szukam przepisy na kociołek ogniskowy

1. Data: 2003-07-25 15:13:27

Temat: szukam przepisy na kociołek ogniskowy
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

wlasnie kupilem 10 litrowy kociolek ogniskowy i poszukuje fajne
przepisy na DANIA JEDNOGARNKOWE robione w takim KOCIOLKU ZELIWNYM zamykanym
pokrywa, dania maja byc gotowane z wykorzystaniem -> OGNISKA oczywiscie
podpowiedzcie cos prosze !!!
jovik

1. Data: 2003-07-25 15:30:37

Temat: Re: szukam przepisy na kociołek ogniskowy
Od: "Joanna Gacka" <j...@w...com-media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zamykanym
> pokrywa, dania maja byc gotowane z wykorzystaniem -> OGNISKA oczywiscie

a zupa gulaszowa?
buerzesz kawal wolowiny (z udzca na przyklad), wrzucasz pokrojony na dosc
spora kostke do rondelka i obsmazasz, potem dorzucasz czebule, jak sie
zeszkli to zalewasz woda tak do 1/2 wysokosci gara i gotujesz przez jakies
1/2 h, dorzuciwszy uprzednio nieco papryki slodkiej (ja na 5 litrowy gar
daje 3 lyzki stolowe, z czego jedna mieszam z miechem i cebula tuz przed
zalaniem woda)
potem dorzucasz podziabane (wszystkie razem lub do wyboru IMHO im wiecej tym
lepiej)
- papryka (zielona, zolta, czerwona, troche ostrej - czuszki, inne jakie pod
lape wpadna)
- pieczarki
- cukinia, kabaczek, patison (wybierac mlode raczej zeby duzych pestek nie
bylo)
- ziemniaki (ja akurat nie daje - dieta, ale jesli ktos lubi)
- fasolka szparagowa
- pomidory lub konc. pomidorowy
i z przypraw
- kminek
- wspomniana powyzej slodka papryka (duuuzo)
- czerwone wino (opcjonalnie)
- sol (na koncu samym)
- pieprz
- papryka ostra (o ile nie dalismy czuszki albo ogolnie do smaku)

te rozne takie wrzucamy jak juz wolowina bedzie polmiekka i gotujemy calosc
do miekkosci
mozna podawac z wlozona do srodka lyzka gestej smietany (na miseczke a nie
na gar), z lanymi kluskami, ew. ze zwyklym makaronem albo w ogole bez
dodatkow, oprocz wielkiego bochna chleba , najlepiej pokrojonego na grube
pajdy
mniaaam (maz bedzie robil na weekend)

a - podobnie, jeno bez fasolki i kminku i z bialym pieprzem oraz bialym
winem mozna zrobic zupe rybna, wtedy na lbach etc gotuje sie wywar ktorym
zalewa sie zielska, a reszte rybki wrzuca sie jak wszystko inne juz jest
gotowe tak, zeby po prostu rybka "pobyla" w goracej zupie - pychotka rowniez

J.

1. Data: 2003-07-25 21:31:57

Od: Ajgor <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-07-25 17:13, j...@o...pl przeslal(a) w wiadomosci:
> [...]
> pokrywa, dania maja byc gotowane z wykorzystaniem -> OGNISKA oczywiscie

Pieczonki - ku mojemu zdumieniu nie wszedzie znane

Ilosc prosze na oko mowia dla garnka 12 litrowego - mniej wiecej tak:
2/5 ziemniakow, 1/5 boczku i kielbasy (moze byc troszke wiecej), 1/5
cebuli, 1/10 burakow, 1/10 marchwi

Skladniki:
- Ziemniaki
- Kiełbasa (moze byc kilka gatunków)
- Boczek wędzony
- Cebula
- Marchew
- Buraki
- troszke smalcu

Przyprawy:
Sól, pieprz, ziele angielskie, lisc laurowy, moze byc papryka slodka i
ostra (z ostra ostroznie) i inne wedlug smaku - mozna troszke kminku
dla poprawienia trawienia ale naprawde nieduzo !!!

Obrane ziemniaki pokroic w plasterki (ok 5 - 7 mm) buraki podobnie,
cebule tez w plastry tylko ciensze, marchew w kostke.
Boczek i kielbasy w plastry ale nie za duze, jak beda szerokie mozna na
pol podzielic, plastry kielbasy pokroic rowniez na pol.

Na spod kociolka wkladamy troche smalcu oraz boczku
Nastepnie ukladamy kilka warstw skladajacych sie ze wszytkich
skladnikow, warstwy nie moga byc za grube, najlepiej tak zeby jedna
przykryla druga (marchew i buraki z racji ilosci nie musza przykryc, je
nalezy stosowac jako dodatek). Boczek i kielbase wraz z przyprawami
ukladamy na koncu kazdej warstwy, aby podczas topienia tluszcz przenikal
przez pozostale skladniki.

