować - nie wszyscy lubią zapach królika czy innej
"źwierzyny", bejca też powoduje, że mięso robi się kruche, delikatne, no i
naciąga przyprawami. Są i inne sposoby - królik "po żydowsku" - konserwacja
w czosnku i cebuli...
Bejca przykładowa:
szklanka octu 10% (1/4 litra)
ziele angielskie - 3-5 ziaren
pieprz czarny 4-6 ziaren
liść laurowy - 2 duże
jałowiec 2-4 ziaren
czosnek 2 ząbki (wedle gustu)
sól, cukier - do smaku
woda 3/4 litra
Wodę z przyprawami, solą i odrobiną cukru zagotować, pogotować 3-6 min,
wlać ocet i ochłodzić. Tuszkę królika natrzeć czosnkiem utartym z solą i
obłozyć krążkami cebuli w emaliowanym lub lepiej kamionkowym, fajansowym czy
porcelanowym naczyniu, zalać bejcą, która musi przykryć tuszkę. W razie
konieczności można docisnąć słoikiem z wodą. Wynieść w chłodne miejsce, na
drugi dzień obrócić. Bejcuje się od 30 do70 godzin. Gdy nie ma piwnicy można
postawić w chłodziarce na najniższej półce. Po wyjęciu z bejcy mięso (nie
może być oślizłe) wyciramy lub suszymy zanim przystąpimy do dalszej obróbki.

"Po żydowsku" robimy mieszankę z mielonego pieprzu, papryki mielonej,
utartego z solą czosnku i dokładnie wcieramy w tuszkę, następnie całą
smarujemy olejem słonecznikowym. Okładamy tuszkę pokrojonymi warzywami w
naczyniu jak wyżej i macerujemy od 24 do 48 godzin.
przyprawy i warzywa:
cebula - 4 duże
por - jeden duży
pietruszka - jedna duża
pasternak - jeden (z braku - druga pietruszka)
seler
czosnek - 2-4 ząbków
pieprz czarny mielony
papryka mielona słodka i ostra
sól
Tuszkę obracamy okładając ponownie tymi warzywami, aby dobrze
"naciągnęła".
Po zakończeniu suszymy.

Tuszkę podzielić na kilka porcji, posolić popieprzyć, poprykować i obsypać
mąką, obsmażyć na oleju lub smalcu. Po zrumienieniu mięso włożyć do rondla
lub brytfanny, wlać tłuszcz, polać mięso śmietaną, poddusić, aż będzie
miękkie, dodać szklankę Egri Bikaver lub innego czerwonego wytrawnego wina i
dodac posiekaną drobno cebulę i dusić aż do gotowości. Wyjąć mięso, sos
zmiksować lub przetrzeć dodać zrobioną z masła i mąki zasmażkę jeszcze raz
zmiksować, zagotować, doprawić solą i pieprzem do smaku. Mięso na półmisku
żaroodpornym polać sosem i wstawić na kwadrans do piekarnika. Przed
zapieczeniem można dodać odrobinkę! tymianku i lekko posypać tuszkę
majerankiem.

5. Data: 2006-09-13 19:16:03

Od: "Kaczka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A musi być z tv?

musiec nie musi. dzieki i za te :)

tamten miale jeszcze sporo warzwyw podduszonych w sosie. co tu mogloby pasowac?
marchewka, pietruszka, seler ...

6. Data: 2006-09-13 19:33:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> musiec nie musi. dzieki i za te :)
>
> tamten miale jeszcze sporo warzwyw podduszonych w sosie. co tu mogloby
> pasowac?
> marchewka, pietruszka, seler ...

Jutro, tylko sprecyzuj jaki sposób obróbki chcesz - gotowany, pieczony,
smażony, duszony, itp

7. Data: 2006-09-13 19:47:03

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kaczka napisał(a):

> musiec nie musi. dzieki i za te :)
>
> tamten miale jeszcze sporo warzwyw podduszonych w sosie. co tu mogloby pasowac?
> marchewka, pietruszka, seler ...

A ja mam taki przepis, są w nim warzywa więc coś
wykombinujesz...

KRÓLIK DUSZONY ZE ŚLIWKAMI

1 marynowany w warzywach królik
1 marchewka
1 seler
1 pietruszka
1 cebula
15 dag śliwek suszonych
pieprz
papryka mielona
sól
tymianek
ocet
8 dag mąki pszennej
8 dag smalcu
4 dag masła

Umytego królika podzielić na części, obłożyć startymi na
tarce warzywami i pokrojoną w kostkę cebulą, za-winąć w
ściereczkę zwilżoną octem i pozostawić na 10-12 godzin w
lodówce. Następnie mięso bez warzyw oprószyć mąką i obsmażyć
na rumiano. Pod koniec smażenia posypać papryką, pieprzem i
solą. Przełożyć razem z tłuszczem do brytfanny, dodać
namoczone w wodzie śliwki oraz włoszczyznę z marynaty
Przykryć, upiec w dobrze nagrzanym piekarniku podlewając
so-sem z pieczenia. Gdy mięso będzie miękkie, odkryć, ułożyć
na wierzchu wiórki masła i zrumienić.
Podać z sosem przetartym przez sito, podprawionym smalcem,
kluskami śląskimi i czerwoną kapustą.

Pozdrawiam
Rablinka

8. Data: 2006-09-14 15:27:36

Od: "Kaczka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro, tylko sprecyzuj jaki sposób obróbki chcesz - gotowany, pieczony,
> smażony, duszony, itp

duszony :)

a "gotowany" jak jest pod reka to tez wykorzystam ...

z gory dzieki

kiszka ziemniaczana ?
Buraki kiszone
czosnek marynowany ( z dodatkiem curry )
LEGUMINA Z WĘGIERKAMI
Zapiekanka-jaka? poradzcie