szybkie krojenie...

1. Data: 2004-03-20 17:45:08

Temat: szybkie krojenie...
Od: "Rendi" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z was umie kroić jak zawodowi kucharze? tzn.. wiecie o co chodzi...
np pascal i ten chłopczyk^^ z tvp tak kroją.. moje proby kończą się zalaniem
kuchni krwią.. ale nie poddam sie do puki sie nie naucze...
czekam na jakieś rady

1. Data: 2004-03-20 18:04:33

Temat: Re: szybkie krojenie...
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z was umie kroić jak zawodowi kucharze?

właśnie sam napisałeś zawodowi kucharze :)
u mnie tez każda próba kończy sie utratą odrobiny palca.
p.

1. Data: 2004-03-20 18:16:43

Od: "Kama" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W trikach Pascala napisano tak:
Szatkowanie dla niewprawnej ręki może być wyzwaniem. Ale na wszystko jest
rada. Po pierwsze: zaopatrz się w SZEROKI i OSRTY nóż. Szeroki na kilka
centymetrów! Po drugie: paluszki lewej ręki (jeśli jesteś praworęczny)
podczas przytrzymywania tego, co kroisz, trzymaj razem, podgięte. Powinieneś
cały czas czuć na kostkach (NIE NA PAZNOKCIACH!!!) dotyk poruszającego się
noża. Staraj się nie odrywać jego czubka od deski! Mistrzowie kuchni
szatkują zawsze tylko jego tylną częścią. I robią to naprawdę szybko.

1. Data: 2004-03-20 18:22:17

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c3i02m$hon$1@bialystok.bsk.vectranet.pl> Rendi wrote:
> [...]
> chodzi... np pascal i ten chłopczyk^^ z tvp tak kroją.. moje proby
> kończą się zalaniem kuchni krwią.. ale nie poddam sie do puki sie nie

Popatrz jak kroji Makłowicz, pozbędziesz się kompleksów.

Władysław

1. Data: 2004-03-20 18:38:21

Od: "Rendi" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> właśnie sam napisałeś zawodowi kucharze :)
> u mnie tez każda próba kończy sie utratą odrobiny palca.
> p.

no i ja nim mam być za 4... no 3 lata:)

1. Data: 2004-03-21 01:29:56

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Kama pisze:

> [...]
> noża. Staraj się nie odrywać jego czubka od deski! Mistrzowie kuchni
> szatkują zawsze tylko jego tylną częścią. I robią to naprawdę szybko.

Tak, tak... Kama ma 100% racji: porzadny noz to podstawa, musi byc
szeroki (zeby sie opieral na kostkach) i - jeszcze wazniejsze! - b.
ostry (zeby mozna bylo kroic z czubkiem zawsze na desce, czyli kroic
czescia blizsza rekojesci poruszajac ostrzem z gory na dol, a nie
posuwajac nozem poziomo, jak pila przy pilowaniu drzewa. Najlatwiej
bowiem zaciac sie mozna , gdy sie nozem rusza poziomo. Dlatego jak
bedziesz kupowal noz, kup od razu ostrzalke! Ale zbyt wielki noz to tez
nie jest latwe narzedzie. Moj ulubiony na ostrze dl. ok. 15 cm, w
najszerszym miejscu niecale 4 cm szerokosci.

1. Data: 2004-03-22 07:10:31

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Popatrz jak kroji Makłowicz, pozbędziesz się kompleksów.
===
Ponieważ nikt nie potrafi kroić tak, jak Makłowicz, dochodzę do wniosku, że
on to wiele lat ćwiczył - tak, jak Wielki Szu niezdarne tasowanie kart :-}}}

waldek
===

1. Data: 2004-03-22 12:06:30

Od: "Norek" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W trikach Pascala napisano tak:
> Szatkowanie dla niewprawnej ręki może być wyzwaniem. Ale na wszystko jest
[ciach]
Opis jest bardzo dobry jednak wtrace conieco.
Wskazujacy palec powinien byc zgjety i noz oparty na kostce tak jak to bylo
opisane a malym tylnym palcem mozna sobie pomoc i przesuwac np. marchewke do
przodu. Jest moim zdaniem jeden haczyk na ktory dopiero niedawno zwrocilem
uwage. Noz powinien byc oczywiscie szeroki i ostry, ale rowniez w miare waski.
Zmienilem moj standardowy noz na inny ktory sie wydawal lepszy - jednak byl
zrobiony z grubszej stali i na koncu byl z obu stron zeszlifowany i naostrzony.
Efektem tego jak ostrze idzie prostopadle to noz ucina krzywo:

| |
| |
\ /
\ /
\ /
\/ tak wyglada ostrze nowego noza i ucina wzdłuż lewej plaszczycny.

|\
| \
| \
| \ i tak wyglada uciety kawalek
Jezeli chce sie miec rowny kawalek trzeba nachylic noz w prawo ale wtedy nie
mozna go tak dobrze opierac na kostce jak w przypadku waskiego noza i sa
problemy (u mnie czubek palca ulegl skroceniu :) i przeprosilem stary noz)
Dlatego sugeruje przy nauce szybkiego krojenia uzycie najpierw cienkiego noza.

pozdrawiam
Norek

1. Data: 2004-03-22 17:54:01

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c3m3g3$ihb$1@inews.gazeta.pl> waldek wrote:

> ===
> Ponieważ nikt nie potrafi kroić tak, jak Makłowicz, dochodzę do
> wniosku, że on to wiele lat ćwiczył - tak, jak Wielki Szu niezdarne
> tasowanie kart :-}}}

A zauwżyliście, że cebulę zawsze kroi w półplasterki nigdy w całe?

Władysław

cykoria:)
grzybki , rybki, skorupiaki?
Ucieranie maku.