Wiec jaka kolejnosc skladnikow
1. ziemniaki
2. Buraki
3. Cebula
4. Marchew
5. Kielbasa
6. Boczek
7. Przyprawy - polecam duzo - pikantne pieczonki sa wysmienite

Czynnosc powtarzamy dopoki nie bedzie przykrty caly garnek
Skladniki nalezy ubic mocno w kociolku, tak by mialy bardzo ciasno
bowiem wszytko bedzie sie dusilo.
Na gore mozna polozyc troszke wiecej boczku, lub nawet sloninki wedzonej
tak zeby nic nie pozostalo za suche ;)

Przed zamknieciem kociolka proponuje ulozyc na wierzch kilka duzych
lisci kapusty i dopiero zamnkac

Pieczonki winny sie duscic na srednim ogniu ok godziny - prosze pamietac
ze sa to ziemniaki, przed spozyciem proponuje sprawdzic gorna warstwe
ziemniakow, jesli ona jest miekka wszytko pozostale na pewno tez.
Przed podzieleniem na porcje mozna wymieszac ale mozna tez stosowac
zasade ze im bardziej na gorze tym bardziej wszytko chude schodzac do
dolu kociolka napotykamy coraz wiecej tluszczu i przypieczonych skladnikow

Jeszcze jedna uwaga:
Nie wszyscy stosuja marchew i buraki ze wzgledu na ich slodkawy smak -
tu tez proponuje w zaleznosci od gustu manipulowac ich iloscia.

Zycze smacznego

Juz mi slinka przyszla

Aha - bardzo dobry do tego jest zurek lub barszcz bialy (w zaleznosci od
regionu Polski)
A jako dodatek sorowka z kiszonej kapusty z marchewka i jablkiem, ogorek
kiszony lub konserwowy, buraczki, cwikla - cos takiego

Ajgor

1. Data: 2003-07-25 22:27:50

Od: "alla" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpisz w www.google.pl
np.
duszonka

1. Data: 2003-07-25 22:32:50

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-25 17:13, osoba przedstawiająca się jako 'j...@o...pl',
zachciała zauważyć:
> [...]
> pokrywa, dania maja byc gotowane z wykorzystaniem -> OGNISKA oczywiscie

Przecież tych przepisów są setki i tysiące. A co będzie, jak ktoś kupi
sobie widelec?

R.

1. Data: 2003-07-26 06:21:01

Od: "kajacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja najpierw wykładam dno i boki garnka liścmi kapusty, potem daję na dno
skórkę z boczku wędzonego (niegotowany, tylko surowy) z cienką warstwą
słoninki na spód - a potem tak, jak w przepisie powyżej :)

Tylko gotuję trochę dłużej, ok. 2 - 2,5 h na mniejszym ogniu (wysokość
płomieni tak ok. od 1/3 do połowy wysokości garnka)....

Z tego, co wiem, to podstawą jest boczek, ziemniaki i liście kapusty, a
reszta zależy od pomysłowości "kucharza":) - ja daję jeszcze marchewkę,
paprykę i cebulę

Np. teraz planuję dodać do potrawy grzyby :)

A jeśli chodzi o przyprawy, to polecam "przyprawę do ziemniaków" - jest
naprawdę dobra, a oprócz tego oczywiście sól, pieprz, papryka, daję też
troszkę oregano, bazylii i kminku (ale tych przypraw to już tylko do smaku)

1. Data: 2003-07-26 08:19:44

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Jul 2003 00:32:50 +0200, maruda - Ryszard
<maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> wrote:

>Przecież tych przepisów są setki i tysiące. A co będzie, jak ktoś kupi
>sobie widelec?

Ale z Ciebie maruda ;)

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-07-26 10:59:54

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Joannna

1. Data: 2003-07-26 11:13:58

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

DZIEKI ZA WSZYSTKIE KONSTRUKTYWNE POMYSLY
NA PEWNO SKORZYSTAM COS PRZETESTUJE,
DZIEKI AJGOR, KJACEK'OWI, JOANNIE
a maruda niech dlaej malkontuje tu i tam
skoro mu to pomaga ;-)
SIEMANKO,
Jovik

1. Data: 2003-07-26 17:14:34

Temat: Re: szukam przepisy na kocio?ek ogniskowy
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ale z Ciebie maruda ;)

prawie taki jak z tego poety polud-amerykanskiego co sie nazywa
Pablo Maruda

van pe
K.T. - starannie opakowana

poratujcie! piknik